Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3
Här hänger vi som går på utredning hos Besima på Linneamottagningen i Växjö.
Här hänger vi som går på utredning hos Besima på Linneamottagningen i Växjö.
Jag gjorde spolning hm dag 5 kanske, kom inte riktigt ihåg och är inte lika ordentlig som er andra på att bokföra viktiga händelser, Fy mig. Men jag hoppas fortfarande på dig, Kappan! Jag fick inte heller ngn riktg mens när jag åt pergotime, det strulade en del det är annat med sprutorna... På måndag bestämmer vi hur vi ska gå vidare. Om vi ska fortsätta med sprutor eller om vi ska gå över till provrör. Vet inte vad jag vill, det är såååååå svårt att bestämma sig.
//B
Kappan, är du ok?
Idag har jag varit på Linneakliniken och fått mig en ovitrelle. Nästa månad är Besima på semester när jag skulle behöva henne som mest så det blir nog provrör i malmö direkt. Besima ska skicka en remiss. Så nu blir det snart ett snack med banken och högre lån, men vad gör man inte för familjen
Kram
Blom
Hej tjejer. Jag följer er här ofta men vet inte riktigt vad jag skall skriva alltid. Men skickar en massa kramar till alla som behöver!!
Själv går jag nu och väntar på min mens, slutade med proverakuren igår så den borde väl komma nu innom några dagar. Sen har jag suttit och räknat dagar. Besima ville ju att jag skulle komma in för provtagning i juni, juli el. augusti. Eftersom hon har semester i juli vill jag ju hinna dit innan. När jag nu suttit och räknat verkar det som jag kommer vara så i cykeln att jag antingen får gå dit i mitten/slutet av maj eller kanske hinner dit i slutet av juni. Vill ju inte riskera att hon gått på semester men vet ju inte heller om hon vill ta emot mig i maj... kanske ska ringa dit och kolla upp lite hur det ser ut i vår och sommar?!?
Sen fick jag veta att en kompis som har haft samma problem med cykeln som jag har blivit gravid. Hon skulle precis börja äta piller för att få igång mensen så helt plötsligt funkade det av sig själv, och så blir hon gravid på första försöket. Jag är ju jätteglad för deras skull men samtidigt ledsen över att det inte kan få g lite smidigt för oss...
Blom: Nej jag ruvar tyvärr inte. Om allt går som det ska så får jag tillbaka ett ägg i juni. Väntar på att få börja andra försöket nu.
När är Besima ledig? Tänkte hon skulle göra vul inför nästa ivf i malmö men hon kanske har semester då?
Verkar som om jag får spolning nu.
Mina blödningar ökar för varje dag och OM de kommer upp i normal mängd (verkar så idag) så ska jag få spolning denna månaden.
Det blir iallafall ingen Pergo denna månaden. Dag 1 är ju lite svävande...
Ska ringa Samira senare idag när jag vet mer...
Är rädd att det är stopp eftersom jag hade alla förutsättningar att lyckas denna månaden.
Fialotta: Hur kommer man åt äggen om det är stopp? Dum fråga kanske men jag har ingen aning?
Blom: Du kommer inte att behöva Besima nästa månad ju! Tänk positivt nu!
Jag är också nyfiken på Besimas semesterdagar...
Vi har inte myst på typ en månad nu. Längtar inte precis till det heller. Men måste väl ta tag i det nu igen.
hej tjejer!
vi var på rul idag och allt såg jättebra ut! vi fick 4 nya bilder men man kunde tyvärr inte se könet. vi har samma bf-datum som innan, 19 september, så nu ska vi bara vääänta.
ge inte upp hörrni! jag vet att det jag skriver inte låter så kul i era öron, men jag måste få dela med mig av glädjen till er och skicka lite extra positiv energi.
tusen kramar från mig!
Så får du inte tänka Fendt. Klart att vi är glada för din skull. Det ger ju oss hopp!
Hej!
Har varit på vift ett par dgr i vår huvudstad(jobb). Besima har semester typ v.20 precis när jag skulle behöva henne som mest nästa månad så därför gör hon inga behandlingar på mig utan skickar oss vidare.
Fendt: spännande med bilder, så du vill ta reda på könet?
FiaLotta då väntar vi med spänning på ägg nr 2, kan behöva lite guidning framöver kanske!
Fröken Sy: Jag kan inget om provera, det är väl Fendt som är proffset här på det.
Kappan: Spolning är väl bra att du gör. Behöver inte vara stopp för att ni inte lyckas fast på ett sätt kanske det är skulle vara skönt om det vore det så man kan fixa till det. Otroligt jobbigt att inte lyckas när man har förutsättningarna. Jag har ju haft fina äggblåsor varje månad och fått ovitrelle alla utom en gång och också haft bra förutsättningar men inget händer, frustrerande! Nu är gubben sjuk och inte så bra på prestera så det känns som vår sista naturliga chans är bortspolad :(
Jobba på!!!