• fendt87

Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3

Här hänger vi som går på utredning hos Besima på Linneamottagningen i Växjö.

• Svar på tråden Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3
  • Blom

Jo det gick väl bra tror jag. Jag har dubblat dosen på sprutorna, det var dag 9 igår, för att äggblåsan(ja endast en...) skulle växa till sig ordentligt. Ska dit på fredag igen och se hur den mår. Är den ok så är det ovitrelle som gäller. Vi pratade även igen lite om framtiden. Man gör max 6 sprutomgångar sen nedreglering inför IVF. Jag vet inte hur många sprutomg vi vill göra det beror på hur det går på fredag tror jag. Vi kanske går vidare direkt till IVF. Kappan nu vill jag höra hur det gick för dig. Strålande hoppas jag!
    Kram

• Kappan

Undersökning med VUL igår. Första gången som jag har äggblåsor på båda sidor!!
    Men slemhinnan var för tunn så jag fick recept på Progynon (Östrogen) för att öka på den lite.

Efter att ha kört runt till 3 apotek där Progynon var slut fick jag tips om ett litet apotek på Öster i Växjö (bara en lucka i väntrummet på vårdcentralen). Vi hann dit, bara 5 min innan stängning!

Tack och lov att Sambon följt med idag, annars hade jag inte haft någon bil med mig och därmed inte hunnit åka runt till alla apotek.
    Iallafall så fanns Pillerna där och nu knaprar jag 6 om dagen. Apotekaren bara gapade när hon såg dosen och varnade mig för humörsvängningar. Än så länge mår jag bara illa.

Imorgon (torsdag) ska jag till Besima igen och kolla på mina äggblåsor (igår var de mellan 16-20mm).
    Eventuellt så har jag passerat ÄL då. Besima säger att hon kan se på VUL om ÄL skett och det är osäkert om jag behöver Ovitrelle denna gången.

Nu tänker jag prova en ny teori: Vi ska vara optimistiska och tänka att nu är det vår tur. Vi kommer att lyckas denna gången!

Min "släkting" har fått en god prognos för cancern (skrev om det tidigare i tråden).
    Så nu rullar det på! (Var dessutom i Ullared häromdagen!)
    :)

• Blom

Kappan, skönt att du ser positivt igen alla har vi våra dippar, de kommer och går...

Håller tummarna för dig hos Besima i morgon, själv ska jag ju dit på fredag igen. 
    Skriv hur det går!!!!

Kram
    blom

• Kappan

Hoppas att mitt goda humör smittar av sig!

Håller tummarna för dig också!

• Kappan

Nytt VUL idag.
    3 ägg på mellan 19-22mm. TVÅ Ovitrelle och en kur Progesteron för att ta hand om slemhinnan nästa vecka och fram till BIM (kanske längre om allt går bra).

Nu gäller det! Besima sa att vi tar risken att det blir två (eller t.o.m tre), det kan hända men vi måste satsa nu när det ser så bra ut!

Synd bara att sambon fått feber idag. Men han har fått på sig tunna byxor och ligger med benen isär för att grabbarna inte ska bli överhettade. ;)

Ikväll är myset till och med schemalagt. 6 timmar efter Ovitrellen.

Blodprov på torsdag (får gå till VC eftersom Besima har semester).

• fendt87
    Kappan skrev 2010-03-25 21:16:51 följande:
    Nytt VUL idag. 3 ägg på mellan 19-22mm. TVÅ Ovitrelle och en kur Progesteron för att ta hand om slemhinnan nästa vecka och fram till BIM (kanske längre om allt går bra). Nu gäller det! Besima sa att vi tar risken att det blir två (eller t.o.m tre), det kan hända men vi måste satsa nu när det ser så bra ut!Synd bara att sambon fått feber idag. Men han har fått på sig tunna byxor och ligger med benen isär för att grabbarna inte ska bli överhettade. ;)Ikväll är myset till och med schemalagt. 6 timmar efter Ovitrellen. Blodprov på torsdag (får gå till VC eftersom Besima har semester).
    schemalagt sex låter inte så romantiskt, men vad gör man inte? ;)
    jag hejar på och önskar er lycka till!
  • Blom

Kappan, Nu är det dax för dig! Jag håller verkligen tummarna, det kan ju inte gå annat än bra!
    Nu ska jag hppa in i duschen, Besima ska ta emot mig innan hon öppnar, hon är verkligen Toppen! Sen bär det iväg norr ut 90 mil.
    Kram

• Kappan

HejaHejaheja oss!!!

Vilken härlig dag att vakna upp till! Sovmorgon idag för jag jobbar till 19 ikväll. Men det gör inget för solen är så underbar idag!

Är det skidsemester Blom? Passa på att njuta ordentligt!

• Blom

Nja det var en snabb tur till Östersund, min bror gifte sig. Jag är hemma igen.

I fredags morse var jag hos Besima, fick ingen ovitrelle hade redan haft ägglossning. Sen började hon prata om vilka dagar man ska vara tillsammans före och efter hennes besök. Det hade jag ingen aning om, visste ni? Så nu kanske vi missade ägglossningen för vi väntade ju tills Besimas besök... känns så där kul faktiskt, en månad till åt helvete.

//B

• fendt87

hej på er!
    i morse var vi hos barnmorskan och lämnade urin- och blodprov och lyssnade på hjärtljuden. mina prover och blodtryck och allt var jättebra och bebisens hjärta bultade på. hon hade lite svårt att hitta dem först, men sen hörde vi och så låg mini och sparkade så det hördes i hela rummet!

kram!

Svar på tråden Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3