ToZa skrev 2010-04-26 11:54:58 följande:
Hallå! :- )Hur mkt sitter ni och pluggar om dagarna? Hur lång tid tar det för er att skriva ett uppdrag ? Jag tycker jag har skrivit jätte bra och mkt information i mina uppdrag men jag lyckas "bara" få VG:n ..Så jag har gett upp med ett försök på MVG , det vill sig bara inte . Duktiga ni är som får det
det beror helt på vilken kurs man läser, är det endast en faktabaserad kurs så tar det kanske 3 timmar att läsa igenom alla kapitel & göra uppgifterna i boken för ett uppdrag sen tar det kanske 4-5 h att svara på alla frågor. Beror ju på om jag måste komplettera med annan information och googla lite ifall det inte står så mkt i boken. Jag siktar alltid på MVG i varje uppdrag så jag ser till att varje svar har det lilla extra, skriver svaret så brett som möjligt med egna åsikter o tankar och det funkar oftast!
sus70 skrev 2010-04-28 09:17:48 följande:
Engelska B muntilig examination någon som haft det? Är det mycket realia eller bara lite grann? Frågor dom om all realia eller hur har eran muntliga varit?
Jag hade den examinationen typ ett år sen så jag minns inte exakta frågor. Fick en fråga ur realia som vi diskuterade och jag valde att jämföra m något annat oxå. Huvudsaken är att du visar att du kan prata engelska på olika nivåer d.v.s. diskutera mkt kring ämnet ni pratar. Annars va det mkt prat om böcker och analyser

När är det dags? lycka till!