Lislis skrev 2010-06-29 09:10:55 följande:
170607 - Jag arbetar som sjuksköterska, men vill är sugen på att bli läkare istället, därför håller jag på att läsa naturämnena. Håller ju på med fysik b nu, sen har jag matte d kvar. har dock läst ganska mycket matte d redan eftersom det krävs för att klara av fysiken. Om jag inte får MVG i både matte d och fysik b måste jag läsa svenska b också. Kommer dock få betala svenskan själv då eftersom jag redan har VG i svenska b från gymnasiet. Bara hoppas att jag lyckas sätta MVG, men det är sjukt svåra kurser...
LYCKA TILL på muntliga idag! Jag är alltid så sjukt nervös nä jag ska ha muntliga, men det dröjer ca en månad innan det dags för mig nästa gång...
Strumpalill, jag läser också bara en kurs i taget nu, har läst två kurser samtidigt förut men tyckte det blev svårt. Så nu löser jag en kurs på ca 50%. Hinner inte mer just nu. De flesta av mina lärare har ocså varit jättebra, han jag har nu svarar alltid på mina uppdrag samma dag, även på helger!
Jobbar du heltid? duktig du är som pluggar samtidigt
Skulle aldrig orka det! Fast har man motivationen så kan man väl allt!
Hoppas du får mvg i dessa ämnen... har själv inte läst dem så jag håller tummarna för dig! Är du säker på att du inte får höja svenskan? Min kompis får göra det genom sin kommun utan att betala för kurserna. Men hon hamnar ju medvetet i kompletteringsgruppen eftersom hon inte kommer läsa det mesta på komvux.
Jag brukar inte vara nervös vanligtvis men matten är ju lite speciell, vet ju aldrig när hjärnan tröttnat på att räkna
Fick trevliga nyheter dock, det blev ett VG trots att jag bara fått G på uppdragen!! woohooo. detta är tredje ggn jag lyckats få ett högre slutbetyg än vad uppdragen visat.
nu ska jag bara plugga ihjäl mig fram tills första veckan i aug, då har jag två muntliga examinationer att göra. och två till de kommande två veckorna efter det.
Jag har bestämt mig för att ta helt ledigt i 1,5-2 mån innan jag pluggar visdare. Kommer ha det tufft ekonomiskt men känner att jag behöver ladda mina batterier och sonen ska slippa gå så långa dagar vilket han behövt nu månaden innan semestern och sedan fram tills jag blir klar. LÄÄÄÄNGTAR!!!