Inlägg från: summertime123 |Visa alla inlägg
  • summertime123

Vi som läser på Liber Hermods del 5

LindaSunshine skrev 2010-08-04 13:37:39 följande:
    hade precis examination och fick mvg i kursen för att jag hade arbetat mig uppåt :D känns super!
    Grattis! Vad va d för kurs?
    När du accepterat betyget är allt klart, du kan lägga kursen bakom dig för all framtid

jag lyckades oxå få mvg i samhäll b, shit d va nog den svåraste kurs jag läst hittills. Är inte så jäkla intresserad av samhällsfrågor när d kommer till ekonomi och internationella relationer och det märktes ju här! jaja nu är det ööööööööver! Jippie! Jag o sonen firar m lite chips på en onsdag
  • summertime123

är det någon som läst matematik C på distans och har facit till bokens uppgifter (finns i biblioteket)?? Skulle vara tacksam om någon kunde dela med sig av dem isåfall!

• summertime123
    Lislis skrev 2010-08-05 23:19:18 följande:
    Gahhh! Blir tokig! Sitter med första uppdraget i matte D, är ju skitsvårt! Får ta nya tag imorgon, jag har löst nästan hälften av uppgifterna idag iallafall!

Hur går det för er andra?
    Ett tips om du inte redan gjort det. Kolla på youtube om det finns lektioner om det du räknar, hjälpte mig flera ggr i matte b. Finns lärare som lägger ut webblektioner där! Hur stor e kursen? 50 lr 100p?

Jag ska oxå läsa matte.. fast C kursen, första ggn jag läser på komvux här i kommunen. Vågade inte chansa o ta den på distans. Första lektionen e på tisdag

Idag har jag en muntlig examination i försäljning o service. O på ons nästa vecka har jag en i engelska c. Det blir alltså 3 examinationer på en vecka, mitt rekord hittills!!
  • summertime123
    Lislis skrev 2010-08-06 07:58:52 följande:
    Youtube har jag inte tittat på, det måste jag göra, tack för tipset! Kursen är på 100 poäng. Bara tre uppdrag i alla fall! Och sen en projektuppgift också. Försöker trösta mig med att om jag lyckas få MVG så blir det sista kursen! Idag ska jag plugga med en kompis som har läst matte d förut, så hon brukar kunna förklara lite när jag kör fast.

Jag skulle egentligen också vilja läsa på komvux, men det går inte eftersom jag har ett jobb där jag jobbar både dagar, kvällar och nätter.

3 muntliga på en vecka! Måste säga att jag är imponerad! Jag tycler det har räckt med en muntlig examination ca var tredje månad... Hoppas det går bra för dig! Jag håller tummarna!
    Finns även massa hemsidor om matte där man kan få hjälp. Skönt att det bara e 3 uppdrag Hur länge pågår kursen?

Ja d e nog lite extremt med 3 st haha men nu är 2 avklarade iaf, fick MVG i försäljning o service nu ska jag ta ledigt i en hel helg. Va länge sen sist!!!
    hoppas du blir klar med uppdraget imorrn!
  • summertime123
    Klingen skrev 2010-08-08 08:58:57 följande:
    Hur var examinationen på Admin A då?? Nyfiken och nervös, har min första examination på denna kurs i morgon!
    Hej!
    Jag hade problem med den läraren och hon verkade utnyttja sin maktposition lite för mkt. Frågade frågor som inte hade något med kursen att göra och tog upp frågor fast det stått i studieguiden att det INTE skulle komma några frågor om det o när jag påpekade det sa hon bara: ja men jag tycker att det är viktigt eftersom jag är lärare i ekonomi kurser oxå... Jag lyckades få MVG i kursen ändå så det va ju inget som påverkade själva examinationen så men hennes beteende under examinationen va som sagt lite annorlunda mot vad det ska vara.
    Kan vara att hon hade ngt emot mig eftersom jag hade problem med samma lärare i en annan kurs vid ett senare tillfälle. Har du henne nu så se bara till att du kan alla målbeskrivningar i studieguiderna och alla uppdragsfrågor. Kolla igenom boken lite även så du "minns" innehållet lite ifall ngn annan fråga skulle dyka upp.
    lycka till!
  • summertime123
    ToZa skrev 2010-08-10 19:56:33 följande:
    17 06 07 : Har du börjat med Företagsekonomi än ? Jag pausade den kursen och inköp och varuhanterings kursen för jag behövde ett break och nu ska tjejen skolas in och så . Tänkte fråga dig en sak om företagsekonomi , i första uppdraget så ska man skicka in en redogörelse . Är jag helt lost för jag förstår ingenting . Vart hittar man allt ?

