ToZa skrev 2010-02-20 22:26:23 följande:
17 06 07 : Härligt att du är så pass motiverad . Hur länge har du pluggat distans ? 4,5år är länge det =) Men samtidigt så pass kort tid av ens liv . Jag har faktiskt funderat på inköpare mer o mer .. Satt och tittade på en utbildning i går som heter "internationell inköpare" och den är på 2år . Jag vart riktigt sugen . Jag tror jag hinner känna efter och så under tiden jag pluggar distans . Har ju ett tag på mig Hur långt har du kvar tills du är klar ?
Ja det finns ju mkt intressanta utbildningar att välja! Va inne på internationell inköparte ett tag oxå men kan tänka mig att det innebär en del resor så jag gav upp den idén. Inköpare verkar annars vara ett ganska intressant yrke men man måste nog brinna för det man gör annars tröttnar man lätt, typiskt för mig
Jag började oxå from scratch, hade bara 100p avklarade och blir helt klar nu i oct
känns så himla skönt! När tror du att du blir klar?
Mommee skrev 2010-02-21 10:16:10 följande:
jag har inga problem att lära mig uppdragen, har läst i 1,5 år så jag vet hur man gör :-P va bara nyfiken på vilka frågor han ställde....
Matillin skrev 2010-02-21 10:29:51 följande:
170607Jo den kursen tar ju mycket tid engelska c alltså.Men samtidigt tror jag du skulle tycka den är lätt då du har lätt för engelskan.Det är inga svåra uppdrag direkt om man ha bra fantasi till att skriva.För man ska ju hitta på egna historierna själv eller analysera olika texter.Vill du se hur uppdragen ser ut, jag kan klistra in lite?Jag är nog mest inne på högskola igen.Alla studievägledare jag pratat med säger att det är bättre att satsa på en högskoleutb om man har möjlighet och kapaciteten att klara av det.Jag vet ju att det är så, det är som sagt det där med tiden bara.Det är så lockande att slippa plugga närmsta 4 åren och i stället gå en kortare ky Men det ger ju inte alls samma bredd.Som någon skrev om man tex går en logistiker utb ky så är det endast det jag kan jobba med.Går jag civilekonom kan jag även bli logistiker förutom 100 andra saker, typ Jag tror det kommer bli väldigt ändå att plugga.Jag gillar ju ekonomi och tycker det är intressant så åren kommer förhoppningsvis gå fort om jag läser civilekonom Hoppas jag
vad snällt! Du får jättegärna klistra in lite, skönt o se vad man ger sig in på. Vet att kursen skulle va lätt men den kommer att va tidskrävande som fan. Måste ju ha mvg och då sätter jag sån jävla press på mig själv att varje uppdrag blir flawless. O tid är mitt största problem i vardagen haha så behöver egentligen bara faktabaserade kurser som går snabbare
Är ju ändå alltid sen m alla uppdrag o kurser.
ja du har rätt ang ky, bättre o läsa på högskolenivå men det är just tiden som ställer till det. Började tveka lite själv denna vecka. Fick reda på att jag måste betala 4000kr i tandläkaravgift och som ensamstående m barn på heltid + heltidsstudent så är det verkligen det sista man behöver haha, hur ska man orka plugga i 5 år till när sånt skit händer? Lär ju knappast vara första o sista oväntade utgiften
man tappar verkligen all energi!! men jag vill ju verkligen bli jurist, livet e fan svårt haha