Inlägg från: summertime123 |Visa alla inlägg
  • summertime123

Vi som läser på Liber Hermods del 5

Houston skrev 2010-06-29 08:20:05 följande:
    Jag läser också på i sommar, men bara en kurs i taget, så är rätt soft. Som idag, så åker vi och badar, böckerna får hänga på Muntliga som väntar så det är ju bara att läsa på de man skrivit om!

Tycker de är bra upplagt, bra lärare, undrar man något har de varit snabba med svar osv.
    ja man får hitta bra lösningar för att man ska få det att fungera Min son är nu van med att "mamma måste jobba lite" haha
    Jag ska låna min systers radhus nästa vecka eftersom de är på semester så slipper jag o sonen vara inlåsta i en lägenhet. Då kan jag plugga samtidigt som sonen hoppar på studsmatta och springer runt på baksidan hellre det än att jag måste jobba heltid hela sommaren!!
    tycker oxå att allt fungerat bra med lärare och så. (förutom problemet jag hade med en lärare som jag sedan slapp eftersom jag klagade till chefen) Vad läser du för kurs nu?
    är lite nervös inför matten idag... wish me luck!!
  • summertime123
    Lislis skrev 2010-06-29 09:10:55 följande:
    170607 - Jag arbetar som sjuksköterska, men vill är sugen på att bli läkare istället, därför håller jag på att läsa naturämnena. Håller ju på med fysik b nu, sen har jag matte d kvar. har dock läst ganska mycket matte d redan eftersom det krävs för att klara av fysiken. Om jag inte får MVG i både matte d och fysik b måste jag läsa svenska b också. Kommer dock få betala svenskan själv då eftersom jag redan har VG i svenska b från gymnasiet. Bara hoppas att jag lyckas sätta MVG, men det är sjukt svåra kurser...

LYCKA TILL på muntliga idag! Jag är alltid så sjukt nervös nä jag ska ha muntliga, men det dröjer ca en månad innan det dags för mig nästa gång...

Strumpalill, jag läser också bara en kurs i taget nu, har läst två kurser samtidigt förut men tyckte det blev svårt. Så nu löser jag en kurs på ca 50%. Hinner inte mer just nu. De flesta av mina lärare har ocså varit jättebra, han jag har nu svarar alltid på mina uppdrag samma dag, även på helger!
    Jobbar du heltid? duktig du är som pluggar samtidigt Skulle aldrig orka det! Fast har man motivationen så kan man väl allt!
    Hoppas du får mvg i dessa ämnen... har själv inte läst dem så jag håller tummarna för dig! Är du säker på att du inte får höja svenskan? Min kompis får göra det genom sin kommun utan att betala för kurserna. Men hon hamnar ju medvetet i kompletteringsgruppen eftersom hon inte kommer läsa det mesta på komvux.

Jag brukar inte vara nervös vanligtvis men matten är ju lite speciell, vet ju aldrig när hjärnan tröttnat på att räkna Fick trevliga nyheter dock, det blev ett VG trots att jag bara fått G på uppdragen!! woohooo. detta är tredje ggn jag lyckats få ett högre slutbetyg än vad uppdragen visat.

nu ska jag bara plugga ihjäl mig fram tills första veckan i aug, då har jag två muntliga examinationer att göra. och två till de kommande två veckorna efter det.
    Jag har bestämt mig för att ta helt ledigt i 1,5-2 mån innan jag pluggar visdare. Kommer ha det tufft ekonomiskt men känner att jag behöver ladda mina batterier och sonen ska slippa gå så långa dagar vilket han behövt nu månaden innan semestern och sedan fram tills jag blir klar. LÄÄÄÄNGTAR!!!
  • summertime123

lislis:
    jag fick ett nationelt prov mailat till mig en halvtimme innan betygsdialogen.
    Ska ju läsa matte c nu i höst så jag ringde till hermods för att kolla hur det funkade om man läser på  flextid och när jag frågade ifall lärare skulle maila provet som vid matte b kursen blev hon jätte förvånad över att det gått till så. Hon ringde upp sen efter att hon pratat med sin chef för tydligen är det obligatoriskt att göra nationella provet. Men det är ju jätte många här i tråden som fått provet mailat precis som jag o när jag sa att det är fler som fått proven mailade från olika lärare börja hon fråga ut mig ang vart på internet jag hört det. Men jag fattar inte varför lärare gör så om det är förbjudet?? någon som vet ngt om detta?

• summertime123
    ToZa skrev 2010-07-13 17:54:21 följande:

Hej allihopa!

