• Svar på tråden Vi som läser på Liber Hermods del 5
  • Mommee

Hallo, är det ngn som har gjort dialog i kemi B och fysik A senaste tiden via liber? för jag ska ha det snart och är stressad, snälla tipsa mig??

hälsn 
  • emmaj81

nu är det dags för min första muntliga examination...nervöst!
    Det är psykologi b jag läser, för Britt Nilsson. Någon som vet på ett ungefär vilken typ av frågor det kan komma, från uppdragen eller vad som helst i hela kursen? Det känns som att den är rättså stor med alla teorier osv...så är det hela kursen så känns det nästan helt kört att få ett MVG..

• Mommee

hej och välkommen hit!

britt Nilsson frågar alltid frågor utfrån uppdragen, så träna på upptagen så kommer de nog gå bra för dig 
    hälsningar
  • emmaj81
    Mommee skrev 2010-05-09 13:20:01 följande:
    hej och välkommen hit! britt Nilsson frågar alltid frågor utfrån uppdragen, så träna på upptagen så kommer de nog gå bra för dig  hälsningar
    hälsningar

Ok, tack så jätte mycket! Då lägger jag stort fokus på dem, men läser nog lite extra från studieguiden och målbeskrivningarna också för att vara på den säkra sidan...
  • Baloosenton

Tack för svaret!
    Det som är problemet är att kursen är såååå stor, är rädd för att få frågor som jag inte kan svara på. Man har ju liksom sina begränsningar. Har ni några erfarenheter av huruvida lärarna tenderar att fokusera på uppdragen eller annat material i boken som det inte har "fokuserats på" innan?

• summertime123
    Baloosenton skrev 2010-05-09 23:07:35 följande:
    Tack för svaret! Det som är problemet är att kursen är såååå stor, är rädd för att få frågor som jag inte kan svara på. Man har ju liksom sina begränsningar. Har ni några erfarenheter av huruvida lärarna tenderar att fokusera på uppdragen eller annat material i boken som det inte har "fokuserats på" innan?
    jag har läst 22 kurser (tror jag) genom hermods och på alla betygsdialoger förutom en (administration A) har det endast fokuserats på uppdragsfrågorna. Visst brukar det dyka upp en lr annan fråga fr boken ibland som ej varit med på uppdragen men då oftast i samband med att man diskuterar ngt fr uppdragen. Även fast man inte minns allt exakt så har man ngt svagt minne iaf och kan prata om det ändå. Se till att du kan ALLA uppdragsfrågor utantill och svara på alla målbeskrivningsfrågorna innan så skulle ngt annat dyka upp har du iaf gått igenom det och vet lite vad det handlar om.
  • Baloosenton

Tack för svaret! Jag har skrivit ut alla mina uppdrag och pluggar på de för fullt, tänkte även gå igenom så att jag har någorlunda koll på de saker "man ska ha koll på" efter varje kapitel, det som står i början av studieguiderna alltså.
    I och med att jag har MVG på alla uppdrag och att det krävs att man kan diskutera och analysera miljöproblem bland annat för att få ett MVG i kursen (har läst igenom betygskriterierna hos skolverket) så borde det bli en hel del analyser och diskussioner om miljö och hållbar utveckling, och då blir jag väldigt glad om det blir så. Vi får väl se.

• Mommee

Är det ingen som har gjort fysik A dialog?? snälla hör av er!!

• emmaj81

Puhh..då var man klar med psykologi b..blev ett VG vilket jag fårr på de skriftliga så jag är nöjd.
    Måste säga att muntliga inte alls var vad jag hade förväntat mig... hon frågade vad jag höll med om i den psykodynamiska teorin och lite om hur jag uppfattat en artikel..och vad jag tyckte att jag fått ut av kursen.
    Sen frågade hon vad jag hade för plan nu vilket är ekonomi, då diskuterade vi lite om situationen i Grekland..sen va de klart!

Har mitt muntliga i Etik och livsfrågor nu på onsdag med Maria Antbring..någon som haft muntligt för henne? Hoppas på ett MVG där så nu blir det togpluggning i ett par dygn..

Svar på tråden Vi som läser på Liber Hermods del 5