• fendt87

Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3

Här hänger vi som går på utredning hos Besima på Linneamottagningen i Växjö.

• Svar på tråden Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3
  • Todelido

Här var det bara att skriva GRATTIS både till höger och vänster!! Va roligt att flera stycken har fått plus! Nu är det bara positivt tänk som gäller, klart att allt kommer gå bra och att vi kommer få våra små till hösten...nått annat finns inte på kartan!
    Håller alla tummar och tår att alla i tråden får ett litet plus snart!! Det är ni så väl värda!!!!!

Har en liten fråga...
    När vi var hos Besima tog hon lite prover och sa att hon skulle ringa upp oss när hon fick provsvaren, men vi har inte hört ifrån henna än...är det så att man själv måste ligga på? Har ju dragit mig för att ringa och berätta att vi har fått plus efter som jag inte vet hur det kommer gå (lite löjligt, men i alla fall...) Är det das för mig att ringa henne och kolla, känns som att man vill veta test resultaten ifall det är något konstigt så vet man ju det om man om några år r sugen på att skaffa syskon eller så...
    Tips???

• FiaLotta

Men var det prover om du hade ägglossning kanske? Det tog de på mig med, Men ring och kolla. Tror inte att det är ngt konstigt utan bara värden för hur du låg just då.

Fendt: Gud vad kul. Grattis. Redan v. 11 oj vad tiden går.

Stor kram till er som plussat och till alla er andra också, vår tid kommer också.

• fendt87

todelido: ring och fråga, om du inte redan gjort det. är ju alltid intressant att veta sina provsvar tycker jag. och de kan ju vara till nytta för framtiden med tanke på syskonförsök och sådär.

hej tjejer!
    jag har funderat på en sak. ska vi höra av oss till besima nu när vi plussat? för när jag pratade med henne senast, i november, sa jag att vi skulle ta en paus och höra av oss framåt våren när vi ville börja igen. men nu ska det väl förhoppningsvis inte behövas...
    jag vet inte riktigt, ska vi kanske ringa och berätta att vi är gravida och inte bara "dumpa" henne. om ni fattar vad jag menar.
    sen har jag ju en liten idé om att man kanske kan få komma till henne och göra ul för att se könet på lillbebisen om vi inte kan få se det på vanliga rutin-ul sen.

ha det bra och njut av det underbart härliga vårvädret! jag har gått en lång promenad idag och det var så härligt! kram och kämpa på!

• FiaLotta

Fendt: Ja det kan man väl göra, ringa o tala om att ni är gravida. Tror att de skulle uppskatta det. Hur mår du?

• fendt87
    FiaLotta skrev 2010-03-06 16:57:36 följande:
    Fendt: Ja det kan man väl göra, ringa o tala om att ni är gravida. Tror att de skulle uppskatta det. Hur mår du?
    okej, då ska jag ringa besima någon dag i veckan.
    jag mår bara bra! den värsta tröttheten är borta och jag blir inte lika panikhungrig längre... haha
    imorgon går vi in i vecka 12+0, alltså vecka 13 om jag fattat rätt?
    men när vi berättar för någon säger vi vecka 12 ändå för vi orkar inte förklara allt med dagar hit och dit hela tiden...

ha det bra allihopa! kram!
  • fendt87

hej igen!

hur är det med er alla?
    jag fick inte tag i besima, får prova att ringa idag istället. men jag fick tag i min bm och vi ska dit 30 mars och lyssna på hjärtljuden. känns så bra att vi redan sett hjärtat slå, så man slipper ha panik för det. annars hade man ju inte haft en aning om att det är något som lever där inne. ja - nojig är bara förnamnet.

kram!

• Kappan

Hej Tjejer
    Det gör ont men jag vill ändå visa att jag är kvar i tråden.
    Jag följer er varje dag men har inte orkat skriva förut. 

Grattis Fendt, Todelido och Humlan.
    Vart tog Maskrosungen vägen?
    Blom: Tack igen för ditt "mail", det värmde när jag var som djupast. Hur är det med dig?

En nära släkting har fått ett cancerbesked. Det känns som om våra problem är obetydliga i jämförelse och det gör det hela ännu svårare. Vi mår ju dåligt pga vår situation men måste nu vara extra noga med att hålla fasaden uppe. Det tär på oss och jag försöker en dag i sänder. Det slutar ofta med att jag låter det gå ut över sambon. Stackare. Jag bara fräser eller sover hela tiden.
    Somnade i soffan på en fest för några veckor sedan. Pinsamt men skönt att hon vet allt om vår situation.

Jag har idag fått spottings (dag 28) och bokat tid hos Besima den 23:e mars. Dubbeldos Pergo startar den 16:e mars. 
    Känns faktiskt lite ljusare nu när man är igång igen. 

Fick även veta en bra sak idag av Samira. Om mensen kommer på eftermiddagen så räknar man först nästa dag som dag ett. Alltså första dagen då man har blödningar hela dagen. 
    Detta kan kanske betyda att jag gjort VUL och Ovitrelle en dag för tidigt. Kanske kunde äggen ha fått växa till sig lite till? Kanske har jag börjat med Pergo tidigare än jag skulle.
    Måste komma ihåg att fråga om det.

Märker hur jag vaknar till liv ju mer jag skriver... ;)

• FiaLotta

Skönt att se att ni är igång igen Kappan. Det hade jag ingen aning om det med att man räknar dag 1 som dagen efter om man får mensen på em. Att de inte upplyser om det direkt då. Får hoppas det går bra med din dubbeldos pergo.

Fendt: Gud vad mysigt och få höra hjärtljuden. Jag längtar till vi också får det. =) Fick du tag i Besima?

Vi var i Malmö idag och vi ska ha äggplock på måndag så ons nästa vecka så ruvar jag förhoppningsvis på ett litet embryo men vi får se hur det går.

• fendt87

kappan: usch så jobbigt, jag vet inte vad jag ska skriva. ta en dag i taget och försök göra det bästa av den dagen. snart lossnar det och som du skrev "det känns lite ljusare när man är i gång igen". jag tänker på er alla varje dag ska ni veta. kämpa på!

fialotta: japp, jag fick tag i samira och berättade att det lyckats. hon var jätteglad för vår skull och gratulerade. jag frågade om besima kan köra köns-ul, men hon har bara grejer till vul.
    hoppas äggplockningen går bra (låter lite som om man går in i hönshuset och tar det man vill ha). jag håller tummarna för er!

nu är det fredag igen och vi får passa på att njuta av helgen som kommer. fast jag hört att det ska blir kallt och snöigt. men försök ha det mysigt tillsammans och håll om varandra i soffan så känns allt genast lite bättre trots alla problem och all oro.

tusen kramar till er alla!

• nina01

Hej grattis till alla er som plussat jag har också plussat och är redan i vecka 11 var hos besima för vul i förra veckan och allt såg jätte bra ut. Fick se bebben i magen och pulsande hjärta plus att jag fick två bilder med mig hemma som hänger på kylskåpet. Lyckta till ni andra som plussat.

Svar på tråden Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3