Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3
Här hänger vi som går på utredning hos Besima på Linneamottagningen i Växjö.
Här hänger vi som går på utredning hos Besima på Linneamottagningen i Växjö.
Får besked på fredag. Men tjuvtestade idag dag 10 och det var negativt :( vet att det kan ändra sig för det är tidigt men man blir så ledsen iaf. Har börjat få så lustig mensvärk på vänster sida men idag så vi får väl se hur det går. Ja man är ju jättenervös o det enda man kan göra är att vänta :(
FiaLotta: Vänta ja, det är jobbigt du. Håller tummarna att det skall gå bra!
Själv väntar jag på äl, är det någon av er som har koll på när jag borde få den? Tog ju sprutan igår eftermiddag... Och när har man förhoppningsvis bim sen då, är det 14 dagar efter ägglossningen? Och visst var det så att älsprutan kan ge falskt positivt resultat så man måste vänta extra länge??
Det är många frågor som snurrar i mitt huvud nu, varför är det alltid så att man kommer på alla frågor när man har gått från läkaren...
FiaLotta! Jag får inte testa förrän dag 22 efter äggplock så du behöver nog inte oroa dig än alls!!! De har joddlat så mkt med våra hormoner och förskjutit BIM så därför kan man inte testa säkert förrän då samt så sa de att konc av gravhormon är inte så stark än att den visas på en sticka så håll ut!!! däremot funderar jag på om jag skulle kunna testa dag 21 i stället eftersom jag är iväg dag 22...
Fröken Sy: man får ägglossning inom 36h efter ovitrelle så mys på!! Test dag tidigast 5 dgr efter din vanliga bim. Besima sa till mig att man ska vänta minst 5 dgr för testet kan visa fel. Jag testar aldrig utan bara väntar på bim som alltid kommer till slut men nu får vi hålla tummarna för annat!
Jag har blivit erbjuden ett nytt jobb idag, skräckblandad förtjusning... Har lite att fundera på!
Grattis till jobberbjudandet Blom.
Ja det är kanske lite tidigt att testa dag 10 men vissa testar ju positivt redan från dag 8. Usch vad nervöst.
Oj vad ni har skrivit sedan jag var inne!
30/8 börjar skolan. 14 arbetsdagar kvar innan min längsta semester på 15år... Oj vad gammal jag blev plötsligt...
Hos Besima i måndags hittades 2 ägg på var sida... (men jag tyckte jag såg flera bakom), inte så stora... runt 10mm. Får se på torsdag om de växt till sig.
Har jagat Puregon idag. Finns nog bara på Lasaretts-apoteket...
Nu verkar alla här vara igång med något "projekt". Många olika behandlingar att hålla reda på och vi blir fler och fler också (på flera sätt... ;)...).
Håller tummarna för oss allihop!
kappan: Vilken dag i din cykel är du på idag? Hoppas att något ägg har växt till sig på torsdag så du kan få äl-spruta. För visst räcker det om ett ägg är stort el. har jag missuppfattat hur det funkar?!?
Grattis till jobberbjudandet Blom!! Du får fundera och göra det det som känns bäst för dig.
Nu kommer det ännu en fråga, ledsen att jag bombaderar er med frågor...
Hur känns en äl? Jag har ju inte haft äl sedan innan jag började med mina p-piller och då tror jag inte jag tänkte på det så mkt därför undrar jag såklart hur det känns. Hade nämligen lite "spänningar" i nedre magen igår kväll och inatt vaknade jag av att det gjorde ont i magen en liten stund och sedan gick det över. Kände även att det spännde lite när vi hade sex ( sorry för det) kan det varit ägglossning jag hade?