• loppa8

Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3

Hej på er!
    Kikar på den här tråden ibland när jag behöver lite hopp. Gått på Linnéamottagningen lite till och från i ca 2 år. Ibland blir jag trött på allt hormonätande och pausar några månader, men blir sugen sen igen.
    Har ätit pergotime x 3 den här månaden och tog sen ovitrelle och progestoron (heter det så?). Känns inte som om det har funkat....
    Nåväl, det känns bra att det finns andra som jag!

• loppa8

Jo, denna gången hade jag goda chanser med 2 fina ägg på gång, men det bidde inget... Testade idag på BIM +3. Frågan är om man ska sluta ta de där kladdiga progesteronen. Alla tecken på mens finns( är lite rädd att det kommer en superduperdundermens efter alla hormoner!!).

• loppa8

Här kommer lite mer om mej:
    Jag  har världens goaste femåring. Därför känns inte IVF som jätteviktigt. Mannen är nöjd med ett barn, och om det blir fler så blir det. Han vill inte göra någon stor grej av det. Jag längtar desto mer!
    Jag har inte använt preventivmedel på 8 år och har varit gravid en gång. När jag blev gravid förra gången hade jag enligt proverna inte haft ägglossning. Jag skulle ta tabletter för att få mens innan en pergotimekur och testade bara för att jag inte kunde låta bli. Och det var positivt!! Efter tre tester trodde jag på det, men jag begriper fortfarande inte hur det gick till! Ovitrelle och progesteron var det inte tal om då och inte vul heller.
    För ett par år sedan tog jag kontakt med Linnéamottagningen igen och då hade den blivit rosa och Besima hade börjat. Förut träffade jag en manlig läkare där.

• loppa8

Shopoholic? Traderaperiodare!
    Handlar dock mer än vad jag säljer och det är ju lite dumt... Tycker det är joxigt med skickandet. Postombudet är lite långt borta. Tänker alltid att jag ska ta tag i försäljandet nästa semester. Jag drar mig för att rensa ut bland barnkläderna. Det känns som om jag ger upp då.
    Jaha, så var jag på trippelkur pergotime igen. Hoppas jag inte blir så deppig den här gången. Jag blev väldigt påverkad i humöret förra gången, men å  andra sidan blev ju äggtillväxten bra :)

• loppa8

Det verkar vara en del som jobbar i skolvärlden här. Jag med :)

Blom: Om jag hade varit du, så hade jag inte orkat vänta heeeela sommmaren. Kör på, tycker jag!

Kappan: Puregonsprutor verkar läskigt tycker jag också. Besima pratade lite om det sist, men det blev pergotime en gång till. Måste man ta flera sprutor om dagen, eller är det individuellt?
    Hur spolar man äggledarna? Tar det lång tid? Hur mår man sen? 
    Det har aldrig varit aktuellt för mig, men det kanske skulle göra susen? Det har ju iofs smitit fram ett ägg en gång, men det kan ju ha hänt saker sedan dess...

Jag har inte haft några problem av progesteronet förresten. Ovanligt klarröd blödning, men inte längre än vanligt och ganska sparsam.

• loppa8

Bollhav är ju kul i dubbel bemärkelse =) Har fnissat en stund åt liknelsen!

Tror inte att jag har några ägg på gång den här månaden. Känner inget men ska kolla på fredag
    om pergon har gjort sitt. Är dessutom en dag tidigare än vad som vore bäst, men dag 14 är en lördag. 

• loppa8

Fendt87: Skönt att du fick en förklaring och att allt är bra!

Var hos på Linnéamottagningen i fredags. Det fanns en blåsa som var bra. Fick ovitrelle och ordinationen att vara tillsammans fredag, lördag och sen uppehåll. Undrar varför?
    Idag söndag hade jag ont i magen och jag inbillar mig att det var ägglossning.

Ha en härlig kväll allihopa!

• loppa8

Nu är jag nyfiken på lite uppdateringar, för här är allt så stilla...
    Hur gick det för Fia Lotta på ultraljudet? Såg äggen bra ut?
    Hur gick det för Blom och strulerierna?
    Hur går det för er andra?
    Hos mig går tiden långsamt. Har förmodligen haft ägglossning och väntar på att testa. Testar nog på lördag. 

• loppa8

Åh, vad kul att se den lilla!
    V 21, vad blir det för beräknat förlossningsdatum då?

Själv ska jag göra ett gravtest imorgon. 15 dagar sedan ÄL. Känner mig inte speciellt gravid alls.
    Ska på möhippa i morgon hela dagen lång. Hoppas på att jag inte ska behöva tänka på att bära någon dricka med mig

• loppa8

Nähä, inget litet pyre på G den här månadn heller :(
    Får väl se till hösten om det blir något...
    Skönt att det går framåt för några av er. Det ger en gnutta hopp!

Svar på tråden Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3