Inlägg från: Linneah |Visa alla inlägg
  • Linneah

Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3

Hej!

Jag är ny här på sidan och tänkte hoppa in i ert gäng....

Jag och min sambo har försökt få bebis i ca 14 månader nu utan större framgång

satt och sökte lite och hittade Linnemottagningen, ringde igår och fick en tid på måndag.

Är väldigt förväntansfull, känns så skönt att vara på gång, blir lite som att börja m från början igen. Har dock tusen frågor känns det som!

Hur är Besima??

Vad händer på första besöket, hur går en utredning till osv??

• Linneah

Tack Fendt87

nu har jag kollat igenom tråden och fått en aning om vad som kan vänta oss.... Glad

Jag är 24 och min sambo är 29, vi kände rätt tidigt i vårt förhållande att vi båda ville ha barn.

Jag mådde rätt dåligt av mina p-piller, från ingenstans efter o ha ätit dem i flera år så jag slutade

och vi sa blir det så blir det...det har inte blivit och nu är det dax o ta tag i det.

Hoppas att detta kommer hjälpa oss!

Jag ser att du är gravid-Grattis!!! hur länge hade ni försökt innan det hände och vad fick ni för

hjälp från mottagningen??

• Linneah

Hej!

Tack, vilket välkommnande jag fick Glad

Som sagt, ingen önskar någon barnlöshet men vad glad jag är att det finns fler som är i samma situation, ibland känns det inte så....och vad roligt att ni alla finns i närheten!

Fröken Sy

Jag slutade oxå med mina piller i april 2009....jag däremot fick igång ägglossning (eller det tror jag ialla fall) nästan direkt men här händer inget ändå...

Så besviken varje månadGråter

Längtar tills midsommahelgen är över så vi får komma på första besöket!

• Linneah

Hej allihopa!

Hoppa alla haft en bra midsommar!

Idag har vi varit på första besöket....första intrycket var att vad skönt att det inte känns som en klinik, känns mer som man går in i någons vardagsrum vilket gör det liiiite mer avslappnat- skönt tyckte jag om var smått nervös för vad som skulle ske.

Vi pratade och hon undersökte mig...undersökningen gick väldigt snabbt och det var jag lite förvånad över, hon informerade inte direkt om vad hon skulle göra utan mer så så så så, nu är de klart....jaha?

Förövrigt kändes det bra, det kändes avslappnat och "roligt" att vara på gång!

Fick Provera utskriver för att förlänga min cykel som är för kort.

Har någon här ätit det? Är det massa biverkningar av det och av vilken anledning fick ni det?

• Linneah

Blom

Grattis till jobberbjudandet, inte varje dag man får ett sådant!Glad

Knappan

Vad ska du börja plugga??

Fröken SY

Alla känner ju inte av ÄL som jag har fattat det, jag känner nästan mer än när jag har mens!

Får ont i magen, oftast mkt mer på ena sidan(antar att det är på den sidan ägget släpper).

Om någon dag ska jag börja äta mina provera tabletter och hoppas att de gör nån nytta...Gravid

• Linneah

jag känner lite till och från någon dag innan och sen blir jag super öm i ena sidan, känns som en blandning av träningsvärk/mensvärk,  det gör även ont om jag känner på sidan av magen då....  kan till och med göra ont när jag sitter ner när jag har ÄL.

Men det är säkert väldigt olika hur man känner det....

Har du fått en spruta för att få igång ÄL?

Kan även tillägga att det gör ont att ha sex vid ÄL....vilket inte gör det hela så enkelt Cool

• Linneah

Fröken sy

Ja det är väl det....den eviga väntan...

Grattis till nya jobbet blom! Skrattande

• Linneah

kappan

Skrattande ja det är inte en allt för stor stad....det är skönt o kunna skriva av sig här men sammtidigt svårt o inte lämna ut för mkt info ifall någon skulle hitta hit!

Kan ju inte direkt påstå att vi skyltar med att vi har svårt o få barn...

Men va roligt o plugga! :)

Hur ofta går du till Besima?

Jag har funderat en grej.....hur löser ni det rent praktiskt med jobb och sådär?

Känner ialla fall att jag inte kan springa iväg hur ofta som helst från jobbet utan att folk börjar undra...eller åtminstonde chefen och jag vill inte berätta någon sådant, känns ju väldigt privat!

Så....hur löser ni det?

• Linneah

Fröken Sy

Ja man får väl se hur det bli sen om det skulle bli många undersökningar (vilket jag hoppas att det inte blir såklart)
    men några gånger ska man väl kunna smita iväg....bara gå tidigt nån gång då och då kanske inte är nån som märker!

Vi ha berättat för våra föräldrar och familj....har även två nära vänner som vet om det...jag tycker det är svårt o hålla sånt inom mig men berättar inte heller gärna för "vem som helst".

När dom som inte vet pratar om barn säger jag som dig, nä-vi har lång tid på oss(är oxå 25)    ...ska jobba o så i några år....bla bla blaSkrattande

• Linneah

Oj, här har det hänt grejer!

GRATTIS blom!!!! va roligt!!!

Avundsjuk blir jag både på pyre och falsterbo....Flört

Här känner jag ingenting, bara  så jag brukar känna innan mens....lite öm i brösten...

• Linneah

Hej!

Va ett tag sen jag va här, G R A T T I S till er som blivit grvida!!!!! Skrattande

Roligt!!!!

Jag har varit o tagit blodprover, o min sambo va o lämnade sitt prov häromdagen.

Hur lång tid brukar det ta att få reda på provresultaten, tänker att spermie provet borde de ju analysera direkt så det inte blir förstört?

Svar på tråden Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3