• fendt87

Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3

Här hänger vi som går på utredning hos Besima på Linneamottagningen i Växjö.

• Svar på tråden Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3
  • Blom

Jag har testdag 7/7, vad konstigt? Blev det några embryo till frysen? Lägg dig nu och ruva ;)

• loppa8

Nähä, inget litet pyre på G den här månadn heller :(
    Får väl se till hösten om det blir något...
    Skönt att det går framåt för några av er. Det ger en gnutta hopp!

• FiaLotta

Jag är ledsen för er skull Loppa8. Nästa gång blir det er tur.

Blom det är nog olika på olika kliniker. På RMC testar man dag 12-14 med ett blodprov som skickas in o analyseras. Hur många dagar blir det för er innan testdag. men var ju verkligen stor skillnad på dagar.

• Blom

Aha, vanligt test dag 22 från äggplock. Så det är ju ett tag till. 

Snart har jag sommarlov bara 2 dagar till. Ska på jobbintervju på tisdag, min tredje på bara ett par veckor, galet!

Loppan, hoppas möhippan gick bra trots ditt besked. Nya tag nästa månad.

• fröken sy

Hej tjejer. Har inte hunnit med att titta in här så ofta nu, men jag tänker på er och håller alla tummar jag kan

Igår fick vi svar på mannens burkprov, och resultatet såg mycket bra ut. Kändes så skönt ett steg till i rätt riktning! Jag har ätit en kur pergotime, inte känt av det så mkt, lite bröstspänningar bara. Igår kände jag lite i tjejmagen så hoppas att det är lite stimulerat där... på måndag skall jag till besima för vul, ska bli spännande.

När jag pratade med Samira sa hon att pergotimen är slut på alla apotek och inte kommer in förrens i juli, är det någon som har koll på vilket datum? Funderar på hur det blir i nästa cykel, vill ju inte gärna göra uppehåll för att det är slut på apoteket. Vet ni om man kan boka medicin så att man får det så fort det kommit in?

• Kappan

Fröken Sy... Det där var jag (och någon mer här...) med om i februari också. 
    Apotekaren brukar alltid fråga om man vill förhandsbeställa det som saknas. Fattar de inte att vi behöver våra droger NU och inte om x antal dagar när det kommer in.
    Med andra ord: Det är ganska vanligt att något saknas... dock är det bara Pergon hittills som verkar ta slut samtidigt på alla apotek i hela Sverige...
    Typiskt. Det blir ofta spring mellan alla apotek i stan (och utanför).

• Blom

Sånt får bara inte ta slut. Grrrr Har inte drabbats av det men har fått springa mellan apotek... nu har jag snart sommarlov! Jippieeeeee

• Linneah

Hej!

Jag är ny här på sidan och tänkte hoppa in i ert gäng....

Jag och min sambo har försökt få bebis i ca 14 månader nu utan större framgång

satt och sökte lite och hittade Linnemottagningen, ringde igår och fick en tid på måndag.

Är väldigt förväntansfull, känns så skönt att vara på gång, blir lite som att börja m från början igen. Har dock tusen frågor känns det som!

Hur är Besima??

Vad händer på första besöket, hur går en utredning till osv??

• fendt87
    Linneah skrev 2010-06-22 19:36:29 följande:
    Hej!

Jag är ny här på sidan och tänkte hoppa in i ert gäng....

Jag och min sambo har försökt få bebis i ca 14 månader nu utan större framgång

satt och sökte lite och hittade Linnemottagningen, ringde igår och fick en tid på måndag.

Är väldigt förväntansfull, känns så skönt att vara på gång, blir lite som att börja m från början igen. Har dock tusen frågor känns det som!

Hur är Besima??

Vad händer på första besöket, hur går en utredning till osv??
    hej linneah!

välkommen till tråden! jag förstår att du har många frågor, vilken tur att vi är "experter" här i tråden. om du vill läsa om hur besima är och hur en utredning går till kan du gå några sidor bak i tråden, där skrev vi för bara ett litet tag sedan om hur man kan förbereda sig för första mötet och lite andra tips.
    sen är det bara att fråga på! vi svarar på alla frågor!
    vill du får du gärna skriva lite om dig själv och din sambo, hur gamla ni är och lite sådant om du känner att du vill avslöja det för oss. vi andra är i lite blandade åldrar och med olika erfarenheter av barnlöshet i bagaget. några av oss är redan gravida, andra fortsätter med pergotime och/eller annan behandling och så har vi en och annan som kommit så långt som till IVF.
    hoppas du ska trivas med oss!
  • Linneah

Tack Fendt87

nu har jag kollat igenom tråden och fått en aning om vad som kan vänta oss.... Glad

Jag är 24 och min sambo är 29, vi kände rätt tidigt i vårt förhållande att vi båda ville ha barn.

Jag mådde rätt dåligt av mina p-piller, från ingenstans efter o ha ätit dem i flera år så jag slutade

och vi sa blir det så blir det...det har inte blivit och nu är det dax o ta tag i det.

Hoppas att detta kommer hjälpa oss!

Jag ser att du är gravid-Grattis!!! hur länge hade ni försökt innan det hände och vad fick ni för

hjälp från mottagningen??

Svar på tråden Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3