• Svar på tråden Vi som läser på Liber Hermods del 5
  • ToZa

Klockan 1 har jag mitt första muntliga .. nervös så det heter duga ! Gah ! Har innan fått göra via telefon hos syon . Jag tittar jämt runt när jag tänker och nu känns det som att jag inte kommer kunna göra så utan sitta och fokusera på honom . Är så rädd att få black-out! Hur kommer dom fram till om man klarar det ? Är det visst antal frågor man ska klara eller hur kommer dom fram till det ?

• DuBBeeL
    ToZa skrev 2010-04-13 12:42:36 följande:
    Klockan 1 har jag mitt första muntliga .. nervös så det heter duga ! Gah ! Har innan fått göra via telefon hos syon . Jag tittar jämt runt när jag tänker och nu känns det som att jag inte kommer kunna göra så utan sitta och fokusera på honom . Är så rädd att få black-out! Hur kommer dom fram till om man klarar det ? Är det visst antal frågor man ska klara eller hur kommer dom fram till det ?
    Ta det lungt! Andas :)
    Det kommer gå galant. Berätta för läraren att det är din första dialog och att du är nervös. Det är mänskligt att vara nervös! Det kommer släppa ju mer du pratar med läraren :)
    Läraren kommer ställa frågor kring uppdragen för att kolla att det är du som har gjort dom. Sen kan det komma andra frågor som läraren anser att man ska kunna för den kursen. Men har du följt dina studieanvisningar i guiderna så kommer du fixa det.

Lycka till nu :)
  • ToZa
    DuBBeeL skrev 2010-04-13 12:48:44 följande:
    Ta det lungt! Andas :)Det kommer gå galant. Berätta för läraren att det är din första dialog och att du är nervös. Det är mänskligt att vara nervös! Det kommer släppa ju mer du pratar med läraren :) Läraren kommer ställa frågor kring uppdragen för att kolla att det är du som har gjort dom. Sen kan det komma andra frågor som läraren anser att man ska kunna för den kursen. Men har du följt dina studieanvisningar i guiderna så kommer du fixa det.Lycka till nu :)
    Tack för tipsen ! :) Det gick bra , fick VG och det trodde jag inte med tanke på att jag knappt pluggat och kände mig så osäker . Har inte alls fått en bra start . Min data tackade för sig i förrgår . det var mitt nätverkskort som strulade så jag har varit så stressad över att hitta en data , webcam plus headset . För vårt gamla headset bestämde sig min dotter sig för att smaka på Stressigt som bara den men är så lättad att det är över :)
  • DuBBeeL
    ToZa skrev 2010-04-13 18:41:16 följande:
    Tack för tipsen ! :) Det gick bra , fick VG och det trodde jag inte med tanke på att jag knappt pluggat och kände mig så osäker . Har inte alls fått en bra start . Min data tackade för sig i förrgår . det var mitt nätverkskort som strulade så jag har varit så stressad över att hitta en data , webcam plus headset . För vårt gamla headset bestämde sig min dotter sig för att smaka på Stressigt som bara den men är så lättad att det är över :)
    Grattis till betyget! :)
  • YasValla

Alla skriver om muntliga examinationen, nu är det min tur {#lang_emotions_tongue_out} har engelska B på fredag, egentligen är inte nervös men det kankse beror på att det är min 12:e ex. {#lang_emotions_laughing} får se hur det går.

Grattis till betyget, ToZa och Mommee {#lang_emotions_cheers}

• Mommee
    YasValla skrev 2010-04-14 10:34:57 följande:
    Alla skriver om muntliga examinationen, nu är det min tur  har engelska B på fredag, egentligen är inte nervös men det kankse beror på att det är min 12:e ex.  får se hur det går. Grattis till betyget, ToZa och Mommee
    ooh, hoppas de går bra för dig, 
    tack så mycket!  är ganska nöjd ändå med vgn, 
    håller just nu på med etik och livsfrågor, där har jag fått mvg i alla uppdragen och väntar på att hon ska bestämma när vi ska ja dialogen, så hoppas att MVG i den kursen då, samt håller jag på med fysiken, så ere någon som gör också det så kanske vi kan hjälpa till varandra när man har fastnat på något, för nu sitter jag o tänker på en fråga jag inte kan lösa alls-,- hah
    hälsningar
  • YasValla
    Mommee skrev 2010-04-14 13:39:36 följande:
    ooh, hoppas de går bra för dig,  tack så mycket!  är ganska nöjd ändå med vgn,  håller just nu på med etik och livsfrågor, där har jag fått mvg i alla uppdragen och väntar på att hon ska bestämma när vi ska ja dialogen, så hoppas att MVG i den kursen då, samt håller jag på med fysiken, så ere någon som gör också det så kanske vi kan hjälpa till varandra när man har fastnat på något, för nu sitter jag o tänker på en fråga jag inte kan lösa alls-,- hah hälsningar
    Tack, kommer att berätta hur det går :)

du kan få mvg om du har fått det i alla uppdrag, tror jag; min var så i alla fall.
    Fysik A läste jag, skriv frågan och visa hur långt du har kommit så kanske vi kan hjälpa dig.
  • JosefinNord

Hej alla!

Jag har NP i Eng B (Muntliga) nu på tisdag. Jag undrar ifall det är någon som har gjort det och isåfall skulle kunna berätta kort vad det handlar om.

Otroligt tacksam för svar!

• YasValla
    JosefinNord skrev 2010-04-15 09:59:47 följande:
    Hej alla!Jag har NP i Eng B (Muntliga) nu på tisdag. Jag undrar ifall det är någon som har gjort det och isåfall skulle kunna berätta kort vad det handlar om.Otroligt tacksam för svar!
    Jag har gjort det idag, har svarat på Realia frågor t ex American History och South Africa, sen kom några frågor angående mina uppdrag.
  • Geiisha

Här är en till!
    Läser just nu Samhäll A på komvux via Liber Hermods. Ska sedan till hösten söka mig in på Torsås distans-utbildning (gymnasial) och försöka mitt yttersta att bli färdig på 1 år.. det blir kämpa kämpa som gäller.
    (Är förövrigt 18½ år och har några färdiga betyg sedan tidigare)

Någon som gjort den muntliga examinationen Samhäll A? Är sjuuuukt nervös inför den. Vet inte riktigt hur den kommer att vara utformad.. är det som ett muntligt prov? Ska jag lära mig alla mina uppdrag utantill, eller hur är det tänkt?

Svar på tråden Vi som läser på Liber Hermods del 5