Hur går det för er ? Det är ju helt tokigt varmt just nu så man kan ju inte plugga , eller jag kan inte iallafall . Blir helt okoncentrerad .  Jag har muntligt i försäljning o service på tors o läser just nu Personlig försäljning .

17 06 07: Har du haft muntligt i försäljning o service än? =)

Hej! jag har bara skickat in ett uppdrag i försäljning o service hittills, men nu hr du redan hunnit avsluta kursen, hur gick d?

lislis: förstår att du är nervös, hoppas du får tillräckligt mkt tid o plugga in allt. Ha du fått en tid för betygsdialogen redan?

jag har världens roligaste *not* uppgift i svenska c, ska skriva en utredande uppsats på 12-14 datorskrivna sidor woohooo. Är färdig med dispositonen och frågeställningen o alla källor nu är det bara dags o börja skriva är på landet hos mamma och får hjälp med barnpassning eftersom sonen har semester från dagis, måste alltså skriva klart den på 6 dagar... hoppas jag hinner! Måste få mvg oxå så måste lägga ner hela min själ i arbetet. Har dock valt ett skitintressant ämne så det är tur haha wish me luck!
    Har skickat in alla uppdrag i samhäll b, har ett uppdrag kvar i eng c och ett i försäljning o service sen är jag klar med sommarens kurser. Hur ser det ut för er?

• summertime123
    Lislis skrev 2010-07-20 17:45:04 följande:
    Halloj!

Hade muntliga examinationen idag! Fick MVG! ÄR sjukt nöjd! Så mycket jag kämpat med fysiken! NU ÄR DET ÄNTLIGEN ÖVER!

Ska läsa matte d nu, dock har antagningsenheten stängt nu i två veckor i min kommun... Så jag får inte in kursen.... Om någon har första studieguiden eller första uppdraget (utan svar förstås) så får ni gärna maila den till mig. Jag har köpt matte boken i alla fall så det är bara att sätta igång och räkna nu.

170607, låter jobbigt med PM:et... Vilket ämne har du valt? Hoppas du hinner med det i tid! Vad duktig du är som läser så många kurser nu under sommaren!

Linda, hoppas det går lika bra på sista uppdraget! Lycka till på muntliga sen när det är dags.
    GRATTIS!!!!!!!! Fan vad grym du är!!! Nu slipper du väl svenskan!? Vad måste du ha för betyg i matten? Har tyvärr inte läst den så kan inte hjälpa med studieguider.. minns att d funnits några som läst d kursen på distans men kommer inte ihåg vilka d va..

Jag valde psykologi och frågeställningen är "hur påverkas barnet av utebliven närhet/trygghet från föräldrar under första året?" skit kul o läsa och skriva om men krävs mkt jobb bara eftersom jag måste ha mvg. Har dock mailat och bett om att få kursen förälngd ett par månader så jag kan göra klart den i lugn o ro! Har tre muntliga examinationer på två veckor woohoo så det är bara att sätta igång o plugga in allt

Bara tre månader kvar sen är jag klaaaaaaaaaaaar
  • summertime123
    ToZa skrev 2010-07-26 10:38:25 följande:

Hallå allihopa !

Jag ligger efter som vanligt , hehe! Sambon har varit i Frankrike för hans pappa dog förra veckan så har haft lilla "tarzan" alldeles själv här hemma = lite plugg .. Men nu ska jag plugga som en dåre! Har muntligt i personlig försäljning på ons tror jag och idag börjar företagsekonomi A ... Är det någon som läst den ? Behöver man verkligen alla 3 böcker ?

Lislis : STORT GRATTIS :)

17 06 07: I försäljning o service så fick jag mitt första G , haha .. Nästan som man skäms men vafan jag klarade den iaf . Pluggade absolut ingenting till den kursen . Hur gick det för dig ?

