• fendt87

Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3

Här hänger vi som går på utredning hos Besima på Linneamottagningen i Växjö.

• Svar på tråden Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3
  • Blom

Fröken SY: Fortsätt att bombadera oss! =)   Ja det kan absolut vara ägglossning du känt, som magont i nedre magen. Det är inte alla som känner av ägglossning men har det ändå, jag känner inte alltid av den men har ändå ägglossning.
    Nu är det bara spännande väntan för dig också då. Hål ut!  Räkna du 28 dgr + några till...

• Linneah

Blom

Grattis till jobberbjudandet, inte varje dag man får ett sådant!Glad

Knappan

Vad ska du börja plugga??

Fröken SY

Alla känner ju inte av ÄL som jag har fattat det, jag känner nästan mer än när jag har mens!

Får ont i magen, oftast mkt mer på ena sidan(antar att det är på den sidan ägget släpper).

Om någon dag ska jag börja äta mina provera tabletter och hoppas att de gör nån nytta...Gravid

• fröken sy

Linnea: Har du bara ont en liten stund eller kan du ha ont en hel dag? Är det snarlikt med mensvärk? Har nämligen haft typ som svag mensvärk hela dagen lite från och till och funderar såklart på vad det är, kanske bara är en biverkning från sprutan eller så är det något annat...

• Linneah

jag känner lite till och från någon dag innan och sen blir jag super öm i ena sidan, känns som en blandning av träningsvärk/mensvärk,  det gör även ont om jag känner på sidan av magen då....  kan till och med göra ont när jag sitter ner när jag har ÄL.

Men det är säkert väldigt olika hur man känner det....

Har du fått en spruta för att få igång ÄL?

Kan även tillägga att det gör ont att ha sex vid ÄL....vilket inte gör det hela så enkelt Cool

• fröken sy
    Linneah skrev 2010-06-30 21:07:35 följande:
    jag känner lite till och från någon dag innan och sen blir jag super öm i ena sidan, känns som en blandning av träningsvärk/mensvärk,  det gör även ont om jag känner på sidan av magen då....  kan till och med göra ont när jag sitter ner när jag har ÄL. Men det är säkert väldigt olika hur man känner det....Har du fått en spruta för att få igång ÄL?Kan även tillägga att det gör ont att ha sex vid ÄL....vilket inte gör det hela så enkelt

Tack för att du förklarade Japp jag har fått en spruta för att få igång äl, så nu gäller väl bara tumhållning och väntan...
  • Blom

Nu har jag skrivit på för det nya jobbet  =)  På samma arbetsplats men i stigande grad och lön. Bra för framtida mammapenning, om det skulle bli aktuellt Flört 

• fröken sy
    Blom skrev 2010-07-01 12:04:43 följande:
    Nu har jag skrivit på för det nya jobbet  =)  På samma arbetsplats men i stigande grad och lön. Bra för framtida mammapenning, om det skulle bli aktuellt  

Grattis grattis. Härligt med bättre jobb och bättre lön!!
  • Linneah

Fröken sy

Ja det är väl det....den eviga väntan...

Grattis till nya jobbet blom! Skrattande

• Kappan

Grattis Blom!

Linneah:

Jag ska plugga på Yrkeshögskola i Växjö. Närmare beskrivning än så tror jag jag behåller för mig själv... Blir för snävt annars ;)

Undersökning idag:
    Denna gången har det vara ett ägg i rätt storlek... känns bra att inte behöva vara orolig för femlingar iallafall!
    Fick en Ovitrelle och info om att sedan blir det paus över semestern. Sedan titthål. Tid bokas först när jag fått mens i augusti...

• Linneah

kappan

Skrattande ja det är inte en allt för stor stad....det är skönt o kunna skriva av sig här men sammtidigt svårt o inte lämna ut för mkt info ifall någon skulle hitta hit!

Kan ju inte direkt påstå att vi skyltar med att vi har svårt o få barn...

Men va roligt o plugga! :)

Hur ofta går du till Besima?

Jag har funderat en grej.....hur löser ni det rent praktiskt med jobb och sådär?

Känner ialla fall att jag inte kan springa iväg hur ofta som helst från jobbet utan att folk börjar undra...eller åtminstonde chefen och jag vill inte berätta någon sådant, känns ju väldigt privat!

Så....hur löser ni det?

Svar på tråden Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3