Inlägg från: tesslan84 |Visa alla inlägg
  • tesslan84

Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3

Hej alla!

Jag har varit inne och läst lite på denna tråden innan men inte skrivet något eget inlägg... Hoppas ni vill ta er tid att lyssna på mina problem.

Jag och min sambo har gått hos Besima på linneamott sedan i nov 2009. Då hade vi försökt bli gravida i ca 1 år. Vårt problem var att min mens inte kom igång efter p-piller stoppet, hade bara mens ca 3 ggr under ett års tid. Blodproverna som jag tagit ser bra ut samt mannens prov var oxå bra. Jag har fått pergo utskrivet 5 ggr, både i enkel och dubbeldos. Första gången med pergo fick jag ovitrelle-sprutan men sedan vi de andra VUL har äggblåsorna varit för små så har inte kunnat få ovitrelle.

Nu i slutet på maj gjorde jag äggledarspolning. Ngn annan som gjort det? Jag tyckte det gjorde jätteont och spände ngt fruktansvärt. Var även väldigt nervös så tror jag spände mej alldeles på tok för mktRynkar på näsan. Besima sa att spolningen inte såg riktigt bra ut, att det kom ut för mkt av vätskan hon spolade in. Hon ville att jag ska göra en titthålsoperation för att kontrollera äggledarna och om det ev finns ngt hinder där, remiss till detta är nu skickad. vet dock inte alls när det blir av...

Under hela våren har jag mått vädigt dåligt över allt detta, har blivit mycket tårar och tankar. Har svårt att sluta fundera på hur allt ska gå... samtidigt hoppas jag ju såklart att ett under ska inträffa och att jag ska bli gravid bara sådär! Hur ska man kunna skingra alla sina tankar och njuta av semestern som snart kommer?

Kram 

• tesslan84

Tack alla för de varma orden jag fått som välkomnandeGlad

Ska verkligen försöka hitta på roliga saker nu i sommar för att skingra tankarna! 

Kappan: Jag förstod det som att man gör titthålsoperationen på CLV, är ett dagkirurgiskt ingrepp. Vet inte så mkt mer om det... Funderar på att ringa dit och höra hur lång väntetid det är.

Fröken sy: Jo, jag fick oxå Provera utskrivet 2 ggr innan jag började med pergo. Fick igång mensen av Provera, cykeln blev ca 30 dgr då.

Nu äter jag ju inga piller alls för att stimulera mensen så känns som att det dröjer länge innan den kommer igång av sig själv...

Soliga kramar

Svar på tråden Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3