• Svar på tråden Vi som läser på Liber Hermods del 5
  • ToZa

Hej !

Hur går det för er ? Jag har 2 uppdrag som väntar på att bli rättade och det går segt , hehe! Håller just nu på med Näthandel A som verkligen är en bus enkel kurs . Vad för kurser håller ni på med ? har någon läst Personaladministration? Det är min nästa kurs !

• summertime123
    ToZa skrev 2010-04-19 11:15:25 följande:
    Hej ! Hur går det för er ? Jag har 2 uppdrag som väntar på att bli rättade och det går segt , hehe! Håller just nu på med Näthandel A som verkligen är en bus enkel kurs . Vad för kurser håller ni på med ? har någon läst Personaladministration? Det är min nästa kurs !
    Fick du uppdraget rättat till slut? Den du väntat på i en vecka?
    Jag har precis läst PA, har bara muntliga kvar. Det va en av de roligaste kurserna jag läst men d e bara för att jag tycker d e intressant Ska ju jobba med det sen när jag blir stor

Jag har tusen kurser på gång känns d som haha.. har muntliga i PA snart, sista uppdraget ska jag skicka in idag i inköp & varuhantering, affärskommunikation eng håller jag på m andra uppdraget, eng c håller jag på m 1:a uppdraget o har börjat lite smått m matte b... men jag ligger galet bra till i studieplanen iaf. Har 6 v kvar enligt dem att göra 2 uppdrag i en 50 p kurs. resten av kursena ska inte vara klara förrän i höst men jag måste bli klar tidigare! Jag har slitit som ett djur senaste veckorna haha därför är jag inte här inne o skriver så mkt!
  • Mommee

hallo, ja jag fick mina uppdrag rättade NU tylidgen, 

fick höra av en lärare att de har för mycket att göra och de börjar dröja på tiden, liber har kontrakt med andra skolor och skolorna börjar bli fler elever som söker in till, så det är fullt upp för deras skull, jag har nu väntat på att jag ska få tid i matte D och fick de precis, jag ska ha den snart, men har ingen aning hur de kommer gå till? är det desamma som de andra kursen att man får nationella prov eller hur är det? skulle vara tacksam om jag fick feeb back, 
    hälsningar
  • ToZa
    summertime123 skrev 2010-04-20 11:58:59 följande:
    Fick du uppdraget rättat till slut? Den du väntat på i en vecka? Jag har precis läst PA, har bara muntliga kvar. Det va en av de roligaste kurserna jag läst men d e bara för att jag tycker d e intressant Ska ju jobba med det sen när jag blir stor Jag har tusen kurser på gång känns d som haha.. har muntliga i PA snart, sista uppdraget ska jag skicka in idag i inköp & varuhantering, affärskommunikation eng håller jag på m andra uppdraget, eng c håller jag på m 1:a uppdraget o har börjat lite smått m matte b... men jag ligger galet bra till i studieplanen iaf. Har 6 v kvar enligt dem att göra 2 uppdrag i en 50 p kurs. resten av kursena ska inte vara klara förrän i höst men jag måste bli klar tidigare! Jag har slitit som ett djur senaste veckorna haha därför är jag inte här inne o skriver så mkt!
    Mina uppdrag är ännu inte rättade .. =/ Va kul att du gillade PA .. Hoppas jag också gillar den! Va duktig du är som gör så mkt på en gång , wow ! Jag ska läsa Inköp och varuhantering också , vad tyckte du om den kursen då? Affärskommunikation i Engelska har jag funderat på att läsa , har inte bestämt mig ännu :)

Jag ska skicka in mitt sista uppdrag i Näthandel idag , egentligen igår men jag mådde inte bra alls igår kväll och slocknade kl 21 så det får bli i dag. =)
  • ToZa

Nu är uppdragen rättade ! Äntligen!! Jag har samma lärare  ( Eric ) som jag hade i Bransch och produktkunskap och där rättade han snabbt minsann men inte i näthandel .. hehe!

