• fendt87

Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3

Här hänger vi som går på utredning hos Besima på Linneamottagningen i Växjö.

• Svar på tråden Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3
  • loppa8

Det verkar vara en del som jobbar i skolvärlden här. Jag med :)

Blom: Om jag hade varit du, så hade jag inte orkat vänta heeeela sommmaren. Kör på, tycker jag!

Kappan: Puregonsprutor verkar läskigt tycker jag också. Besima pratade lite om det sist, men det blev pergotime en gång till. Måste man ta flera sprutor om dagen, eller är det individuellt?
    Hur spolar man äggledarna? Tar det lång tid? Hur mår man sen? 
    Det har aldrig varit aktuellt för mig, men det kanske skulle göra susen? Det har ju iofs smitit fram ett ägg en gång, men det kan ju ha hänt saker sedan dess...

Jag har inte haft några problem av progesteronet förresten. Ovanligt klarröd blödning, men inte längre än vanligt och ganska sparsam.

• Kappan

Hejhej
    Sprutan var ju inte så farlig. Samira visade först med en koksaltsampull och sedan fick jag prova själv innan jag sprutade på riktigt.
    En gång om dagen ska jag spruta. Det gjorde inte alls ont, bara lite läskigt vid sticket. 75 enheter ska det vara till och med dag 8 när jag ska träffa Besima.
    Om jag förstått Blom rätt, kan Besima då öka eller minska dosen inför ÄL.

Idag nådde jag Högkostnadsskyddet! Puregon (600 IU-IE) skulle kostat 2415.50. Jag betalade mina sista 85.50 och därmed är det gratis tom oktober. Hoppas allt är över då...

Loppa8: Besima spolar äggledarna. Det går fort och spänner lite. Det gör hon inte förrän du ätit Pergo i några månader. Efter spolning går man inte tillbaka till Pergo, det är därför man väntar lite. Då är det Puregon som gäller.
    I mitt fall ska jag prova Puregon i två omgångar innan det är dags för titthåls-undersökning.

Om det stämmer att Besima börjar sin semester i vecka 28 så klarar jag precis ÄL-undersökningen nästa månad också. HoppasHoppas att mensen kommer som den ska!

• Blom

Japp lärare här, så snart sommarlov!!!

Kör hårt nu tjejer med sprutor och annat. Vi kör nog också på om bara mensen vill komma i tid i och för sig får den gärna utebli...
    I mo rgon ska jag hämta ut många stora recept ska spruta med puregon 225 enheter till en början, Jesus vad jag kommer att bli drogad ;)  

Bra Kappan att du tyckte det kändes ok med sprutor för det kan det ju bli en del av. Jag ska hålla på med två olika sorter och sen ovitrelle på det så jag kommer nog känna mig som en nåldyna....

Ha en fortsatt trevlig och förhoppningsvis solig dag!
    Kram

• fröken sy

Blom: Ja det är härligt bara 3 veckor kvar till sommarlovet. Helt underbart faktiskt!! Lycka till med sprutorna, ska hålla mina tummar allt vad jag kan för er!

Kappan: Vad bra att det kändes okej med sprutorna, duktig du är som kan göra det på dig själv. Gissar på att även jag kommer behöva lära mig det...

Fendt: Hur mår du? Vilken vecka är du i nu?

Imorgon är det måndag, vilket innebär att vi skall påbörja vår utredning. Känns skönt att äntligen komma igång på riktigt. Om jag fattat er och Besima rätt blir det nog pergotime för mig för att få igång en äl... Hoppas att det kommer funka!  När jag läst och kollat runt tycker jag inte att det verkar som det hjälp med pergotime för så många men man får väl se... är ju inte säkert att de som det funkar för har skrivit massa inlägg. Någon av er som har något positivt att säga om pergotime, antingen som ni upplevt eller hört får ni gärna berätta...

• Blom

Fröken Sy: Jag har ju uppenbarligen inte blivit gravid av pergotime men det kanske jag inte blir på ngt annat sätt heller. Jag har så kallad oförklarlig barnlöshet. Annars funakde pergo bra för mig den gjorde vad den skulle men det ville sig inte ändå. Kanske är det mitt "hektiska" privatliv som ställer till det och en historik som heter duga..

Vi har gått vidare nu och snmält pn till socialstyrelsen... Hoppas att de gör ngt!

Kappan: Hur länge jobbar du till? Vad säger arbetskamraterna om uppsägningen?

Nej nu ska jag tvätta bilen.

• fendt87

hej tjejer!

det händer grejer i tråden märker jag, ni ligger inte på latsidan med alla utredningsbesök, anmälningar och behandlingar.
    med mig är allt bra och jag mår minst lika bra nu som jag gjorde innan som o-gravid:)
    imorgon går vi in i vecka 25, lillbebisen sparkar och buffar mycket och tiden verkligen flyger förbi!
    idag har vi varit en sväng på ikea men inte handlat några bebisgrejer ännu och jag har kollat runt lite på blocket efter vagnar.

blom: helt rätt, bara kör på!;)

fröken sy: lycka till imorgon! kan nog tala för alla när jag säger att vi håller tummarna för dig att det ska gå bra. glöm inte att skriva till oss om besöket!

kappan:vad skönt att du fixar det bra med sprutorna!

• Blom

Fendt du kan ta vår vagn =) Teutonia, vill gärna utmana ödet.

• fendt87

blom: tack, men jag drömmer om en emmaljunga duo edge ;)
    en riktig klumpeduns med rejäla hjul att köra backe upp och backe ner på grusvägarna här på landet.

• Blom

Hör att du redan är inne i barnvagnssnacket, härligt. Lycka till! Barnvagn på grusväg luktar motion, full fart framåt!

Hm dök upp en annan sak som jag tror att jag glömde skriva. Jag har sökt 2 jobb =) Det ena kanske jag blir erbjuden, chefen ringde upp mig och frågade om jag var seriös i min ansökan och att han gärna ville ha mig men man måste ju givetvis förhandla om tjänsterna först, så är det i kommunen. Blir ju kanske lite tokigt om jag gör provrör nu och om jag skulle lyckas. Men å andra sidan så kan man väl inte tänka så? Man måste fösöka gå vidare och inte bara vänta eller? Hm

• fendt87

blom: japp, den har jag suktat efter lääänge :) och motion är precis vad den ska användas till!
    sök och tacka ja till jobb om du blir erbjuden!
    under de 18 månader vi försökte bli med barn gick vi säkert miste om en del för att vi tänkte "tänk om vi är med barn då, då kan vi inte göra det och det...".
    vi hängde upp livet på bebisgrejen och kunde/vill inte planera in roliga saker att göra för "tänk om..."
    våga utmana ödet ;)

kram och lycka till!

Svar på tråden Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3