• Svar på tråden Vi som läser på Liber Hermods del 5
  • ToZa

Hallå! :- )

Hur mkt sitter ni och pluggar om dagarna? Hur lång tid tar det för er att skriva ett uppdrag ?  Jag tycker jag har skrivit jätte bra och mkt information i mina uppdrag men jag lyckas "bara" få VG:n ..Så jag har gett upp med ett försök på MVG , det vill sig bara inte . Duktiga ni är som får det

• Lislis

Toza! För mig är det väldigt olika hur mkt jag pluggar, jobbar ju heltid så vissa dagar ingenting och vissa dagar sitter jag och pluggar hela dagar. Nu i slutspurten av min kurs pluggar jag i princip hela tiden när jag inte jobbar eller sover.

Det har varierat lite på olika kurser hur lång tid uppdragen har tagit. Jag räknar ungefär på att de tar en vecka för mig att göra ett uppdrag men då är ju inte allt "pluggtid". I genomsnitt skulle jag tippa på att ett uppdrag brukar ta 10-15 timmar. Är det labbar tar de ca en halvdag för mig att göra, mesta tiden då går åt till labrapporten.

• Mommee
    Lislis skrev 2010-04-24 08:58:03 följande:
    Hejsan allihopa! Hoppas det går bra för er allihopa. Har inte varit inne här så mkt senaste tiden så jag har inte så bra koll på vad alla läser nu. Jag har en fråga till er som läst fysik, jag sitter och pluggar inför muntliga nu som jag har nästa vecka. (A-kursen). Behövde ni räkna mycket? Använde ni formelsamlingen? Jag klarar av att räkna ut uppgifterna om jag får använda läroboken och slå i samtidigt, och jämföra uppgifterna med liknande uppgifter i boken osv. Jag vet inte riktigt hur jag ska plugga till fysiken... Är dock glad bara jag blir godkänd och det tror jag att jag ska klara av i alla fall! Faktiskt första gången jag inte är vrålnervös inför muntliga! Men dagarna innan kommer jag nog bli lite nervös...
    hej, hur gick det i muntan, jag håller nu på med uppdrag 3 och 4 sen ska jag ha munta, kan du tipsa mig sedan efter du har gjort dialogen? skulle vara tacksam
    hälsningar
  • sus70

Engelska B muntilig examination någon som haft det?