Förstår att d känns lite trist men så kan d lätt gå om man inte tid o lägga ner, märks sen på betygen, tyvärr Jag har precis fått andra uppdraget rättat så bara muntliga kvar! Ska oxå läsa företagsekonomi a men kursen börjar inte förrän 9 augusti Jag kommer iaf köpa alla 3 böckerna eftersom jag måste ha mvg i kursen, vågar inte chansa. Maila läraren o fråga vad han tycker, om du siktar på lägre betyg kanske d inte behövs?
    Lycka till på muntliga i personlig försäljning!  
  • summertime123
    ToZa skrev 2010-07-31 14:17:05 följande:
    Jag kör på bara en bok . Jag fick MVG i rättskunskap med bara en bok så det är inte omöjligt iaf :) Idag ska jag skicka in mitt första uppdrag i företagsekonomi men den kursen verkar rätt intressant faktiskt :)  Har du fått tid för muntligt i försäljning o service?
    Nej omöjligt är det aldrig! Övningarna brukar ibland vara bra för att utveckla ämnet lite så man kan analysera lite mer fast i vissa kurser är de bara slöseri på tid. Betalar hellre för tre böcker så jag vet helt säkert att jag kan få mitt mvg. Måste följa min strikta plan nu så jag kommer in på min utbildning  
    Kul att den verkar intressant! Såg precis att d endast va två uppdrag man skulle skicka in, sånt gillar vi!!!
    Väntar på ett mail från läraren så lär ha betygsdialogen inom ett par veckor. Hans fru väntar tydligen barn i dagarna så kan hända att d skjuts upp lite. Vad ska du läsa efter företagsekonomi a? Blev du klar m personlig försäljning?
  • summertime123
    ToZa skrev 2010-08-01 01:07:02 följande:
    Jag tror visst att jag behöver en bok till iaf , hehe .. Ska göra någon redogörelse och hittar inte vart alla instruktioner står så jag antar att det är i den andra boken.. Typiskt ! hehe ..

Har du Eric i den kursen ? Känns typ som jag har haft han i alla kurser hehe.. men han är trevlig   Efter företagsekonomi börjar jag med inköp och varuhantering sen efter det har jag inte planerat än så får se vad jag väljer =) Personlig försäljning är kalr , fick VG . Jag och mina VG:n haha .. men ett MVG har jag lyckas få iallafall =) Det blir nog bättre när lill tjejen börjar hos dagmamma så jag är själv på dagarna och har tid att plugga.  Vad har du för kurser efter?
    haha jag fick hem böckerna idag och problemboken va ju härligt fet!! Tur att det bara är två uppdrag
    Yup, har oxå Eric Har haft honom i två kurser tidigare. Fast vet inte om jag får honom i företagsekonomi, kan va ngn annan!
    Du är sjukt duktig som orkar plugga när du är mammaledig! Kommer bli sån stor skillnad när du kan plugga själv och när du kommer in i det ordentligt! Jag spenderade första veckorna med att städa dagtid haha kändes så lyxigt att kunna plocka undan och fixa med saker UTAN barn

Jag har bara företagsekonomi a, datorkunskap, matte c och organisation & ledarskap kvar när jag avslutat samhäll b, svenska c(som jag fick förlängt!!), eng c & försäljning o service. Kan inte fatta att jag ska va ledig i ca 2,5 mån sen. Alltså HELT ledig haha

Hur många poäng har du klarat hittills?
  • summertime123
    Disela skrev 2010-08-02 13:21:12 följande:
    Hej!
    Jag ska på infosamtal där i dag. Ska bara läsa en kurs, Historia A. Jag har pluggat till undersköterska på en annan skola, men tänkte ta en kurs för att ha nåt att göra nu när sommaren snart är slut och sambon börjar jobba. Jag/vi ska ha barn i september, så jag jobbbar inte.
    Är skolan bra och upplägget när man pluggar distans? Har pluggat distans när jag läste till USKa, så jag är van vid det. Men jag antar att upplägget skiljer sig en del från skola till skola.

Det ska bli spännande hur som helst!
    Välkommen!
    Jag har läst på hermods i två år och tycker det funkar kanon. Man skickar in x antal uppdrag per kurs och har en muntlig examination via webcam när uppdragen skickats in. Det är inte så hemskt som det verkar haha bara man vet vad man ska komma ihåg, dvs svaren från uppdragen och målbeskrivningarna inför varje studieguide så vet man allt man behöver Jag har läst historia A fast den va över ett år sedan. Återkom om du har några frågor. Skönt o kunna plugga lite innan det är dags. Är det första barnet?
  • summertime123

vilken skitdag måste skriva av mig lite.. men jag tackar Gud för snälla lärare!!!
    Skulle ha en examination kl 10 i samhäll b. sov ca 4 timmar, satt upp hela natten o pluggade. Lämnade sonen på dagis kl 7 och va så jääääääääävla trött att ingen ville fastna. Jag brukar inte va nervös inför examinationerna o allt brukar fastna snabbt när jag repeterar men denna gång vet jag fan vad som va fel. Jag va så stressad att jag trodde jag skulle få hjärtattack mailade läraren en halvtimme innan examinationen och frågade om det fanns en liiiten chans att vi kunde ses senare idag om han hade en lucka i schemat o vad tror ni jag får för svar? Jippie!! kl 2 istället så jag gick och sov ett par timmar och nu jävlar ska jag sätta mig ner o få allt o fastna hade gått åt helvete annars! O jag måste nog ha mvg i denna kurs. wish me luck

Svar på tråden Vi som läser på Liber Hermods del 5