Var inköp och varuhanteringskursen lätt ?

Hade du en bra ledig helg ? :)
    Nej jag har tyvärr inte börjat med den än. Men har för mig att all info fanns i introduktionen(lr vad den nu heter) dvs den innan första studieguiden. Kolla där!!
    Yes, inköp & varuhantering va sjukt lätt, en av de lättaste 100 p kurserna jag läst faktiskt. Va inte så många uppdrag heller har jag för mig! När ska du fortsätta läsa igen?

Helgen va underbar, tack för att du fråga Skönt med ledigt men nu är det full rulle igen. Började min matte C kurs på komvux här i kommunen igår! Har andra lektionen imorgon.

Avslutade min tredje och sista examination för ett tag framåt, fick MVG i eng C. woho! Nu har jag bara 5 kurser kvar sen är jag heeeeelt klar!

Strumpalill: GRATTIS! Kul att det gick så bra!

lislis: Jag har läst a & b på distans och där ville de att man skulle redovisa varje steg och fick man alla rätt + att man redovisat då kunde man få MVG på uppdraget. Kunde du svara på alla frågor?
  • summertime123
    Lislis skrev 2010-08-11 18:14:33 följande:
    170607 - Japp, klarade alla frågor, skickade in uppdraget vid lunchttid och fick svar under eftermiddagen! Lyckades få MVG! Jag har ju endel vana med att skriva matte i uppdragen nu eftersom det är mycket matte både i kemin och fysiken. Men jag var riktigt nervös, när jag väntade på svaret.  Vet ju att när man räknar i böckerna tänker man ju ibland rätt men missar typ att minus och minus blir plus och sen blir hela uppgiften fel... Men det var riktigt skönt att få tillbaka uppdraget! Fick samma lärare som jag hade i kemi b och han var väldigt bra och hade en enkel muntlig examination, så jag hoppas på samma nu!

Nu ska jag ta mig ett bad, sen ska jag kämpa vidare med att derivera tal!

GRATTIS till MVG:et! Passa på att njuta lite nu när du haft så många examinationer tätt!
    tack! Känns skönt att helvetesveckan är över Nu är inte nästa examination förrän om 1,5 mån!

Grattis till mvg:t i uppdraget!!! bra jobbat. Får du mvg i ett till uppdrag minst har du ju chans och få det som slutbetyg sen!
    ToZa skrev 2010-08-11 18:57:13 följande:
    Ah såg det men det måste vara jag som inte förstog ett smack! Får sätta mig o koncentrera mig riktigt :)
    Skönt att den var lätt , då slipper jag oroa mig för det ;) Jag fortsätter läsa på måndag igen.

Wow , du är ju helt grym..Mvg i Eng C ;) Matte C verkar klurigt , hur kommer det sig att du valde d ?
    jag har inte heller kollat igenom det ordentligt så kan tyvärr inte hjälpa dig mer. Ska börja läsa i boken nästa vecka hade jag tänkt!

tack känns skönt att sommarens kurser är avslutade och att jag överlevde! 
    Matte C va jag tvungen att välja för att kunna söka in på min utbildning. Sen insåg jag även att den va bra att ha även om jag skulle ändra mig eftersom den ger meritpoäng ifall matte c inte är ett krav för programmet. 

för er som bara läser kurser för att få ihop ett slutbetyg så rekommenderar jag att läsa datorkunskap! Fan vilken nödvändig kurs - jag som trodde att jag va bra på word har lärt mig sjuuuukt mkt i första studieguiden. Man behöver ingen kurslitteratur eftersom det är webblektioner. Sen ska man få lära sig excel och powerpoint oxå, två program som man kommer stöta på i arbetet sen ändå. Jag önskar jag hade kunnat detta tidigare när jag jobbade, fick alltid be andra göra mina excel blad åt mig   
  • summertime123
    HannahTW skrev 2010-08-12 20:30:40 följande:
    Jag läser också på Liber Hermods, fast via Korrespondensgymnasiet i Torsås. Är gravid i vecka 37 och måste säga att det är svårt att fokusera på studierna nu... håller på med Samhällskunskap B för tillfället och hoppas på att bli färdig med den innan lill*n kommer. Glad Fick tillbaka uppdrag två av fyra idag och hittills har kursen gått bra. Någon mer som läser den?

