• fendt87

Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3

Här hänger vi som går på utredning hos Besima på Linneamottagningen i Växjö.

• Svar på tråden Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3
  • loppa8

Fendt87: Skönt att du fick en förklaring och att allt är bra!

Var hos på Linnéamottagningen i fredags. Det fanns en blåsa som var bra. Fick ovitrelle och ordinationen att vara tillsammans fredag, lördag och sen uppehåll. Undrar varför?
    Idag söndag hade jag ont i magen och jag inbillar mig att det var ägglossning.

Ha en härlig kväll allihopa!

• Kappan

Hejhej
    Alla har varit inne och lämnat status idag ser jag.

Blom: Puregon 225!! Oj då. Jag som reagerat så på bara 50. Vad händer nu i IVF-planeringen?

Loppa: Var det första gången du fick Ovitrelle? Det brukar vara sexordination samma dag och dagen efter sedan varannan dag. Det räcker så säger Besima.

Fendt: Skönt att höra.

Fröken Sy: Fick du Ovitrelle i måndags? Är det blodprov nu i veckan i så fall?

Imorgon ska jag på VUL igen. Hoppas inte bollarna förökat sig mera för då blir det väl sexförbud och denna månaden är förbrukad.
    Mina bröst är så ömma att av Puregonen. Ingen/inget får komma i närheten och springa är inte att tänka på. Så det vill jag helst slippa nu ett tag.
    Sedan är jag ledig för student på tisdag. Ska bli så skönt att få en paus mitt i veckan.

• Blom

Jo, jag måste få tag i Besima idag och boka ultraljud på fredag, hoppas hon jobbar då annars måste jag ner till Malmö för det. Ultraljudet utvisar om det blir äggplock veckan därpå eller inte.

• Kappan

Blom: Det där med nedreglering som alla IVF:are pratar om då. Har du gått igenom det? Nu fattar jag ingenting igen... ;)

• fendt87
    Kappan skrev 2010-06-07 08:48:06 följande:
    Blom: Det där med nedreglering som alla IVF:are pratar om då. Har du gått igenom det? Nu fattar jag ingenting igen... ;)
    nedregleringen är väl för att dämpa sina egna hormoner och ta bort sin egen menscykel, så att man kan bygga upp en helt ny med piller/sprutor/spray för att få allting perfekt med dagarna? jag vet inte, men jag har fått känslan att det är något i den stilen.

kram!
  • Blom

Ja så är det nog... Att alla blåsor ska börja från noll. Jag har ju inget problem i sig så ingen nedreglering för min del denna gång... De sa att man gjorde olika beroende på vad för problem jag har. Men började spruta på dag 2 och dubbla sprutor på onsdag, den ena för att hejda att ägglossning sker för tidigt.
    Besima är underbar, hon har stängt på fredag men går in och tar emot mig ändå!!! Helt fantastiskt! Så vi slipper åka ner till Malmö. =)

• Kappan

Ok... det gör väl det hela lite lindrigare antar jag...

Idag har jag ÄL - BIGTIME... Önskar att jag stannat hemma från jobbet. Lägger upp benen på skrivbordet och hoppas att kunderna låter blil att ringa på en stund.

Hoppas "påfyllningen" som gjordes i går räcker till eftersom det egentligen är sexuppehåll idag.
    Det känns ju konstigt att vara utan idag när det uppenbarligen händet något, precis som Loppa8 skrev ovan.
    Men antagligen är det som det står i all info att "grabbarna" ligger där och väntar på att ägget ska lossna. När det väl lossnat är det redan för sent att "fylla på".

• Smultron8303

Hejsan.

Är en flitig FL'are som söker nya möjligheter varje dag.
    Har haft 4 MF och funderar nu på att säka privat pga att GYN  i växjö inte tar emot mig (väger tydligen för mycket, men får ingen själv av GYN).... Har funderat ett tag på att kontakta Besima på mottagningen men skulle vilja ha lite mer kött på benen.

Vad kostar det? Kan man använda sitt frikort man använder på sjukhuset ("vanliga" vården), eller får man bekosta varje besök själv?
    Hur går dom till väga?
    Är det någon av er som nyligen börjat gå där?
    Vad finns det för reaktioner? Nån av er som fått sammasvar från GYN som jag fått? Men fått hjälp av Besima?

Otroligt tacksam för svar!

• Blom

Hej Smultron
    Besima är toppen men man bör vara påläst när man träffar henne. Hon och många med henne håller väl ganska hårt på BMI max 30 tror jag men jag vet inte säkert... Det bästa är att ringa och prata med hennes sekreterare, Samira så får du svar på det mesta!
    Det ingår i frikortet att besöka Besima.
    Lycka till!

• humlan1234

Smultron, får du inte ens hjälp med mf-utredning på CLV? Borde inte det göras om du fått 4 mf? Ring Linneamottagningen och boka en tid. Jag håller med Blom om att det är bra att vara påläst men var lite försiktigt i kontakten med Besima. Själv fick jag en rejäl utskällning just för att jag var påläst.

Svar på tråden Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3