Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3
Här hänger vi som går på utredning hos Besima på Linneamottagningen i Växjö.
Här hänger vi som går på utredning hos Besima på Linneamottagningen i Växjö.
Hej.
Vi har också börjat på linneamottagningen. Får jag göra er sällskap här? Känns som det hade varit skönt med stöd, det är mycket frågor och tankar som snurrar i huvudet på mig nu!
Fröken SY: välkommen!
Jag är en av dem som INTE plussat ännu. Besimas behandling är dock effektiv just nu verkar det som.
Äter Pergo från och med idag och fem dagar framåt. VUL på tisdag nästa vecka och då förhoppningsvis en struta Ovitrelle.
Hur långt har Ni kommit? Är du med i snacket? Det är bara att fråga om det är något vi kan hjälpa till med.
Tack förresten för det varma välkommandet!!!
fröken sy:
då har du ungefär samma problem som jag hade.
jag slutade med piller juli 2008, mensen kom inte igång så redan i januari 2009 började vi hos besima (har man extremt oregelbunden mens måste man inte vänta och ha försökt själva i ett år innan man får hjälp, det räcker med 6 månaders försök då).
besima sa på vul att mina ägg var små och få och jag åt också provera några omgångar, sedan även kombinerat med pergotime. (läs mer i min presentation)
hur var din menscykel innan du började med pillerna?
äter du en eller två provera om dagen? 10- eller 14-dagarskur?
min har alltid varit extremt oregelbunden, kom var tredje månad och varade i tre dagar ungefär. det var ju "skönt" när man var yngre, men när man planerar barn är det hemskt! min kropp fattade inte heller att den skulle få "fuskmens" av provera...
jag vet att det känns skit ibland (ofta!) när det gäller barnplaneringen och det kan nog alla här i forumet hålla med om. men vi försöker stötta varandra så bra vi kan.
hoppas du ska trivas med oss och fråga på om allt du undrar! vi kan nog svara på det mesta vid det här laget :)
Blom, hur går det för dig?
Gick inte alls med provrörsbefruktningen. Äggplock i måndags och fick ut 6 ägg. Gjorde så jäkla ont men värt det när vi såg äggen på skärmen. Sen i igår skulle vi ringa o se vilken dag vi skulle få tillbaka ett ägg och då fick vi besked om att inga ägg befruktats :(. Känner mig helt tom. Sån lång process med alla sprutor och undersökningar innan äggplock o så blir det så. Jaja, livet är orättvist ibland. Nu får vi vänta till slutet av maj för nästa ivf.
Hoppas ni andra mår bra.
Kram!
Hej
Humlan, jo är ok. Lååååångt ifrån gravid så det känns lite tråkigt just nu, men ni vet ju.
Fialotta: Fy sjutton, hur kan det bli så precis som man inte har annat att tänka på. Det där trodde inte jag bara hände. Usch och fy! Men den här gången kan väl knappast räknas då? Varför måste ni vänta till maj? Tycker mkt synd om dig nu.
Själv har jag nu blivit narkoman, spruta varje morgon.
Välkommen fröken sy.
Kappan: knapra på, håller tummarna för dig på tisdag!
Ni andra, jag hoppas att ni växer och står i =)