Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3
Här hänger vi som går på utredning hos Besima på Linneamottagningen i Växjö.
Här hänger vi som går på utredning hos Besima på Linneamottagningen i Växjö.
Shopoholic? Traderaperiodare!
Handlar dock mer än vad jag säljer och det är ju lite dumt... Tycker det är joxigt med skickandet. Postombudet är lite långt borta. Tänker alltid att jag ska ta tag i försäljandet nästa semester. Jag drar mig för att rensa ut bland barnkläderna. Det känns som om jag ger upp då.
Jaha, så var jag på trippelkur pergotime igen. Hoppas jag inte blir så deppig den här gången. Jag blev väldigt påverkad i humöret förra gången, men å andra sidan blev ju äggtillväxten bra :)
Hej tjejer! Så det finns fler här som gillar att shoppa?!? Konstigt att det kan vara så kul... och tradera det försöker jag hålla mig borta ifrån, fastnar alltid där annars.
Loppa8: Välkommen till tråden!
Kappan: Smart med ett konto som du använder på det viset på tradera, kanske något som man skulle testa.
På måndag påbörjar vi vår utredning, första gången mannen och jag skall gå till Besima tillsammans. Lite nervös och spänd på hur det blir. Var ju där och lämnade prover i torsdags och det gick bra, undra om svaren har hunnit komma till på måndag. Är det någon som har koll på hur lång tid det brukar ta? Är det något som är bra att tänka på/vara förberedd innan vi går dit på måndag?
Nu måste jag återgå till jobbet...
Fröken Sy:
Jo jag är budgetfreak och har med hjälp av kontot bra koll på hur mycket jag "får" handla för.
Fast nu har jag börjat sälja sambons grejjer också så jag vet inte hur mycket som är mina pengar längre. Mormor bidrar också med en massa coola retroprylar som jag tyvärr inte kan ha... Moneymoneymoney! Jag behåller dem och köper en och annan present till dem istället.
Det första provet tog tre veckor innan jag fick men då fik jag samtidigt sambons provsvar så det kanske dröjde av den anledningen.
Eller var det "veckan efter ÄL-provet" du tog förra veckan? Provsvar på blodprov efter ÄL brukar inte ta mer än vecka.
Loppa8: Biverkningar som humörsvängningar är ju ett tecken på hormonrubbningar och därmed ett gott tecken för oss Hormon-knarkare, precis som du säger. Själv mår jag tjuvtjockt hela tiden, och har så gjort sedan första åtgärden.
Håller tummarna för dig nu!
Idag fick jag mens. Provera har alltså fungerat. Exakt två dygn, från sista tabletten, tog det.
Så nu blir det en tripp till Samira på fredag för att lära mig ta Puregon-Sprutor.
Iiiiii, jag avskyr sprutor.
Någon som vet vilka veckor Besima tagit semester?
Kappan: Sprutorna är inte farliga nålen känns inte och eftersom den är som en penna så känns den inte som spruta heller.
Idag har vi varit på Cura i Malmö. De var fantastiskt trevliga och hjälpsamma. Fick en rejäl redogörese för hur det går till så det både räckte coh blev över ;) Om vi vill påbörjar vi redan nästa vecka med höga doser puregon eller väntar vi till augusti. Om vi gör det nu så innebär det att jag måste ner 2 gånger under skolavslutningsveckan, lite småstruligt men går absolut att fixa. Sambo är lite velig och skulle nog helst vilja vänta till augusti. Tror ännu inte han fattat! Så antingen provar vi nu och kanske blir gravida över sommaren eller väntar vi tills augusti. Vad säger ni i tråden? Behöver lite råd och stöd! Det handlar ju också om ganska mkt pengar för oss, tydligen har vår advokat fått in en del av våra pengar men hon ligger på sjukhus som vanligt så vi kommer inte åt dem... grrrr men banken brukar ju vara vänligt sinnad =)
Besima har väl stängt i Juli, säkert från midsommar skulle jag tippa...
Underbara nyheter Blom! Tänk att det går åt rätt håll med historiken, äntligen.
Kör på nu om du orkar tycker jag, men ta inte ut dig i onödan.
Avstår du några dagar nu när eleverna är "självgående" så är du utvilad och gravid i höst när de behöver dig igen.
Ang deras semster så tror jag att hon sa att de var lediga 4 vckor from v 28, de hade nämligen skjutit fram(eller säger man bak) det en vecka... en vecka senare
Tack så mycket för era tips ang förberedelse inför måndag. Vi skall försöka läsa på så mycket som möjligt i helgen så vi har lite koll. Har ju läst runt ganska mycket innan också så jag tror jag har lite koll iaf...
Proverna som jag tog var dag 2-3 proverna, de skulle tydligen mäta en himla massa saker bla aktivitet i äggledare, hormonbalans ect. Har för mig att hon sa att det skulle ta ca två veckor innan man fick svar och att Besima skulle ringa så fort de kommit. Vet bara inte om jag vill få ett sådant samtal till jobbet, beror ju liksom på vad proverna visat. Är det bra är det ju inget problem, men ser det sämre ut vill jag nog vara med maken och inte på jobbet bland massa kollegor och elever. Visst har man blivit duktig på att klista på sig ett leende när man har lektion men vet inte om jag klarar det vid ett sådant här tillfälle... hoppas att provsvaren kommit till på måndag helt enkelt. Annars kanske man kan boka en telefontid med henne, hur har ni gjort?
Blom: Härligt Blom att det är på gång, det är ju svårt att säga hur ni skall göra men utifrån hur jag känner nu vill jag ju att det skall komma igång så fort som möjligt, är trött på att vänta så jag hade nog kört på nu innan sommaren. Är du oxå lärare förresten?
Kappan: Bra att proveran fungerade, så du skall lära dig ta sprutor nu. Vad är det man "sprutar" för?
Puregonsprutor är en starkare variant på Pergotime. För att bygga på äggproduktionen. Det får man när man provat Pergo i några månader utan resultat och därefter gjort en liten spolning av äggledarna.
... om jjag fattat rätt vill säga. ;)