• fendt87

Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3

Här hänger vi som går på utredning hos Besima på Linneamottagningen i Växjö.

• Svar på tråden Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3
  • fendt87

blom: ja det hade varit kul att veta vem det är som sprattlar där inne i magen! då hade man kunnat kalla den för sitt namn, men nu verkar det få bli en överraskning ändå, för bebisen ville ju inte visa något!
    halvtid nästa vecka, gud va tiden går snabbt!

fröken sy: vad vill du veta om provera? jag kan en del om det ja ;)

kram till er alla!

• fröken sy

Hej tjejer.

Fentdt87: Härligt att det såg bra ut på UL, klart du skall vara glad här i tråden... vi hoppas på att det smittar!! Då blir det en överraskning om det blir en liten prins el prinsessa i höst.
    Sen när det gäller provera vill jag veta ALLT {#lang_emotions_wink}, så jag skickar nog ett meddelande till dig ist...

Blom: Trist att besima har semester när du skulle behöva henne. Jag måste med ringa och kolla upp lite tror jag.

Kappan: Håller med Blom att det är bra att du får spolning denna månad.

FiaLotta: Lycka till med ert andra försök!!

• Kappan

Spolning idag. Det gick snabbt och smidigt men jag vet inte om jag fick något klart svar. Besima sa att hon inte kände något motstånd. Så det är väl bra...

Puregon nästa månad enligt planen. Men undersökningsdagen (dag 8) infaller på Besimas semester (v20).
    Därmed får jag ta Pergo istället. ÄL infaller när Besima är tillbaka så undersökning och Ovitrelle är räddad i vilket fall som helst.

I två månader ska jag få puregon. Om det inte hänt något då ska jag på titthåls-koll av äggledarna.
    Den som kan räkna inser då att sommaren är sedan länge över när det är dags för det.
    Maj-Pergo, Juni-Puregon, Juli-semester, Augusti-Puregon, September-titthål.
    I september har jag varit hos Besima i ett år.

Börjar fundera på att kontakta KK igen. Varför ska vi bli lidande för att Besima har semester och är på kurs titt som tätt.

Någon skrev att en utredning ska ta max 6 månader. Jag har visserligen bara fått behandling tre gånger ännu. Och innan 12 månader gått så har jag bara hunnit med tre till.

Jag ska iallafall ta mod till mig och boka tid hos en terapeut igen. Jag mår skit rent ut sagt... men mest pga jobbet.
    Bäst att passa på när man har frikort.

Blom: Hur går det? En vecka sedan Ovitrelle. Blodprov?

Fialotta: Stackar dig som får vänta så... Håller tummarna för dig nu när du kommit såhär långt!
    Hur mycket tid lägger du på att åka till Malmö. Jag funderar på att börja plugga och undrar om jag förlorar många dagar på IVF-behandling. Isåfall så skippar jag skolan ett tag till...

Till er andra. Ha det bra.

• Blom

Kappan, ja det är tråkigt att hon är borta, det drabbar ju oss hårt, hon skulle behöva en vikarie.. Tror inte vi heller ngt innan sommaren för just nu står det stilla. Inget blodprov denna gång heller, varför vet jag inte. Antagligen för att vi inte ska fortsätta med puregon.  Stora biverkningar av ovitrelle som vanligt, svettningar på natten, mkt ömma bröst, annars är jag ok. Håll ut Kappan! Gå och prata, det tror jag är bra =)

ha en trevlig dag allihop!
    //B

• Kappan

Jaha... och vad nu då?
    Nu blöder jag som aldrig förr. Vad händer? Så har det varit i ett dygn nu.

Det är dag 12 idag. Samira säger att det troligen är ÄL och att jag kanske hade en förträngning som lossnade vid spolningen och därför blöder mer än vanligt vid ÄL.

Någon annan som blöder vid ÄL? Det har aldrig hänt mig förr.

• humlan1234

Hm, det låter ju lite konstigt att blöda mycket vid äl. Själv har jag aldrig gjort det ens lite och jag av vad jag har läst har de flesta små blödningar vid äl om de blöder alls. Jag hade nog ringt igen om det inte slutar snart.

• Blom

Kappan: har inte hört talas om detta förut, sa Besima att det kunde hända? Vi får hoppas att det är positivt och att det var en förträngning så du är reparerad nu {#lang_emotions_smile}

• Blom

Japp ikväll ska det avnjutas en cider eller flera i goda vänners lag! Trevlig Valborg allihop!

kram
    b

• fendt87

hej tjejer!

hur är det med er?
    några som ska springa vårruset ikväll?
    det ska vi med några från jobbet, eller rättare sagt gå vårruset. men mest för att man ska få fika :)
    och så är det ju kul att få komma till stan och shoppa lite.

ha det bra! kram!

Svar på tråden Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3