Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3
Här hänger vi som går på utredning hos Besima på Linneamottagningen i Växjö.
Här hänger vi som går på utredning hos Besima på Linneamottagningen i Växjö.
Tack för att ni finns tjejer! Ingen mens ännu iallafall.
På lördag är det dags för dundergille igen. Återigen lite nervositet inför vad man ska hälla i glaset. Jag har en flaska NON Alcohol-vin hemma och en gammal öppnad flaska... hmmmm... ;)
Nytt test på lördag morgon (har ändå ett storpack från testlagret hemma).
Blom: När är det dags för VUL?
kappan: men så länge mensen håller sig undan är det ju skitbra! vänta bara någon dag till så kommer du att plussa.
humlan: haha, jag är också fl-skadad och visste redan det mesta bm berättade. jag älskar min bm, hon är hur härlig och snäll som helst, fick förtroende för henne från första stund så det känns verkligen jättebra! japp, vi är nog knäppa! men så är det att vara gravid. på tisdag ska vi på rul. längtar! men vissa dagar känns det som om det ändå inte kommer visa något, att mini är död, och andra dagar känns allt jättebra. hur skumt som helst. ska vi skylla på hormonerna? :)
hur går det för er andra?
många kramar!
Jo i morgon är det dag 8 vilket innebär VUL för att kolla om dosen ska höjas, sänkas eller ställas in. Men har ärligt talat just nu gett upp hoppet. Inget direkt fel och ändå funkar inget så det finns inte så mkt som talar för ett syskon här. Men jag får väl jobba på lite till och följa er spännande resa.
Blom
Klart det finns en chans... Blom. Plötsligt händer det!
Jag har ju inte haft något utslag på varken Pergo eller Ovitrelle tidigare och nu plötsligt var det tre stora äggblåsor och jättebra värde på ÄL-testet.
Tänk positivt nu!
Hoppas att du slipper tänka så mkt på "Historiken" just nu... Det kan förstöra så mycket.
Den här gången var det många äggblåsor på gång typ 8.. Men endast en var ganska stor så den satsar vi på, Besima var jättenöjd. Så nu är det höjd dos till 150 enheter tills på måndag. På måndag är det dag 11 och förhoppningsvis missar vi inte ägglossningen.
Med den andra historiken är det fortfarande bara strul, inställda möten varje dag! Nu senast pga av vulkanen... Vet inte om jag ska skratta eller gråta. Visst tror jag att det spelar stor roll eftersom vi verkar ha alla förutsättningar men misslyckas ändå. Fast just nu ser jag ganska ljust på livet i övrigt, har ett bra jobb (kanske lite mkt) med spännande extra uppdrag typ konsult, det är stimulerande och känns mkt positivt. Jag har en fantastisk sambo och en fantastisk dotter. Så just nu försöker jag faktiskt njuta och knuffar undan de onda tankarna. Den häår veckan är det fullt upp så jag hinner inte tänka alls =)
Säger bara Is-show, gå och titta på den, den är fantastisk!
Kram
Trevlig helg och Kappan, tummarna är dina igen - testa nu pos i morgon!
Så ska det låta Blom!
Har för mig att jag i början av våra försök läste att HcG-värdet ökar till det dubbla var tredje dag i början av graviditeten, så chansen finns ju att hormon-nivåerna är synliga imorgon.
Men jag har också läst, här i forumet nu, om låghormon-tjejer som +:at först på
BIM +20.
AHHHH! Det är ju ytterligare 10 dagar tills dess!
Ska köra på med Testlagrets stavar ett tag till. Men fortsätter det visa minus och mensen håller sig borta så ska får jag väl köpa CB...
Tror ni det är någon skillnad egentligen?
Ska förresten till Besima på torsdag 22/4
Kappan: jag har ingen aning om det spelar ngn som helst roll med olika teststavar, känns konstigt om det skulle vara det. Vad bra att du ska träffa Besima på torsdag, förhoppningsvis får du ett plus redan idag annars måste ju hon kunna se det på torsdag.
Trevlig helg!
//Blom
Nope
Först minus i morse och nu spotting. Chansen finns väl fortfarande att det bara är en kontaktblödning men vad är oddsen för det?
Hoppas att det blir spolning nu när det var så nära och ändå inte gick hela vägen.
Vilken dag i cykeln gjorde du spolningen, Blom?
Fendt, du hann aldrig göra någon väl?
kappan: nej det hann jag inte. vi tog ju paus i november och sa att när vi skulle börja igen efter ca 6 månader skulle jag kräva spolning. men så plussade vi ju innan så jag slapp göra spolningen.
rul på tisdag, lite nervös faktiskt... drömde att jag fick missfall i natt så jag vågade knappt somna om igen när jag vaknat ifall jag skulla "glida tillbaka" in i samma dröm igen.
sjukt. men men.
jag håller tummarna för er alla!
ha det bäst tjejer!