Undrar lite hur det blir med studierna efter förlossningen. Jag räknar med att inte få något skolarbete alls gjort under de första två-tre månaderna, men hur blir det sen? Hur snart efter förlossningen kunde ni plugga igen? Jag är inställd på att jag kanske behöver ett längre uppehåll men jag hoppas på att kunna återvända till pluggandet så snart som möjligt.
    Hej o välkommen!
    Jag har läst samhäll b så hojta till om du behöver hjälp. Jag började inte plugga föränn när sonen va lite över året och började deltid på dagis.Hade dock kunnat börja m nån enstaka kurs innan men det är svåååårt och koncentrera sig när man har hand om barn under dagarna och även press fr skolan (speciellt om man är beroende av bidrag, lån fr csn)
    Toza här i tråden har pluggat heltid ett tag nu med sin dotter hemma så hon kan säkert ge ett bättre svar än mig
    Beroende på hur många poäng du måste läsa skulle jag nog testa med en kurs när bebisen är ett par månader kanse och fortfarande sover mycket under dagen o välja en kurs som pågår längre för att slippa känna sig stressad. O undvika kurser som kräver att man tänker alldeles för mkt eftersom man är tillräckligt virrig ändå när man fött barn haha jag va iaf det
  • summertime123

hallå...
    Har inte skrivit i tråden på ett tag. Är så jääääkla stressad inför betygskompletteringen. Allt måste vara klart 1:a november och känner att jag har lite för mkt för att kunna känna mig lugn. Måste ju bara se till att bli klar, finns inga alternativ men stressar ihjäl mig eftersom detta är nog den viktigaste deadlinen i mitt liv!!! De kommande 7 veckorna kommer alltså vara ett rent helvete, hoppas jag överlever!!!!

Hur går det för er andra? Nån annan som ska söka in till högskolan VT-11 och stressar som mig?

Toza: Hur gick det med företagseknomin och det där extra arbetet som man skulle skicka in?

Lislis: Börjar du närma dig slutet på matte d??

Jag läser ju även en matte c kurs på komvux och hade mitt första matte prov nån vecka sen. Va bara 2,5 p från mvg!!! Läraren sa att han kommer sätta mvg på kursen om jag fortsätter så. Håll tummarna för mig, om jag lyckas få det betyget ska jag fan fira med en fest hahaha har bara fått vg i de andra matte kurserna!

Nån som läst svenska c på hermods? Tycker att uppdragen är alldeles för krävande för att den ska vara en 50 p kurs. Kommer ha lagt ner kanske 200 timmar på skitkursen när jag blir klar. Har fan lust att klaga, men vart vänder man sig? skolverket??

• summertime123
    Lislis skrev 2010-09-13 13:40:20 följande:
    Pionen, muntorna handlar i stort sett om det som de tagit upp i uppdragen. De kan ta upp andra frågor också men klarar du att svara på det i uppdragen så är det inge problem att bli godkänd. Siktar du på högre betyg så kan det vara bra att plugga in allt. Jag brukar plugga så jag kan uppdragen utantill och läser igenom rästen så jag hänger med och kan prata lite om det också.

170607, hade precis muntan! Det gick kanon så nu är jag klar med hermods! Jag ska söka nu till våren. Kämpa vidare bara, förstår att det känns kämpigt. Vad kul att det gick så bra på matten! Matte c är svårare än d kursen tycker jag. Och matte d är mycket roligare! Ämnes ansvariga på hermods borde du kunna vända dig till och säg att läst många kurser via hermods och att du upplever svenska c som för tung jämfört med de andra 50 poängs kurserna.
    NÄMEN!!! vad kul! GRATTIS!!! Bra jobbat. Måste kännas skönt att vara klar så nu får du jobba ifred tills allvaret börjar Vart skulle du söka in nånstans?
    ToZa skrev 2010-09-17 11:46:30 följande:
    Hej.. Jag fick väl inte direkt bra , hon var inte nöjd hehe.. men nu kör vi för fulla muggar här nu när man är ensam om dagarna ! Heja! 
    Du är ju hel grym att du pallar asså ! Helt otroligt ! Jag håller tummarna för dig i Matte C .. Jag drar mig för matte A bara , hua!

