Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3
Här hänger vi som går på utredning hos Besima på Linneamottagningen i Växjö.
Här hänger vi som går på utredning hos Besima på Linneamottagningen i Växjö.
Välkommen Linneah. Har en liten historia på min presentation. Kanske kan vara till hjälp. Annars är det bara att fråga så finns det alltid någon som har ett svar eller iallafall en teori... ;)
Välkommen Linnéa! Kul med ny bekantskap. Min blogg är ouppdatetad men lite historik finns även där. Fråga på
hej linneah!
läs min presentation, där finns all info om mig vad gäller behandlingar och lite annat smått och gott :)
kul med en ny bekantskap här i tråden, även om barnlösheten ju är ett jäkla skit som man inte önskar någon. bra med folk som vågar söka hjälp i alla fall och här stöttar vi varandra så gott vi kan, peppar, ger tips, råd och tröst och vill att alla ska lyckas!
ha en bra dag!
Hej Linnea. Roligt att även du hittat hit. Vi har ganska nyligen börjat på Linneamottagningen, har precis nu påbörjat utredningen. För oss var det så att jag inte har fått tillbaka min mens efter att jag slutade med p-piller april 2009. Mannens prov ser bra ut så vi har först försökt få igång min cykel med provera, men jag funkar på tabletterna men inte utan. Besima sa att det kan ta upp till 3 år efter att man slutat med pillerna och att vi kanske skulle vänta innan vi gör ngt mer. Men vi vill inte vänta längre, utan valde istället att ta pergotime, som skall stimulera äggproduktion så förhoppningsvis kommer jag ha ägglossning om några dagar. Skall faktiskt oxå till Besima på måndag, ska då göra vul för att se om det finns några ägg som växt till sig, nu får gärna hålla tummarna för det!
Hej!
Tack, vilket välkommnande jag fick
Som sagt, ingen önskar någon barnlöshet men vad glad jag är att det finns fler som är i samma situation, ibland känns det inte så....och vad roligt att ni alla finns i närheten!
Fröken Sy
Jag slutade oxå med mina piller i april 2009....jag däremot fick igång ägglossning (eller det tror jag ialla fall) nästan direkt men här händer inget ändå...
Så besviken varje månad
Längtar tills midsommahelgen är över så vi får komma på första besöket!
Linneah, njut nu av midsommar. Det kommer att kännas bra när ni är igång med utredningen och förhoppningsvis kommer känslorna att lätta lite. ALla har vi våra perioder där vi går under men hittar alltid tillbaka!
Trevlig midsommar allihop!
Kram
Sill utan nubbe blir svårt... svårt att motivera också för kompisar så dubbelsvårt ;)
hej tjejer!
jag vill passa på att önska er alla en riktigt trevlig midsommar!
ha det bra och njut av god mat och goda vänners sällskap,
man glömmer så lätt bort i sin barnlängtan att ta sig tid att njuta och få vara glad, må bra och tänka "på något annat".
ha det bra! kram från mig!
Hej alla!
Jag har varit inne och läst lite på denna tråden innan men inte skrivet något eget inlägg... Hoppas ni vill ta er tid att lyssna på mina problem.
Jag och min sambo har gått hos Besima på linneamott sedan i nov 2009. Då hade vi försökt bli gravida i ca 1 år. Vårt problem var att min mens inte kom igång efter p-piller stoppet, hade bara mens ca 3 ggr under ett års tid. Blodproverna som jag tagit ser bra ut samt mannens prov var oxå bra. Jag har fått pergo utskrivet 5 ggr, både i enkel och dubbeldos. Första gången med pergo fick jag ovitrelle-sprutan men sedan vi de andra VUL har äggblåsorna varit för små så har inte kunnat få ovitrelle.
Nu i slutet på maj gjorde jag äggledarspolning. Ngn annan som gjort det? Jag tyckte det gjorde jätteont och spände ngt fruktansvärt. Var även väldigt nervös så tror jag spände mej alldeles på tok för mkt. Besima sa att spolningen inte såg riktigt bra ut, att det kom ut för mkt av vätskan hon spolade in. Hon ville att jag ska göra en titthålsoperation för att kontrollera äggledarna och om det ev finns ngt hinder där, remiss till detta är nu skickad. vet dock inte alls när det blir av...
Under hela våren har jag mått vädigt dåligt över allt detta, har blivit mycket tårar och tankar. Har svårt att sluta fundera på hur allt ska gå... samtidigt hoppas jag ju såklart att ett under ska inträffa och att jag ska bli gravid bara sådär! Hur ska man kunna skingra alla sina tankar och njuta av semestern som snart kommer?
Kram
Välkommen Tesslan! Bra att du skriver av dig tycker jag. Vi har alla våra perioder där vi pendlar mellan hopp och förtvivlan.
Vi får hoppas att tiden går fort till kontrollen av äggledarna. FiaLotta gjorde inte du en sån? Eller kanske jag blandar ihop det.
Jag kände inte av spolningen alls, det positiva med detta är att det går ju ofta att fixa till annars blir det väl provrör så det finns ju en lösning!! Vi är inga experter här men tillsammans har vi en hel del erfarenhet som vi gärna delar med oss av.
Hoppas att du ska finna tröst och mod i tråden så att du kan få njuta av sommaren. Lugn i skälen är den bästa medicinen även om den är svår att nå. Se nu till att njuta av det fina vädret!
KRAM