• Kappan

Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3

Hej Tjejer
    Det gör ont men jag vill ändå visa att jag är kvar i tråden.
    Jag följer er varje dag men har inte orkat skriva förut. 

Grattis Fendt, Todelido och Humlan.
    Vart tog Maskrosungen vägen?
    Blom: Tack igen för ditt "mail", det värmde när jag var som djupast. Hur är det med dig?

En nära släkting har fått ett cancerbesked. Det känns som om våra problem är obetydliga i jämförelse och det gör det hela ännu svårare. Vi mår ju dåligt pga vår situation men måste nu vara extra noga med att hålla fasaden uppe. Det tär på oss och jag försöker en dag i sänder. Det slutar ofta med att jag låter det gå ut över sambon. Stackare. Jag bara fräser eller sover hela tiden.
    Somnade i soffan på en fest för några veckor sedan. Pinsamt men skönt att hon vet allt om vår situation.

Jag har idag fått spottings (dag 28) och bokat tid hos Besima den 23:e mars. Dubbeldos Pergo startar den 16:e mars. 
    Känns faktiskt lite ljusare nu när man är igång igen. 

Fick även veta en bra sak idag av Samira. Om mensen kommer på eftermiddagen så räknar man först nästa dag som dag ett. Alltså första dagen då man har blödningar hela dagen. 
    Detta kan kanske betyda att jag gjort VUL och Ovitrelle en dag för tidigt. Kanske kunde äggen ha fått växa till sig lite till? Kanske har jag börjat med Pergo tidigare än jag skulle.
    Måste komma ihåg att fråga om det.

Märker hur jag vaknar till liv ju mer jag skriver... ;)

• Kappan

Fröken SY: välkommen!

Jag är en av dem som  INTE plussat ännu. Besimas behandling är dock effektiv just nu verkar det som.

Äter Pergo från och med idag och fem dagar framåt. VUL på tisdag nästa vecka och då förhoppningsvis en struta Ovitrelle.

Hur långt har Ni kommit? Är du med i snacket? Det är bara att fråga om det är något vi kan hjälpa till med.

• Kappan

FiaLotta: Vad tråkigt. Nu när ni kommit så här långt.

Blom: Vad är det för sprutor? Är det någon starkare Pergovariant eller är det redan IVF? Jag har inte fördjupat mig i livet efter Pergotime... ;)

• Kappan

Att vänta på en njutning skänker ofta mer ångest än att utstå ett lidande.

• Kappan

Little MS Chatterbox: Jag har inget att klaga på.
    Hela stället och dess personal kan bara beskrivas som genom-mysig. Hela inredningen är rosa och allt påminner om ett flickrum.

Sköteskan är alltid hjälpsam och trevlig när man ringer eller kommer dit.

• Kappan

I em ska jag till Besima för första gången på 3 månader. Hoppas att Pergon gett resultat och att hon har något bra att säga idag. Behöver lite ny energi. Sambon ska med.

Blom: Läste jag rätt? Var du hos Besima igår? Hur gick det?

• Kappan

Undersökning med VUL igår. Första gången som jag har äggblåsor på båda sidor!!
    Men slemhinnan var för tunn så jag fick recept på Progynon (Östrogen) för att öka på den lite.

Efter att ha kört runt till 3 apotek där Progynon var slut fick jag tips om ett litet apotek på Öster i Växjö (bara en lucka i väntrummet på vårdcentralen). Vi hann dit, bara 5 min innan stängning!

Tack och lov att Sambon följt med idag, annars hade jag inte haft någon bil med mig och därmed inte hunnit åka runt till alla apotek.
    Iallafall så fanns Pillerna där och nu knaprar jag 6 om dagen. Apotekaren bara gapade när hon såg dosen och varnade mig för humörsvängningar. Än så länge mår jag bara illa.

Imorgon (torsdag) ska jag till Besima igen och kolla på mina äggblåsor (igår var de mellan 16-20mm).
    Eventuellt så har jag passerat ÄL då. Besima säger att hon kan se på VUL om ÄL skett och det är osäkert om jag behöver Ovitrelle denna gången.

Nu tänker jag prova en ny teori: Vi ska vara optimistiska och tänka att nu är det vår tur. Vi kommer att lyckas denna gången!

Min "släkting" har fått en god prognos för cancern (skrev om det tidigare i tråden).
    Så nu rullar det på! (Var dessutom i Ullared häromdagen!)
    :)

• Kappan

Hoppas att mitt goda humör smittar av sig!

Håller tummarna för dig också!

• Kappan

Nytt VUL idag.
    3 ägg på mellan 19-22mm. TVÅ Ovitrelle och en kur Progesteron för att ta hand om slemhinnan nästa vecka och fram till BIM (kanske längre om allt går bra).

Nu gäller det! Besima sa att vi tar risken att det blir två (eller t.o.m tre), det kan hända men vi måste satsa nu när det ser så bra ut!

Synd bara att sambon fått feber idag. Men han har fått på sig tunna byxor och ligger med benen isär för att grabbarna inte ska bli överhettade. ;)

Ikväll är myset till och med schemalagt. 6 timmar efter Ovitrellen.

Blodprov på torsdag (får gå till VC eftersom Besima har semester).

• Kappan

HejaHejaheja oss!!!

Vilken härlig dag att vakna upp till! Sovmorgon idag för jag jobbar till 19 ikväll. Men det gör inget för solen är så underbar idag!

Är det skidsemester Blom? Passa på att njuta ordentligt!

Svar på tråden Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3