Skulle behöva din hjälp Sista uppdraget på inköp o varuhantering och jag har fastnat , det är säkert skit simpelt men ibland hakar man upp sig bara ..

Försäljningspriset för en vara är 240 kr inkl moms. Momssats 25 %. Butiken tillämpar marginalen 30 %. Vad är varukostnaden?

Allt blir ju bakvänt här så jag fastna ... Kan du förklara hur jag ska räkna ? Så jag kan skicka in det här uppdraget .. Försökt i flera dagar nu men det lossnar inte =/ Har gjort en uträkning men är osäker på den ... Vore super schyst !

Efter denna kurs är klar så ska jag läsa Eng A , Franska steg 1 & 2 ... Spännande . Hur funkar det när man läser språk  ? Hur kan uppdragen o muntliga se ut ? Någon som vet ?
    tack prov nr 2 i matte c imorrn, nu börjar det bli svårt så håll alla tummar och tår!!!!

löste det sig med inlöp? Inboxa mig ifall du inte hunnit klar så ska jag kolla in frågan!

Jag har bara läst eng A-C och tyvärr så läste jag inte a kursen via hermods så kan inte svara på hur innehållet är. Antar att det är en del grammatik och att man ska skicka in ljudfiler och läsa böcker m.m.
  • summertime123
    Mentos skrev 2010-09-20 11:30:29 följande:
    Är det möjligt att få MVG på hela kursen även om man bara fått VG och VG+ på uppdragen?
    Ja! Jag har lyckats med det på två kurser, dvs få ett högre betyg än vad uppdragen visade. Va tydlig med att säga att du siktar på MVG så läraren kan anpassa frågorna efter det och om du svarar på mvg nivå så kan man få det!
  • summertime123
    summertime123 skrev 2010-09-20 14:12:01 följande:
    Ja! Jag har lyckats med det på två kurser, dvs få ett högre betyg än vad uppdragen visade. Va tydlig med att säga att du siktar på MVG så läraren kan anpassa frågorna efter det och om du svarar på mvg nivå så kan man få det!
    lr när jag tänker efter så lyckades jag på tre.. två st fr G till VG och ett fr VG till MVG så se till att du pluggar ordentligt och kolla betygskriterierna så lär det inte va ngt större problem
  • summertime123
    hallå! Jag har inte läst eng a via hermods, bara b & c kursen så kan inte svara på vad de exakt pratar om men med språk vill de ju se vilken nivå man ligger på och om man kan variera pratet. Snacka t.ex. extra mycket om dig själv i början - allt för att du ska visa att du kan prata brett! Tänk kanske ut favvo uppgiften i kursen och vad du kan säga om den o om du kan utveckla det lite, sånt brukar dyka upp o kanske lite jämförelse? Sånt visar ju hur man hanterar språket ganska mkt.
    Kul att det gått så bra med kurserna annars, visst är det skillnad på hur man presterar när man får tid att plugga själv

här är det full rulle, tar studenten om ca 2,5 veckor har hållt på med 5 kurser senaste månaderna och man har varit liiiiiiiiite stressad. Lyckades dock få mvg i matte c som jag läste på komvux. snacka om att man blev glad för det

ansökan till universitetet är klar och om ett par veckor väntar en 2,5 mån semester innan allvaret börjar. Längtar ihjäl mig!!! hoppas det går bra för er...
  • summertime123
    ToZa skrev 2010-10-19 12:04:23 följande:
    Tack :) Det är så jag misstänkte att det skulle kunna se ut .. =) Ja gud ja , det är verkligen skillnad när man har tiden och när man är intresserad av ämnet också . Känner mig så stolt över mina MVG:n i uppdragen för förut fick jag jämt VG i andra kurser : )

Wow , 2,5 vecka kvar . Måste känns skönt ? Du har ju varit grymt duktig .  Och MVG i matte C , jisses!  Vad söker du in till på universitetet nu då? Njut av dina 2,5mån semester , det är du värd !!
    kul att det går så bra! Man orkar ju lägga ner mer tid när man kan skilja på plugg och mammatid Har du kommit in i det ordentligt nu med fasta pluggtider på dagen lr hur har du lagt upp det?
    Kom precis på att i eng b kursen va det en del grammatik i nåt av uppdragen och jag failade ganska rejält på den delen så jag va säker på att läraren skulle testa mig på det under betygsdialogen men det gjorde han aldrig... Så det kanske är likadant i eng a? Du kanske kan hoppas på det iaf haha

tack!!! Ja allt slit har verkligen lönat sig i slutändan... ska bli kul och få slutbetyget och få ett betygssnitt Sökte in på ett 3-årigt program som heter Personal, Arbete & organisation på stockholms universitet så ser fram emot att få antagningsbeskedet i början på december!! Har du börjat fundera ut vad du vill göra sen?