• Mommee

ingen som har läst matte D ???

hälsn
  • DuBBeeL
    Mommee skrev 2010-04-22 11:10:09 följande:
    ingen som har läst matte D ??? hälsn
    Jag har. Men inte hos Hermods.. Antar att det samma sak som med alla mattekurserna. Du ska kunna skolverkets mål och kriterier, allt det stod i läroboken jag hade. I varje kapitel stod det vad man skulle kunna. Jag skrev nationellt prov och sen var det en gigantisk redovisningsuppgift också. Med presentation, problemlösning osv. Blev som ett helt kompendium :)
    Kan tyvärr inte hjälpa dig mer, ju svårare matte man läser desto mer måste man kunna "prata" matte med korrekta matematiska termer, så det kan du väl träna på inför muntliga iaf.
    Lycka till!
  • summertime123
    Mommee skrev 2010-04-21 10:26:26 följande:
    hallo, ja jag fick mina uppdrag rättade NU tylidgen,  fick höra av en lärare att de har för mycket att göra och de börjar dröja på tiden, liber har kontrakt med andra skolor och skolorna börjar bli fler elever som söker in till, så det är fullt upp för deras skull, jag har nu väntat på att jag ska få tid i matte D och fick de precis, jag ska ha den snart, men har ingen aning hur de kommer gå till? är det desamma som de andra kursen att man får nationella prov eller hur är det? skulle vara tacksam om jag fick feeb back,  hälsningar
    jag upplever oxå att de verkar ha mer att göra. Mkt svårare att få boka examinationer, längre rättningstid m.m.
    ToZa skrev 2010-04-21 10:53:54 följande:
    Mina uppdrag är ännu inte rättade .. =/ Va kul att du gillade PA .. Hoppas jag också gillar den! Va duktig du är som gör så mkt på en gång , wow ! Jag ska läsa Inköp och varuhantering också , vad tyckte du om den kursen då? Affärskommunikation i Engelska har jag funderat på att läsa , har inte bestämt mig ännu :) Jag ska skicka in mitt sista uppdrag i Näthandel idag , egentligen igår men jag mådde inte bra alls igår kväll och slocknade kl 21 så det får bli i dag. =)
    jag har oxå honom nu, i inköp & varuhantering o d har tagit ca 2-3 dgr att få uppdragen rättade. Har du kontaktat hermods om han inte rättat ännu? En vecka ska man ju inte behöva vänta egentligen eftersom deras policy är 48 h...
    Inköp & varuhantering har varit lätt o ganska "rolig" faktiskt, mkt av innehållet kände jag igen tack vare andra kurser. Ska du läsa den efter näthandel lr?
  • ToZa
    summertime123 skrev 2010-04-23 18:54:23 följande:
    jag upplever oxå att de verkar ha mer att göra. Mkt svårare att få boka examinationer, längre rättningstid m.m. jag har oxå honom nu, i inköp & varuhantering o d har tagit ca 2-3 dgr att få uppdragen rättade. Har du kontaktat hermods om han inte rättat ännu? En vecka ska man ju inte behöva vänta egentligen eftersom deras policy är 48 h...Inköp & varuhantering har varit lätt o ganska "rolig" faktiskt, mkt av innehållet kände jag igen tack vare andra kurser. Ska du läsa den efter näthandel lr?
    Dom är rättade nu :) Va kul att den kursen är rolig o lätt , det behövs såna när jag fortfarande är hemma med tösen :) Nej jag ska inte läsa den ännu . Nästa vecka börjar personaladministration sen rättskunskap sen personlig försäljning .. Sen måste jag väljer mer kurser men då kanske jag ska ta inköp och varuhantering då =)
  • Lislis

Hejsan allihopa! Hoppas det går bra för er allihopa. Har inte varit inne här så mkt senaste tiden så jag har inte så bra koll på vad alla läser nu.

Jag har en fråga till er som läst fysik, jag sitter och pluggar inför muntliga nu som jag har nästa vecka. (A-kursen). Behövde ni räkna mycket? Använde ni formelsamlingen? Jag klarar av att räkna ut uppgifterna om jag får använda läroboken och slå i samtidigt, och jämföra uppgifterna med liknande uppgifter i boken osv. Jag vet inte riktigt hur jag ska plugga till fysiken... Är dock glad bara jag blir godkänd och det tror jag att jag ska klara av i alla fall! Faktiskt första gången jag inte är vrålnervös inför muntliga! Men dagarna innan kommer jag nog bli lite nervös...

Svar på tråden Vi som läser på Liber Hermods del 5