• Svar på tråden Vi som läser på Liber Hermods del 5
  • ToZa

Hallå! :- )

Hur mkt sitter ni och pluggar om dagarna? Hur lång tid tar det för er att skriva ett uppdrag ?  Jag tycker jag har skrivit jätte bra och mkt information i mina uppdrag men jag lyckas "bara" få VG:n ..Så jag har gett upp med ett försök på MVG , det vill sig bara inte . Duktiga ni är som får det

• Lislis

Toza! För mig är det väldigt olika hur mkt jag pluggar, jobbar ju heltid så vissa dagar ingenting och vissa dagar sitter jag och pluggar hela dagar. Nu i slutspurten av min kurs pluggar jag i princip hela tiden när jag inte jobbar eller sover.

Det har varierat lite på olika kurser hur lång tid uppdragen har tagit. Jag räknar ungefär på att de tar en vecka för mig att göra ett uppdrag men då är ju inte allt "pluggtid". I genomsnitt skulle jag tippa på att ett uppdrag brukar ta 10-15 timmar. Är det labbar tar de ca en halvdag för mig att göra, mesta tiden då går åt till labrapporten.

• Mommee
    Lislis skrev 2010-04-24 08:58:03 följande:
    Hejsan allihopa! Hoppas det går bra för er allihopa. Har inte varit inne här så mkt senaste tiden så jag har inte så bra koll på vad alla läser nu. Jag har en fråga till er som läst fysik, jag sitter och pluggar inför muntliga nu som jag har nästa vecka. (A-kursen). Behövde ni räkna mycket? Använde ni formelsamlingen? Jag klarar av att räkna ut uppgifterna om jag får använda läroboken och slå i samtidigt, och jämföra uppgifterna med liknande uppgifter i boken osv. Jag vet inte riktigt hur jag ska plugga till fysiken... Är dock glad bara jag blir godkänd och det tror jag att jag ska klara av i alla fall! Faktiskt första gången jag inte är vrålnervös inför muntliga! Men dagarna innan kommer jag nog bli lite nervös...
    hej, hur gick det i muntan, jag håller nu på med uppdrag 3 och 4 sen ska jag ha munta, kan du tipsa mig sedan efter du har gjort dialogen? skulle vara tacksam
    hälsningar
  • sus70

Engelska B muntilig examination någon som haft det?

Är det mycket realia eller bara lite grann? Frågor dom om all realia eller hur har eran muntliga varit?

• Mommee
    sus70 skrev 2010-04-28 09:17:48 följande:
    Engelska B muntilig examination någon som haft det?   Är det mycket realia eller bara lite grann? Frågor dom om all realia eller hur har eran muntliga varit?
    vem har du som lärare?
    hälsningar
  • sus70
    Mommee skrev 2010-04-28 10:17:05 följande:
    vem har du som lärare? hälsningar
    Per-Daniel Olsson heter han.
  • Mommee
    sus70 skrev 2010-04-28 10:58:39 följande:
    aha men då vet jag inte, men de jag vet är att de frågar om relia sedan om uppdragen, jag har själv dåligt med de så lycka till annars
  • summertime123
    ToZa skrev 2010-04-26 11:54:58 följande:
    Hallå! :- )Hur mkt sitter ni och pluggar om dagarna? Hur lång tid tar det för er att skriva ett uppdrag ?  Jag tycker jag har skrivit jätte bra och mkt information i mina uppdrag men jag lyckas "bara" få VG:n ..Så jag har gett upp med ett försök på MVG , det vill sig bara inte . Duktiga ni är som får det
    det beror helt på vilken kurs man läser, är det endast en faktabaserad kurs så tar det kanske 3 timmar att läsa igenom alla kapitel & göra uppgifterna i boken för ett uppdrag sen tar det kanske 4-5 h att svara på alla frågor. Beror ju på om jag måste komplettera med annan information och googla lite ifall det inte står så mkt i boken. Jag siktar alltid på MVG i varje uppdrag så jag ser till att varje svar har det lilla extra, skriver svaret så brett som möjligt med egna åsikter o tankar och det funkar oftast!
    sus70 skrev 2010-04-28 09:17:48 följande:
    Engelska B muntilig examination någon som haft det?   Är det mycket realia eller bara lite grann? Frågor dom om all realia eller hur har eran muntliga varit?
    Jag hade den examinationen typ ett år sen så jag minns inte exakta frågor. Fick en fråga ur realia som vi diskuterade och jag valde att jämföra m något annat oxå. Huvudsaken är att du visar att du kan prata engelska på olika nivåer d.v.s. diskutera mkt kring ämnet ni pratar. Annars va det mkt prat om böcker och analyser När är det dags? lycka till!
  • sus70

Hej nu är jag klar med Engelska B blev ett VG så jag är nöjd.

Svar på tråden Vi som läser på Liber Hermods del 5