Strumpalil: GRATTIS! till både betyg & alla goda jobbnyheter Måste kännas skönt att ha klarat av målet och nu kunna göra det som va meningen med det hela lr i ditt fall kunna se skillnaden i både arbetstid och lön!!

Jag avslutade FEK A igår, fick mvg i den och har tre till betygsdialoger kvar de kommande två veckorna. Sen är det tack och hej för min del
  • summertime123
    Knotan1 skrev 2010-10-25 12:16:45 följande:
    Alla ni som läser/har läst/ska läsa läs inlägget som jag publicerade idag där jag erbjuder hjälp och inspiration för alla oss hermods distans-elever! Eftersom den informationen snabbt skulle försvinna i den här tråden ansåg jag att det var bäst att publicera en ny. Jag tror att ni kommer uppskatta min idé med en "skolhjälp" i bloggformat som jag vidare har presenterat och förklarat i mitt nämnda inlägg.

Hur som helst så är sammanfattningen i det inlägget att ni kan besöka min blogg: knotan.wordpress.com/ där jag publicerar de uppdrag som jag gjort i för hermods distanskurser och finna inspiration i dessa och använda det som faktakälla när ni skriver era EGNA uppdrag (absolut inga plagiat av texterna när ni gör era uppdrag tack, då kommer jag behöva stänga bloggen!)

Om ni däremot vill publicera mina texter som finns under kategorin "skolhjälpen" i annat syfte än era egna studier så godkänner jag det om ni anger en riktig källhänvisning och nämner att texterna är författade av "Knotan".

Jag ber även er om hjälp med att utveckla den här skolhjälpen och efterfrågar era texter/uppdrag som ni gjort för hermods och er tillåtelse att publicera dessa i bloggen! Självklart kommer jag vara noga med att nämna att det INTE är mina texter och publicera era namn/alias om ni så önskar. Efterfrågar även tips på hur jag kan bygga upp och utveckla bloggen och är tacksam för allas synpunkter!

Mitt mål är att skapa en blogg som blir uppskattad och till god användning för hermods alla nuvarande och kommande distanselever och kan bistå med uppdrag som tidigare elever skrivit, lärarens kommentarer på dessa, värdefulla studietips och andras erfarenheter och upplevelser av olika ämnen och lärare. Jag hoppas att bloggen så småningom kommer vara så pass välutvecklad att den täcker hermods hela kursutbud och att minst ett inlägg/tråd per fråga/uppdrag/ämne kan återfinnas i bloggen. I dagsläget är det enbart mina uppdrag och jag håller på att uppdatera den nu så att den ikväll kommer täcka nästan alla frågor i uppdragen samt laborationsrepporter från ämena Svenska A, Samhällskunskap A, Biologi A, Geografi A, Naturkunskap A. (Hoppas ni finner texterna som en bra hjälp när ni gör era uppdrag, om ni fastnat på en fråga, inte hittar svaret i boken, vill ha en större faktabredd eller kanske bara lite inspiration eller jämföra era svar med någonting som redan blivit inskickat, betygsatt och godkänt som svar.)

Jag kommer läsa 2250 p - vilket kommer ge en bred faktabas som grund, men jag behöver som sagt er hjälp för att täcka allt det jag vill täcka. Samt att det är värdefullt med flera personers uppdrag i ämnena eftersom det breddar faktabasen och återspeglar en större personlighet i bloggens karaktär!

