Lislis skrev 2010-05-11 10:55:59 följande:
Emmaj81, grattis till betyget i psykologin och lycka till nu imorgon på nästa examination! Jag har aldrig haft Maria Antbring men jag hade hennes man i fysiken, han var mkt trevlig och lättsam att prata med. Baloosenton! Lycka till på examiantionen. Har inte läst era kurser så jag kan tyvärr inte ge er några tips. Mommee tror bara jag och Dubbeel har gjort fysik A här inne, (om inte någon mer som är här inne och smygläser).... För oss fokuserade ju lärarna lite olika som jag redan svarat. Är det MVG du är ute efter så finns det inga genvägar, då är det bara att plugga in allt som studieguiderna anger att du ska lära dig. Dock måste du ju inte kunna allt utantill men läraren måste ju kunna se att du vet vad talar om och att du förstått kursen i stort. (på vanliga tentor får man ju ha formell samlingen med men du måste ju själv ha kunskapen till hur du ska använda formlerna). Jag behövde inte göra några uträkningar vilket jag var tacksam för, däremot fick jag berätta hur man kan gå till väga för att lösa olika uppgifter. Vilka ämnen har du haft muntliga i än? Är kemin klar? Hur gick den i såfall? Hinner du ta studenten nu i vår? Lycka till på muntliga!
hm jag siktar på MVG och jag har håkan i fysik A hade du han oxå?
kommer de att ställa snabba frågor som man måste besvara snabbt? jag är stressad över det bara.
jag har gjort kemi A fick VG där har snart kemi B, japp jag håller på att försöka ta studenten nu till sommaren, eller jag hoppas att jag gör, problemet är att lärarna börjar bli sega på att rätta och det påverkar mig på tiden.
jag är utomlands och vet inte vad jag ska göra, har skickat mejl att de ska rätta fort för jag har inte tid, i fysik B har jag nu väntat i 3 veckor på att uppdrag ska bli rättade och han har inte rättat!! vet inte vad jag ska göra verkligen