• Svar på tråden Vi som läser på Liber Hermods del 5
  • Lislis

Emmaj81, grattis till betyget i psykologin och lycka till nu imorgon på nästa examination! Jag har aldrig haft Maria Antbring men jag hade hennes man i fysiken, han var mkt trevlig och lättsam att prata med.

Baloosenton! Lycka till på examiantionen.

Har inte läst era kurser så jag kan tyvärr inte ge er några tips.

Mommee tror bara jag och Dubbeel har gjort fysik A här inne, (om inte någon mer som är här inne och smygläser).... För oss fokuserade ju lärarna lite olika som jag redan svarat. Är det MVG du är ute efter så finns det inga genvägar, då är det bara att plugga in allt som studieguiderna anger att du ska lära dig. Dock måste du ju inte kunna allt utantill men läraren måste ju kunna se att du vet vad talar om och att du förstått kursen i stort. (på vanliga tentor får man ju ha formell samlingen med men du måste ju själv ha kunskapen till hur du ska använda formlerna). Jag behövde inte göra några uträkningar vilket jag var tacksam för, däremot fick jag berätta hur man kan gå till väga för att lösa olika uppgifter.
    Vilka ämnen har du haft muntliga i än? Är kemin klar? Hur gick den i såfall? Hinner du ta studenten  nu i vår? Lycka till på muntliga!

• Houston
    emmaj81 skrev 2010-05-10 19:34:41 följande:
    Puhh..då var man klar med psykologi b..blev ett VG vilket jag fårr på de skriftliga så jag är nöjd. Måste säga att muntliga inte alls var vad jag hade förväntat mig... hon frågade vad jag höll med om i den psykodynamiska teorin och lite om hur jag uppfattat en artikel..och vad jag tyckte att jag fått ut av kursen.Sen frågade hon vad jag hade för plan nu vilket är ekonomi, då diskuterade vi lite om situationen i Grekland..sen va de klart!Har mitt muntliga i Etik och livsfrågor nu på onsdag med Maria Antbring..någon som haft muntligt för henne? Hoppas på ett MVG där så nu blir det togpluggning i ett par dygn..
    Jag hade Maria i etik och livsfrågor. Hon är bra tycker jag. Lättsam.
  • Mommee
    Lislis skrev 2010-05-11 10:55:59 följande:
    Emmaj81, grattis till betyget i psykologin och lycka till nu imorgon på nästa examination! Jag har aldrig haft Maria Antbring men jag hade hennes man i fysiken, han var mkt trevlig och lättsam att prata med. Baloosenton! Lycka till på examiantionen. Har inte läst era kurser så jag kan tyvärr inte ge er några tips. Mommee tror bara jag och Dubbeel har gjort fysik A här inne, (om inte någon mer som är här inne och smygläser).... För oss fokuserade ju lärarna lite olika som jag redan svarat. Är det MVG du är ute efter så finns det inga genvägar, då är det bara att plugga in allt som studieguiderna anger att du ska lära dig. Dock måste du ju inte kunna allt utantill men läraren måste ju kunna se att du vet vad talar om och att du förstått kursen i stort. (på vanliga tentor får man ju ha formell samlingen med men du måste ju själv ha kunskapen till hur du ska använda formlerna). Jag behövde inte göra några uträkningar vilket jag var tacksam för, däremot fick jag berätta hur man kan gå till väga för att lösa olika uppgifter. Vilka ämnen har du haft muntliga i än? Är kemin klar? Hur gick den i såfall? Hinner du ta studenten  nu i vår? Lycka till på muntliga!
    hm jag siktar på MVG och jag har håkan i fysik A hade du han oxå? 
    kommer de att ställa snabba frågor som man måste besvara snabbt? jag är stressad över det bara. 
    jag har gjort kemi  A fick VG där har snart kemi B, japp jag håller på att försöka ta studenten nu till sommaren, eller jag hoppas att jag gör, problemet är att lärarna börjar bli sega på att rätta och det påverkar mig på tiden. 
    jag är utomlands och vet inte vad jag ska göra, har skickat mejl att de ska rätta fort för jag har inte tid, i fysik B har jag  nu väntat i 3 veckor på att uppdrag ska bli rättade och han har inte rättat!! vet inte vad jag ska göra verkligen
  • Lislis

Det var Håkan jag hade i fysik A, du behöver absolut inte svara snabbt. Jag funderade länge på en fråga. Jag svarade inte alldeles rätt på allt heller, Håkan hjälpte mig lite på traven och då kom jag på hur man ska lösa uppgiften. Jag fick nog ca 6 frågor mest från optiken. Om du förstod optik labben så är det inget problem med att svara på de frågorna. Jag hade lite tur, jag fick ingen fråga alls på elektroniken som var den delen jag kunde sämst på hela kursen!

Vad dåligt att det tar sån tid med fysik b. Hålan var alltid jättesnabb att svara. Jag vet inte vilken lärare jag har i fysik b än men jag hoppas jag får håkan där också! Mejla till supporten och klaga, det har jag gjort och då har jag fått svaret snabbare! Vilket land är du i?

• HelloooKitty
    Idag hade jag muntliga provet via hermods. Precis när jag skulle starta webbcameran så ser jag min lärare i ett fönster och en till kvinnlig person i fönstret bredvid ?? Det var helt olika bakrund.

Efter en sekund stängs hennes fönster.

Jag frågade inget min lärare ang det men jag blev lite fundersam hur det kan vara möjligt? Tittade hon på vårt samtal? Borde man inte medela eleven detta??

Har något varit med om samma sak???
  • HelloooKitty

är de verkligen ingen som har varit med om samma sak?

• summertime123
    HelloooKitty skrev 2010-05-14 07:34:39 följande:
    är de verkligen ingen som har varit med om samma sak?
    nej har aldrig varit med om det. Lät jätte konstigt men varför frågade du inte läraren när kameran sattes igång? Då hade du ju fått veta kanske blev det ngt fel o att en annan lärare hade samma länk för annars borde du ju blivit informerad om ev. kontroll borde man ju tycka!
  • emmaj81

Jag tror att det kan vara eleven som hade prov innan dig som var kvar i rummet när du loggade in.. Så blev det när jag hade mitt sista prov, jag fick problem med att logga ur rummet så jag såg och hörde början på nästa provtagare innan jag lyckades logga ur korrekt.. Det verkade som att jag såg och hörde dem men de varken hörde eller såg mig...knepigt..

• ToZa

Hej ,

Jag ska läsa rättskunskap imorgon och ska åka och köpa böcker . Ni som har läst den kursen , behöver man båda böckerna ? Alltså både fakta & lösningar och kommentarer och lösningar ?

• summertime123
    ToZa skrev 2010-05-16 16:09:49 följande:
    Hej , Jag ska läsa rättskunskap imorgon och ska åka och köpa böcker . Ni som har läst den kursen , behöver man båda böckerna ? Alltså både fakta & lösningar och kommentarer och lösningar ?
    jag har läst den kursen och tyckte att den boken va nödvändig eftersom man får testa sina kunskaper med ordentliga exempel i faktaboken och med kommentarerna och lösningarna får man ju veta om man svarat rätt annars kan man ju ha missupfattat ngt och påverkar ju betyget i slutändan. Minns att jag hade användning av den boken även under uppdragen eftersom man ibland behöver exempel för att kunna förstå frågor. Så om du siktar på ett högre betyg tycker jag definitivt att du ska köpa den men du klarar säkert G utan den, det är ju faktaboken som är viktigast! 
Svar på tråden Vi som läser på Liber Hermods del 5