Hoppas ni tar er tid och läser mitt tidigare inlägg om det här och kollar in bloggen och lägger den på¨minnet (det finns säkert hjälp/inspiration för väldigt många av er att tillgå där)
    Hoppas också verkligen att ni är villiga att dela med er av material till bloggen! Då kan ni skicka det till mailen jag skapat för detta syfte: [email protected]

Vänligen och LYCKA TILL med era studier! // Knotan
    alltså.. räknas inte det där som fusk? Eftersom det är uppdragen som spelar så stor roll när det kommer till betygssättningen vid distansstudier så ska ju även svaren vara individuella....
  • summertime123
    Lislis skrev 2010-10-22 10:48:52 följande:
    Hej allihopa!

Vad duktiga ni är! Jag tittar in här lite då och då för att se hur det går för er! Vad skönt att det är många som snart är färdiga! Det är ni värda! Det är verkligen helt underbart att veta att man aldrig mer behöver ha en muntlig examination på hermods igen!
    tack Hur gick det för dig?? Du blev helt klar va och har skickat in ansökan till VT-11 lr?
    Firade du din sista betygsdialog på ngt sätt?
  • summertime123

jaha ok, tyckte det va lite konstigt eftersom det blir som att ge någon svaren på prov eftersom uppdragen betygsätts.. det blir ju inte endast vägledning utan faktiska svar till frågor som det är meningen att man själv ska ha funderat ut och kopplat rätt. Självklart är det ju till som hjälp, men jag har svårt att tro att hermods vill att alla svaren till deras uppdrag ligger ute på nätet, även med lärarens kommentarer eftersom då vet man ju i förväg vad läraren är ute efter!
    Men ni gör som ni vill jag skulle dock kolla med hermods om det är tillåtet bara för att va på den säkra sidan!

• summertime123
    bakeacake skrev 2010-10-28 21:58:58 följande:
    Wohoooooo! VG i religion A. jag klarade av hela kursen på 3 dagar.. det kallar jag diciplin.. :) Nu är det bara muntan på Svenska b kvar på måndag och sen har jag mitt slutbetyg i hamn!!!

Högskolan here i come!
    fan vad grym du är. Måste nog vara ett rekord!! bra jobbat
    Kimban skrev 2010-10-29 08:15:20 följande:
    Oj, jag mailade honom i måndags med några frågor om varför jag fick fel på en fråga, eller vad det va jag fick fel på då han inte skriver de i kommentarerna men har fortfarande inte fått svar!
    jag har fått vänta flera dagar ibland. Beror helt på vilken lärare det är. Testa att maila igen och fråga om han fick första mailet?
    ToZa skrev 2010-10-28 17:16:59 följande:
    Fick mitt första uppdrag i i franskan (steg 1)  rättat... MVG :) Woho super glad MEN läraren skrev :" Uppenbarligen är du ingen nybörjare"  . Och det är jag ! Nu känns det som han kommer ha högre förväntningar på mig och tro att jag är bättre än jag är . :S  Bör jag påpeka att jag är nybörjare eller ska jag bara skita i det ? Fick lite extra press på mig nu =/
    duktig du är! Grattis till MVG:t! Förstår vad du menar med pressen... jag skulle skrivit en kommentar i nästa uppdrag o skämtat till det lite kanske o även nämnt att du är bekant med språket men inte på den nivån att du har pratat tidigare - bara hört mkt franska. För sånt har ju faktiskt stor betydelse när man ska lära sig ett språk!
  • summertime123
    otursbarnet skrev 2010-12-02 01:22:31 följande:
    Hej allihopa! Jag behöver verkligen hjälp!
    Jag har jobbat med labb 2 i naturkunskap A, den med vitlök. Jag har gjort allt och skulle bara mäta klar det sista denna veckan och lämna in. Men så tur som jag har så lekte min lillebror med blomstergödningsburkana och nu har jag bara resultatet för klorin!

Snälla är det någon som har gjort samma laboration? jag behöver mätningarna för vitlöksrötterna som varit i blomstergödning, för jag kommer inte hinna vänta i tre veckor till, det ska vara inlämnad denna veckan.

Tack i förhand!
    hej!
    Jag läser inte på hermods längre men hoppar in här för jag tycker synd om dig som håller på med den labben Om jag vore du skulle jag skriva i labbrapporten vad du tror skulle hänt OM inte lillebror skulle förstört. Huvudsaken är att du förstår konsekvenserna av respektive medel. I min labb så gick nåt snett, minns inte exakt vad men jag skrev iaf mitt resultat och vad jag trodde skulle hänt om det inte blivit en massa fel. lycka till...
Svar på tråden Vi som läser på Liber Hermods del 5