• fendt87

Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3

Här hänger vi som går på utredning hos Besima på Linneamottagningen i Växjö.

• Svar på tråden Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3
  • fröken sy

Hon ville bara att jag skulle komma lite tidigare, och det kunde jag! Så nu har vi påbörjat utredningen. Känns både underbart och jättejobbigt. Det är ju superskönt att äntligen vara igång, men samtidigt känns det jobbigt att det inte kan funka utan hjälp för oss, när det funkar för de allra flesta.

• fröken sy
    Kappan skrev 2010-05-20 17:43:19 följande:
    Heja Fröken Sy!!!
    Tack! Kommer alldeles säkert behövas hejarop under resans gång...
  • loppa8

Hej på er!
    Kikar på den här tråden ibland när jag behöver lite hopp. Gått på Linnéamottagningen lite till och från i ca 2 år. Ibland blir jag trött på allt hormonätande och pausar några månader, men blir sugen sen igen.
    Har ätit pergotime x 3 den här månaden och tog sen ovitrelle och progestoron (heter det så?). Känns inte som om det har funkat....
    Nåväl, det känns bra att det finns andra som jag!

• fendt87
    loppa8 skrev 2010-05-21 17:37:06 följande:
    Hej på er!Kikar på den här tråden ibland när jag behöver lite hopp. Gått på Linnéamottagningen lite till och från i ca 2 år. Ibland blir jag trött på allt hormonätande och pausar några månader, men blir sugen sen igen. Har ätit pergotime x 3 den här månaden och tog sen ovitrelle och progestoron (heter det så?). Känns inte som om det har funkat.... Nåväl, det känns bra att det finns andra som jag!
    jadu, vi är några stycken som kämpar/har kämpat. roligt att du följer oss, skriv gärna lite mer om dig så vi får lära känna dig om du vill det. och har du några frågor är det bara att fråga, vi vet det mesta! men du verkar ju ganska erfaren själv.
    lycka till och kämpa på! hos oss får du alltid stöd! kram
  • Kappan

Välkommen Loppa8, Har du varit inskriven i två år utan att det gått till IVF?

Jag fick progesteron för ett par månader sedan, mycket knepig upplevelse. Men om du fick progesteron borde väl chanserna varit goda, eller?
    När är BIM?

• loppa8

Jo, denna gången hade jag goda chanser med 2 fina ägg på gång, men det bidde inget... Testade idag på BIM +3. Frågan är om man ska sluta ta de där kladdiga progesteronen. Alla tecken på mens finns( är lite rädd att det kommer en superduperdundermens efter alla hormoner!!).

• loppa8

Här kommer lite mer om mej:
    Jag  har världens goaste femåring. Därför känns inte IVF som jätteviktigt. Mannen är nöjd med ett barn, och om det blir fler så blir det. Han vill inte göra någon stor grej av det. Jag längtar desto mer!
    Jag har inte använt preventivmedel på 8 år och har varit gravid en gång. När jag blev gravid förra gången hade jag enligt proverna inte haft ägglossning. Jag skulle ta tabletter för att få mens innan en pergotimekur och testade bara för att jag inte kunde låta bli. Och det var positivt!! Efter tre tester trodde jag på det, men jag begriper fortfarande inte hur det gick till! Ovitrelle och progesteron var det inte tal om då och inte vul heller.
    För ett par år sedan tog jag kontakt med Linnéamottagningen igen och då hade den blivit rosa och Besima hade börjat. Förut träffade jag en manlig läkare där.

• Blom

Välkommen Loppan! Jag har också ett barn sedan tidigare och har jobbat länge på ett syskon, fösta kom hur lätt som helst. Andra lyser med sin frånvaro. Åker till Cura nästa vecka för första IVFbesöket.

Var i Ullared och shoppade loss igår =)  Jag är en shopoholic, har jag berättat det innan?!

Trevlig helg!
    kram

• Kappan

Shopoholics är vi nog allihop. I Löööv Ullared.

Jag har dock börjat med Tradera. Nu matar jag mitt shoppingbehov den vägen. Har skaffat ett konto där säljpengar går in och det är bara dem jag använder för att köpa saker på Tradera. Har inte köpt ett enda plagg på annat sätt sedan start. Och kontot växer i samma takt som gammalt skräp försvinner.

I morgon tar jag sista Proveran. Hur länge kan man tro att mensen dröjer nu då?
    Sedan är det nog dags för Puregonsprutor.

Svar på tråden Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3