Inlägg från: Maskrosungen |Visa alla inlägg
  • Maskrosungen

Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3

Wow todelido! Grattis till ditt plus! Så himla härligt.
    Själv har jag inte vågat testa ännu men snart är det väl dags! Var BIM i dag. Har nu också fått svamp (tror jag) i underlivet... mindre roligt....

• Maskrosungen

Hej tjejer
    Det var länge sedan jag hängde här sist. Jag har bara behövt en paus. Och tydligen har det hjälpt! Efter nästan 2 år av försök och 2 inseminationer har jag äntligen blivit gravid. Helt spontant! Är i v 5 +1 så ännu är det tidigt. Men nu vet man ju i alla fall att det fungerar! Sprider kanske lite hopp till er andra som försökt länge också hoppas jag!

• Maskrosungen

Tack allihopa! Ska få komma på kontroll hos min gynekolog på torsdag så då får vi se om allt står rätt till. Har inte riktigt fattat det ännu och har inga egentliga symptom mer än att brösten är lite spända och lite värk (typ mensvärk)

• Maskrosungen

Hej
    Jag ska verkligen passa på att njuta. Kommer nog inte kunna slappna av innan ultraljudet.

Blom Kul att det lyckats för dig! Jag har inte varit inne på ett tag så jag hade inte en aning om det!
    Hur långt är du?

• Maskrosungen
    fendt87 skrev 2010-07-31 15:30:06 följande:
    hur gick kontrollen? kram!
    Det gick bra. Det bekräftades att jag var gravid Glad och att graviditeten satt i livmodern. men hon kunde inte se någon foster ännu då det var alldelles för tidigt. Hon tror att jag ägglossat lite senare än jag beräknat vet att jag haft ägglossning på dag 23 en gång tidigare. Nu hade jag räknat på dag 14 .Hinnsäck och gulsäck har vi fått se och sedan ska jag in den 20 aug igen för en till koll och då ska vi förhoppningsvis få se en liten och ett hjärta som slår. Gynekologen jag går hos kommer in extra på sin semester för att göra denna kollen och då känner man sig extra ompysslad!

Fröken sy
    Hoppas det går bra för er i helgen!
  • Maskrosungen

Grattis fröken sy! Hoppas det stannar kvar!

Precis så var det för oss när det krånglar med behandlingen och man "ger upp" ett tag så kommer det där plusset !

Är lagom nervös nu. Ska på ultraljud nästa vecka på fredag. Är så himla rädd att det ska vara något fel. I morse vaknade jag dock av illamående och kräktes galla så symptomen eskalerar ju. Men kan ändå inte få bort den där oron.

• Maskrosungen

Hej Tjejer

var visst lite trött i natt (jobbade) Ska inte göra RUL utan VUL igen. Är i vecka 8 nu och vecka 9 nästa vecka!  Visst är man nervös för allt kanske kan tillåta sig att njuta lite mer när man sett krabaten? Ringde till MVC i dag. Har lite problem att hitta tid dit eftersom jag jobbar så mycket. Fick tid den 13 sep då är jag i v 12. Känns så konstigt att ringa och säga detta. Jag är gravid. Så många gånger som man önskat att man fick göra det men inte kunnat. Känns fortfarande overkligt.

Fröken sy : När är du beräknad? Hoppas allt är bra

Blom Hur går det för dig nu?

Fendt87 Tänk om man vore lika långt gången som du. Då kunde man släppa oron lite kanske? I vecka 35 föds de allra flesta barn friska och mår bra. Vet ni vad det är för kön?

• Maskrosungen

Hej tjejer
    Nu börjar illamåendet sätta in på riktigt. Kräkts nästan varje morgon. Stackars sambon får springa och hämta yoggi så fort jag vaknar med hinner inte alltid med ändå. Så i dag blev det bara galla. Funderar på om det kan vara farlig att spy så mycket galla hela tiden. Halsen måste ju bli alldelles uppfrätt? Oroar mig också för att ett par dagar de senaste 2 veckorna har jag inte spytt. Är det något som tyder på att det är något fel? Eller har man bättre och sämre dagar?

Fendt87: I morgon ska vi på VUL jag är då i v 9 (8+3) sedan ska jag på inskrivningn hos barnmorskan v 12. Vet ni vad det   är för kön? Jag tippar på en pojk då du inte haft problem med kräkningar. Det verkar vara standard när man väntar en tjej men utesluter inte pojk. Dock har jag tre kompisar som inte kräkts alls och alla tre var pojkar. De hade också hjärtljud under 140 slag/min.

Fröken sy: Beställ inte ett för tidigt ultraljud. Jag har mest varit orolig eftersom vi inte kunna se någon bebis utan bara hinnsäcken och gulesäcken när jag var i v 6 (5+4) Gynekologen sa då att det var för tidigt att se något och att jag kanske inte  var lika långt gången som jag trodde. Jag plussade med clear blue digital och fick v 2-3 på veckoindikatorn.

Blom: när i mars är du beräknad? Jag är beräknad till 29 mars enl gravidverktyg på internet.

Hoppas82: Välkommen hit!

I morgon efter vi varit på VUL ska vi ha familjemiddag. Sambons syster ska åka som au pair och vara bort länge. Vi håller på och diskuterar fram och tillbaka om vi ska berätta eller inte. Om allt ser bra ut så gör vi kanske det. Men är rädda att det ska stjäla hennes avskedsmiddag. Så vi tänkte berätta det sent på kvällen. Hur tidigt/sent berättade ni?

(ursäkta den långa novellen tjejer =)

• Maskrosungen

Fröken sy: Jag har jätte svårt att hålla det för mig själv. Jag vill så gärna berätta men jag är rädd att det ska vara /bli något fel. Vi har inte varit öppna med vår barnlöshet och fick kämpa i nästan 2 år för detta pluss så nu om det inte går vägen kanske det tar lång tid igen och då vill man ju inte ha allas förhoppningar på sig. Det är första barnbarnet för båda våra familjer och första barnbarnsbarnet för våra far/morföräldrar så det kommer ju dra lite uppmärksamhet till sig. Jag funderade på något i stil med att ge blivande gammelmormor en brodyrtavla med namn/datum/vikt och nån bild sån där som alla får när de är små ni vet efter som hon broderar hela hela tiden och sedan säga något i stil med tror du att du skulle kunna hinna med denna till i mars? För övrigt är det en på jobbet som vet redan pga att jag inte kunde hantera cytostatika och var tvungen att tala om varför jag inte kunde ha det barnet och varför jag ville byta vid rapporten.

Blom: Lergigan har jag hemma, jag har tagit de tidigare av andra anledningar och blir fruktansvärt trött och slö. Eftersom jag jobbar som sjuksköterska på barn blir det extra jobbig på jobbet när man inte orkar med då man måste ha allt tålamod i världen ibland när de små är sjuka. Funderar på att koppla mig till en droppslang på jobbet och gömma den under arbetskläderna.

• Maskrosungen

Fröken sy: Det försvann för mig också i början.

Fendt87: Spännande att det bara är 30 dagar kvar! Har du börjat bli nervös för förlossningen ännu?

I dag var vi på VUL som planerat. Det fanns en liten bebbe där =)
    Den var 21 mm lång och jag blev beräknad till 8+5. Den rörde lite på sig och vi fick se hjärtat slå så nu kan man pusta ut ett slag.

Svar på tråden Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3