-
nej det är ju väldigt individuellt som sagt det är mest kompleteringsreglerna som är viktiga att inte glömma bort om man inte läst på komvux tidigareHelloooKitty skrev 2010-05-27 11:30:04 följande:Jag läste tyska a och tyska b på komvux men fick endast g. sedan så läste jag på hermods tyska c och fick mvg nu ska jag läsa tyska d. Att få stopp i huvudet känns inte stor risk för min del =)
-
ni som läst företagsekonomi a, hur svår är den? måste bestämma mig för vilka mina sista kurser blir innan jag tar studenten och saknar 150p som jag måste fylla ut. Eftersom den utbildning jag ska läsa sedan innehåller företagsekonomi så kanske det vore smart att ha läst den på gymnasienivå innan men jag vill inte ta mig vatten över huvudet!
-
jag vet inte om hermods har ändrats senaste tiden men sådär har de aldrig varit förut. Om de ska vara stränga med sina regler om kursslut då måste ju även läraren följa 48h rättningen annars gäller ju inte det! Ring o klaga. Så ska det ju inte få gå till. Samma sak m skit PA läraren. Hennes chef skyllde på att hon har så fullt upp nu innan terminsslut och därför kunde hon inte vänta in mig för att jag avbokade... Bortförklaringar känns det som... lr så är din kommun en av de som är väldigt stränga. Min tillhör inte dem som tur är fast jag vet att vissa är sjukt stränga!ToZa skrev 2010-05-31 17:07:19 följande:Usch jag är så nervös! Jag har skickat in mina uppdrag i rättskunskap och kursen avslutas 2 juni . Hon har inte ens rättat mina uppdrag och jag har fått mail i från hermods där det står att dom kan se att jag inte gjort muntliga än ch om jag inte gör det innan den 2a så kommer jag stängas av i från mina stuider och få IG. Jag har mailat henne om tid men inte fått svar . De andra kurserna har jag jämt fått tid efter kursens avslut och det har inte varit nå problem men nu när jag inte ens fått proven rättade eller tid så blir det helt plötsligt värsta grejen . Om jag nu inte lyckas få en tid till 2a juni så kommer jag alltså få IG ? När dom säger stängas av från mina studier , dom kan väl inte mena alla ? Usch så nervös jag blev . Jag väntar och ser om jag får svar i från henne sen ska jag kontakta dom . Har ni varit med om det ?
-
haha jag tycker just det är bra m hermods eftersom man ser till att lära sig allt utantill eftersom man inte vet exakt vad som kommer upp. Sen så sitter det kvar i huvudet ett bra tag efter Grattis till MVG!!!Blind Urmakare skrev 2010-05-31 11:42:25 följande:Hade precis min första muntliga examination i webbdesign och har under hela helgen panik-pluggat arvslagar, egenskaper för blockelement, boxmodellen och hur den reagerar med padding, formulär, flash och allt. allt jag kan komma på att man kan fråga om när det kommer till webbdesign. Men så kommer såklart ingen sådan fråga alls utan jag har suttit och haft panik hela helgen helt i onödan. Så kan det gå. Men jag är nöjd i alla fall, fick MVG och kan förklara boxmodellen i minsta detalj. Det kan vara bra att kunna.
-
Jag har läst rättskunskap men minns inte alls vad som dök upp under betygsdialogen. Det va typ ett år sen jag läste kursen :/ sorry att jag inte kan hjälpa dig mer. Lycka till iaf hoppas det går bra vad bra att du fick tiden idag. Tycker dock fortf att det är konstigt att de helt plötsligt stressade sådär. Undra om de ändrat på sina regler?ToZa skrev 2010-06-01 11:13:56 följande:Ni som gjort rättskunskap .. Kommer det mkt frågor om EU o sånt ? Just den biten är inte min grej så det har svårt att sätta sig . Resten tycker jag fastnar bra men är orolig för den biten om EU o grejs.
Jag fick göra den skriftliga prövningen i fredags. Det gick jätte bra och jag hoppas på ett MVG, frågorna som dök upp liknande inte alls frågorna från uppdragen men det va ju samma innehåll så jag fick verkligen tänka till och svara saker ur varje uppdragsfråga eftersom på examinationerna så brukar man ju få direkta svar fr uppdragen. jaja nu är det över iaf
avslutade även engelsk affärskommunikation igår, fick MVG. är klar med alla vårens kurser nu, i tid för första gången!! -
jag har förresten en massa kurslitteratur om ngn vill köpa. inköp & varuhantering, bransch & produktkunksap, personaladministration, information & layout, engelsk affärskommunikation, människan socialt & kulturellt, rättskunskap & modern engelsk grammatik inboxa mig isåfall
-
ååh vad kul, grattis till ditt första MVG! det va så motivationen kom igång på mig efter att jag läst min första kurs och märkte att jag kunde få högsta betyget (skolkade hela högstadiet och gick inte gymnasiet så trodde att jag va dålig i skolan) o efter det så har jag vägrat acceptera ett vg om inte kursen varit sjukt svår.ToZa skrev 2010-06-02 23:59:12 följande:Jag fick MVG i rättskunskap .. Yaayh! Mitt första mvg . Så stolt . Känns duktigt med tanke på att jag är hemma fortfarnade med dottern så till varje kurs kanske jag pluggar 2-3 tim i 4 dgr och ändå lyckas jag så det känns riktigt bra .
