Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3
Här hänger vi som går på utredning hos Besima på Linneamottagningen i Växjö.
Här hänger vi som går på utredning hos Besima på Linneamottagningen i Växjö.
Fick tag i Samira igår. Verkar som om de går på sem idag. Hoppas att de hinner boka en tid innan de går på semester.
Har en jäkla mensvärk och släpar runt på min vetekudde.
4 arbetsdagar kvar innan mitt nya liv tar vid!
Fröken sy, var är du?? Håller tummarna för Er!
Var uppe och testade i morse, och visst vad det "inte gravid". Ingen mens ännu men får väl vänta och se. Påfrestande för psyket det här, inte mig så stabil idag faktiskt. Blir nog bara hängmattan idag som det känns nu. Det jobbigaste är faktiskt att det är så veligt, jag vill ju att mensen kommer som de ska så jag slipper hålla på och fundera och hoppas på att det kan vara något på gång. Vill ju köra igång med pergotimen nu, känns trist att behöva äta proveran oxå först. Det var tur att vi skulle åka på semester runt i sverige som vi gjorde eftersom pergotimen var sluta på alla apotek här i stan och inte skulle komma in förrens slutet av denna veckan eller början av nästa. Dock visade det sig vara likadant i övriga sverige oxå, vet inte hur många apotek vi varit inne på och frågat. De har ringt runt till närliggande apotek men då har det varit slut där oxå. Tillslut hittade vi ett apotek där det fanns en förpackning kvar, den ringdes och bokades så efter mkt letande och körande fick vi tag på de där fem små tabletterna... bara att hoppas det är värt allt bevär...
är det någon som vet hur man gör ifall inte mensen dyker upp nu efter pergotimen, är det så att jag skall äta provera för att få en blödning då? Men får väl ge det till mitten av nästa vecka för idag är det 14 dagar sedan jag tror att jag hade ägglossning så borde ju dyka upp i dagarna...
Ni som ätit pergotime, hur har ni svarat på den? Fick ni alltid mens efter? Hur långa cykler hade ni då?
Fasen vad rörigt. Och nu när Besima inte går att nå... Låter som ett fall för Provera.
Jag har bara varit med om att få cykeln ut spel en gång och det var efter att jag fått spolning. Då slutade jag inte blöda och därför åt jag provera för att få stopp på den och sedan börja om men ny cykel.
Nu är jag på svensk mark igen efter en skön semester.
Fröken SY: Det hände mig en gång när jag ätit pergo att mensen aldrig riktigt kom igång. Besima sa att jag fick vänta. Två veckor senare hade jag ägglossning igen så mensen kom aldrig riktigt den månaden....
Jo. Tack. Ständigt illamående men det hsr jg nog förtjänat. Går hyfsat om jag äter ofta... har försökt få tag i ngn som kn gör ultraljud, msn gör det efyer ivf i v 7-8. Kvinnokliniken vägrar mkt oyrevlig eftersom jag gått privat... tänkte i mitt stilla sinne tt det är just pga de m som jag går ptivat.
Ursäkta alla skrivfel. Små tangenter på mobilen...