Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3
Här hänger vi som går på utredning hos Besima på Linneamottagningen i Växjö.
Här hänger vi som går på utredning hos Besima på Linneamottagningen i Växjö.
Ring till barnmorskan redan nu så får de fixa det. Jag fick mitt första recept när jag var på VUL då var det en läkare somskrev ut. Besima kan säkert skriva ut annars! Prova åksjukemedicin så länge, kommer inte på vad den heter men det har jag nog nämnt ovan ngnstans.
usch, tycker så synd om er som mår dåligt! :( hoppas det går över snart och att piller och åksjukeband hjälper. själv är jag ju lyckligt lottad som inte mått illa en dag under graviditeten.
kram på er!
Fröken sy : Prostafen åksjukepiller rekomenderade min gynekolog mig. Jag har dock fixat det ganska bra utan nått. Har även lergigan hemma. Men blir så trött av dem och jätte hungrig.
Jag spyr mest på morgonen och sedan om jag sovit dåligt eller det gått för lång tid mellan måltiderna. Just nu är jag mest orolig för värken i magen. Känns som mensvärk fast lite mer. Antar att det är livmodern som växer. Men kan inte sluta titta efter blod trots att jag nu gått 9+6 dagar. I morgon påbörjar jag alltså v 11 . Helt sjuk. Brösten växer och magen går snart inte att dölja. Hur länge väntade ni med att berätta för alla ?
Maskrosungen: Jag väntar fortfarande 12+5... får väl ta tag i det snart. Jeansen går fortfarande på men visst har det omfördelat sig lite till magen... Måste ju ta det med föräldrarna först och de träffar jag inte så ofta trots att de bor hyfsat nära. men vill gärna vänta så länge det går med de andra pga det nya jobbet.
Maskrosungen, de behåller dig säkert!! Hm vet inte varför men sist jag var gravid berättade jag inte förrän v 15 men då var jag inte jätteberedd och behövde smälta det lite själv först. Denna gång var det väl planerat i mååååånga år, men det är det ju ingen som vet förståss.
I morgon ska jag försöka jobba trots att jag fortf inte känner mig alls pigg, förkyld och supertrött, kan knappt hålla ögonen uppe, är det grav tros?
tröttheten och lite förkylning kan väl vara grav symptom. Har för mig att jag läst någonstans att även slemhinnan i näsan svullnar vilket gör att man är lite täppt mest hela tiden. (Gäller väl dock inte alla) Sedan är det ju en större risk att drabbas av förkylningar och sådant då man är gravid eftersom man har lite sämre immunförsvar? Också något jag läst ... Men egentligen ganska konstigt då man borde få bättre immunförsvar för att kunna skydda sin bebis.
Vad jag har förstått så får man sämre immunförsvar för att inte stöta bort fostret. Jag var också mycket sjuk i början av min graviditet. Blev både dunderförkyld och magsjuk. Jag som aldrig är sjuk annars. Så visst är det säkert graviditeten som påverkar.
Hej alla! har oxå börjat gå på Linneamott. Men jag skiljer mej lite från er då jag närmar mej 40 och har ingen man. Har funderat länge på barn och då "mannen i mitt liv" lyser med sin frånvaro så tänker jag ta saken i egna händer så att säga. hoppas det är ok att jag "hänger" med er och lycka till alla.