17 06 07 : Grattis till Mvg i engelsk affärskommunikation . Häftigt i en så pass svår kurs , eller ja , jag antar att den inte var d lättast :) Typiskt jag har precis köpt Information & Layout . Börjar den i morgon . Är den lätt ?
Det är INTE det lättaste att plugga m småbarn hemma så du har verkligen varit duktig!
eng affärskommunikation va piece of cake. Jag har jobbat inom management i london så innehållet va mkt bekant för mig
Jag läste aldrig information & layout, man kunde bara göra den om man hade office 2003 och jag har office 2007 på datan så jag va tvungen att byta kurs! Den verkar dock lätt så hoppas det går bra! Ska du läsa hela sommaren eller ta en paus? När börjar dottern på dagis? -
Så känner jag oxå! Är så jäkla glad att jag aldrig gick gymnasiet och fick mig den arbetslivserfarenhet jag nu har istället. Hade aldrig nånsin kunnat få de betyg jag har nu!ToZa skrev 2010-06-04 11:47:20 följande:Tack! :) På ett sätt känns det skönt att jag pluggar nu och inte gjorde gymnasiet för jag tror att jag får bättre betyg än vad jag skulle fått då . Va häftigt att du jobbat där , hur länge var du där ? Jag pratar engelska hemma så själva engelskan lär inte vara nå problem men innehållet kanske . Jag ska läsa hela sommaren , vill bara få det här gjort . Vi åker till Frankrike idag till killens familj så ska passa på o plugga mer på kvällarna när jag har lite avlastning av alla släktingar där =) Hon börjar hos dagmamman i augusti så hon har varit hemma länge nu =) Har du nå pauser nu eller kör du också på?
Hur lång tid har du kvar på hermods?
Jag ska läsa nonstop + 200 p extra utöver heltid för att jag ska få mitt slutbetyg. Blir helt klar sista oktober Kan knappt fatta att det är sant! det enda jag hade när jag började va 100p och nu har jag skrapat ihop 1750p.
Jag bodde och jobbade där i 3,5 år. Bästa tiden i mitt liv Om du är bra på engelska så är ju kursen mkt enklare att ta till sig trots att innehållet är nytt. Svårt att säga exakt hur svårt dock eftersom 3/4 av innehållet hade jag redan använt IRL på mina tidigare jobb. Läraren verkade tycka att det va viktigt att man kunde business termerna och kunde förklara dem på engelska.
Skönt med semester och avlastning fr familj! Hoppas ni får en trevlig resa -
hej alla... jag har varit så jäkla stressad senaste tiden så man hinner inte svara. Alltid ngt somdyker upp i samma sekund som man tänkte svara på ngt inlägg
Sonen har två veckor kvar på dagis och sen är han ledig i 4 veckor (för mig fortsätter studierna hela sommaren) Håller bl.a. på med matte b som jag helst ville bli helt klar med innan sonens semester för då kan jag inte ha några examinationer. Men nu har jag bara en vecka kvar isåfall för att göra sista kapitler med statistik. Nån som minns den och kommer ihåg om det va svårt lr inte? Läser ju även eng c, samh b, svenska c & förs'ljning & service så kan tyvärr inte ägna all tid åt matten.
Grattis till alla som avslutat kurser med så bra betyg!!
Toza: Hur gick det med kursen? Bytte du lr?
Lislis: Visst känns det skönt att nästan vara klar, äntligen börjar man se ljuset i tunneln!!! Hur många kurser har du kvar? -
hej! Ja det är verkligen tyst i tråden nuförtiden Jag pluggar oxå på för fullt men har tagit mig lite vatten över huvudet och är sjukt stressad :( sonens sista vecka på dagis nu innan hans semester och jag försöker få så mkt som möjligt gjort innan dess. Läser även mer än heltid så jag håller på med 5 kurser samtidigt. Har min muntliga examination i matte b idag och ska bli sååååå skönt och slippa den! såg till att boka in tiden innan jag ens blev klar med sista uppdraget för ville inte att den skulle hänga över mig som ett mörkt moln hela sommaren
Lislis: Vad jobbar du med? Hoppas du hinner få en del gjort under semestern! Vilka kurser har du kvar? jag håller oxå med om att det är ett TYPISKT hermods problem. Det har hänt mig fleeera ggr att de skitit i att lösa ett känt problem som sedan drabbar alla elever som söker kursen!
Har nyligen skickat in min sista ansökan och sen blir det inga fler har bara 5 kurser kvar efter de som jag håller på med nu wohoo!
Toza: Är du säker på att kursen inte registreras som IG ändå? Lr hann du inte påbörja kursen alls med några uppdrag? Fråga läraren annars om du får skicka in ett tomt uppdrag så han kan sätta IG på dig? värt ett försök iaf hahaha
Jag ska oxå läsa försäljning o service i sommar! Verkar va en superenkel kurs bara 2 uppdrag. Sånt gillar vi