• Svar på tråden Vi som läser på Liber Hermods del 5
  • ToZa
    summertime123 skrev 2010-04-29 10:50:44 följande:
    jag har min muntliga examination i inköp & varuhantering om några timmar btw. wish me luck!!!!
    Lycka till
  • Mommee
    sus70 skrev 2010-04-29 12:14:53 följande:
    Hej nu är jag klar med Engelska B blev ett VG så jag är nöjd.
    oooh grattis, vad frågade läraren dig? vad pratade ni om?
    skulle jag kunna få hjälp med fråga 2 i uppdrag 5 i eng B,
    som är : 
    SPEAKING: Choose either INTERVIEW or THE SELF-ASSESSMENT SPEECH. Read the instructions carefully and record the assignment on an mp3 recorder.

Förstår inte frågan riktigt:/ 
  • sus70
    Mommee skrev 2010-04-29 13:08:59 följande:
    oooh grattis, vad frågade läraren dig? vad pratade ni om? skulle jag kunna få hjälp med fråga 2 i uppdrag 5 i eng B, som är :  SPEAKING: Choose either INTERVIEW or THE SELF-ASSESSMENT SPEECH. Read the instructions carefully and record the assignment on an mp3 recorder. Förstår inte frågan riktigt:/ 
    Hej men fråga 2 i uppdrag 5 handlar om novellen catch 22 i min studehandledning.
    Har du skrivit fel fråga eller??
  • Mommee
    sus70 skrev 2010-04-29 13:31:39 följande:
    Hej men fråga 2 i uppdrag 5 handlar om novellen catch 22 i min studehandledning. Har du skrivit fel fråga eller??
    nej de har jag inte, men jag förstår inte frågan fattar inte, ska jag ba spela in min röst själv när jag läser eller vadå?? 
  • summertime123
    sus70 skrev 2010-04-29 12:14:53 följande:
    Hej nu är jag klar med Engelska B blev ett VG så jag är nöjd.
    grattis!!
    ToZa skrev 2010-04-29 12:50:45 följande:
    Lycka till
    tack Det gick bra, fick MVG Har en muntlig examination i PA nu på måndag så d va dags igen... Har du börjat m kursen än?
    Mommee skrev 2010-04-29 21:24:11 följande:
    nej de har jag inte, men jag förstår inte frågan fattar inte, ska jag ba spela in min röst själv när jag läser eller vadå?? 
    jag har inte heller samma fråga i uppdrag 5.... vad konstigt!¨
    jag har inte kvar boken heller så vet inte riktigt hur Interview lr self assesment speech ser ut... Om det är en uppgift i boken antar jag att du ska lösa den o sedan spela in på en ljudfil? undra varför vissa får olika uppdragsfrågor än andra!
  • ToZa
    summertime123 skrev 2010-04-30 09:34:30 följande:
    grattis!! tack Det gick bra, fick MVG Har en muntlig examination i PA nu på måndag så d va dags igen... Har du börjat m kursen än? jag har inte heller samma fråga i uppdrag 5.... vad konstigt!¨jag har inte kvar boken heller så vet inte riktigt hur Interview lr self assesment speech ser ut... Om det är en uppgift i boken antar jag att du ska lösa den o sedan spela in på en ljudfil? undra varför vissa får olika uppdragsfrågor än andra!
    Åh gud va kul , grattis ! :) Jag har börjat den kursen . Ska skicka in första uppdraget nu när som helst . Nästan 1tim sen men jag har haft 1 miljon saker att göra idag då jag fyller år på självaste valborg :) Hoppas de muntliga i PA går bra för dig ! =)
  • Lislis

Hej allihopa!

Grattis 170607 och Sus70 till era betyg, bra jobbat!

Mommee, muntliga gick bra, slutade med MVG! Jag blev chockad! Jag trodde på max VG. Det lönade sig tydligen för mig att plugga dygnet runt sista veckan. Jag gick igenom alla gamla uppdrag och repeterade hela boken samt gjorde alla uppgifterna i boken sista veckan och då började jag förstå mig på fysiken!
    Jag fick mycket frågor om optiken (det jag förstod bäst{#lang_emotions_smile}) på muntliga, Dubbeel tipsade mig om att plugga på newtons lagar men det tog han inte upp alls på min munta. Så det är nog bara att plugga på precis allting i alla fall om du vill ha MVG.
    När ska du vara klar med fysik A?

Nu ska jag börja läsa fysik B och plugga inför en prövning i matte D.

170607, Lycka till på måndag! Hoppas muntliga går lika bra då! Skriv här och berätta sen!

• YasValla

wow så många duktiga studenter, gratis till era betyg{#lang_emotions_cheers}

Jag har en fråga, finns d nån som läste spanska, tyska eller danska, distans på Hermods? Hur svårt var kursen och hur mycket förkunskaper har ni haft?

tack för svar och lycka till{#lang_emotions_smile}

• Mommee
    YasValla skrev 2010-05-03 10:57:15 följande:
    wow så många duktiga studenter, gratis till era betyg Jag har en fråga, finns d nån som läste spanska, tyska eller danska, distans på Hermods? Hur svårt var kursen och hur mycket förkunskaper har ni haft? tack för svar och lycka till
    tackar för intrycket ^^ 
    japp, jag har gjort spanska A, den är inte så värsta svår och webbläraren är shysst, men det tar tid bara, det är 4-5 uppdrag kommer inte riktigt ihåg där man ska översätta meningar o läsa osånt,  jag fick VG och är sämst, så du kan få Högre säkert
    om du ska ta spanska så hör av dig så kan du få läsa lite saker, kanske studieguiden om du är intresserad så hör av dig 
    hälsningar
  • YasValla
    Mommee skrev 2010-05-03 11:09:25 följande:
    tackar för intrycket ^^  japp, jag har gjort spanska A, den är inte så värsta svår och webbläraren är shysst, men det tar tid bara, det är 4-5 uppdrag kommer inte riktigt ihåg där man ska översätta meningar o läsa osånt,  jag fick VG och är sämst, så du kan få Högre säkert om du ska ta spanska så hör av dig så kan du få läsa lite saker, kanske studieguiden om du är intresserad så hör av dig  hälsningar
    tack för snabbt svar :)

VG! det är ju mycket bra, tror inte jag kan få högre :) jag har inte förkunskaper men har mycket intresse.
    Javisst, vill jätte gärna titta på SG, stort tack.

nån annan som läst tyska eller danska och kan hjälpa med frågan tack på förhand
Svar på tråden Vi som läser på Liber Hermods del 5