• Kappan

Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3

Jaha... och vad nu då?
    Nu blöder jag som aldrig förr. Vad händer? Så har det varit i ett dygn nu.

Det är dag 12 idag. Samira säger att det troligen är ÄL och att jag kanske hade en förträngning som lossnade vid spolningen och därför blöder mer än vanligt vid ÄL.

Någon annan som blöder vid ÄL? Det har aldrig hänt mig förr.

• Kappan

Är Vårruset ikväll redan... :)
    Tur att jag inte tog bilen idag då för då hade jag väl aldrig kommit ut ur stan. 

Nej, sedan mitt jobb vägrade ge oss av friskvårdspengen för vårrusets anmälningsavgift så har vi inte sprungit... i protest. 

Jag blöder fortfarande... 7:e dagen nu.
    Börjar bli ganska säker på att det INTE är ÄL så det är väl mensen som kommit lite sent/tidigt.
    Hoppas det för i så fall så har vi passerat Besimas semester när det är dags för undersökning i nästa .
    Men det verkar heller inte avta. Hur länge ska det hålla på?

Solen skiner!!! Tar en sväng till Plantagen ikväll, där mår jag bra.

(Har förresten tid hos en terapeut igen, jobbigt, men nu är det gjort. Det tar på krafterna att ringa och be om hjälp...)

• Kappan

Grattis Blom! Vad härligt för Er.

Jag borde ju hinna med mina 2 Puregon-kurer innan sommaren också, så jag har väl haft lite tur jag med
    Har inte orkat ringa Besima ännu, men blödningen började minska igår men syns fortfarande.
    Det är ju ändå för sent för både Puregon och Pergontime demma cykeln.
    Bättre lycka nästa gång.

Starkt jobbat Fendt!

• Kappan

Blom: Pergotime? Är det för att Besima har semester nästa vecka? Har du fått koll på vad "det korta programmet" betyder?

Blöder fortfarande (sedan 13 dygn nu) och sedan igår har det ökat igen.

Ringde Samira som har lyckats klämma in mig på ett återbud senare idag.
    Teorin just nu är att det är mensen som kom igår och att de tidigare blödningarna var lite gojs som ville ut efter spolningen... Jag är alldeles vimsig av allt. Är det dag 12 eller 23 idag??? I vilket fall skulle jag inte blöda just nu.

Slutar tidigt för att gå till Besima och ska unna mig en klippning efterdet...
    ...om jag hittar en drop-in-salong i stan vill säga. 4 månader sedan nu, ser knappt ut genom "gardinerna" längre.

Vi ska titta på "ny" bil på onsdag. En mindre modell... bara för att utmana ödet lite... hehehe... (Ska dock kolla så att man kan klämma in en barnvagn i bagaget...)

• Kappan

Humlan: Kul att höra från dig! Behöver jag säga att jag är avundsjuk! ;P

Besima tog gravtest och ojade sig ordentligt över att det blivit som det blivit. Inte bra, inte bra sa hon.
    Jag fick Provera iallafall. Hmmm... trodde aldrig att jag skulle behöva det. Kunde ju ställa klockan efter mensen innan.
    Nu ska Proveran iallafall stoppa mensen och bygga på en bra slemhinna. När jag sedan slutar ska det vara dags att räkna dagar igen. Sedan blir det Puregon.

• Kappan

Grattis Fröken Sy!
    Det är ju sånt vi får leva för. Alltså att utredningen/behandlingen visar på förändringar. Det bevisar ju att kroppen reagerar = fungerar.

Stackars Fendt var ju helt opåverkad av alla behandlingar. Sedan bara hände det!

Det finns hopp för alla!

• Kappan

Ingen aning Blom. Kändes som om hon verkligen trott att vi skulle ha lyckats denna gången.
    Kanske blir fast på behandlingen nu då! Hoppas inte att det betyder något allvarligt bara.

Fröken Sy: Jag har uppfattat det som att Besima ogärna förlorar viktig tid.
    Jag fick tillochmed en pergo-kur strax innan jul, och undersökning så sent som 21/12.
    Hon kommer nog att jobba in i det sista innan sin semester. Håller tummarna för det!

Efter två proveratabletter är blödningarna som bortblåsta... 

• Kappan

Hej brudar
    Jag mår bra och slutade blöda till slut... Varade i 17 dagar... Provera i 5 dagar till sedan hoppas jag på en tydlig cykel så att jag får börja med Puregon.

Jag har sagt upp mig från jobbet! '
    Det är slut på slaveri nu och det får gå som det går.
    Eftersom det uppenbarligen inte är något fysiskt fel funnet på mig ännu så håller jag fast vid min teori om att det är jobbet som varit grunden till allt detta onda.
    Det får bära eller brista. Tar väl studielån om det blir knapert.

Detta samt Ny bil och ny frisyr... nu börjar mitt nya liv! Hoppas bara på lite sol nu också.

Min nya psykolog verkar dock vara svår att träffa. Hon har redan flyttar på mitt första besök... men just nu gör det inget.

Blom: Förlåt mitt dåliga minne, vad är det som kommer att hända på Cura om en vecka. Start på IVF eller bara ett första samtal?

Fendt: Vad mer kan jag säga. Stort grattis till allt! Ni är verkligen värda all lycka! :)

Kramis till alla

Svar på tråden Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3