Kinna1 skrev 2010-04-01 09:08:45 följande:
Hejsan! Någon som har haft Religion A och Eng A? Ska ha Muntlig Exa, är Religion bara om uppdragen? Engelska A hur går den muntliga examination till där?
Hej!
Har nyligen haft de muntliga examinationerna i just de ämnena.
I religion frågade läraren om en uppgift i varje uppdrag. Men vi pratade även om lite annat också som jag själv tog upp eftersom jag ville ha lite högre betyg. T.ex. om uppgiften han valde handlade om en viss grej inom de indiska religionerna jämförde jag lite med de abrahamitiska osv.
När det gällde engelskan så ställde hon mest frågor om vad jag tyckte var svårt och lätt i kursen och vad jag tyckte jag hade förbättrat under kursens gång. På engelska såklart! Så inga frågor om inskickade uppdrag etc. Dock så vet jag att en annan här i min kommun fick rätt många frågor på bokens innehåll OCH realian av samma lärare.
Vilken lärare har du i Engelska A?
Dock så kan det nog skilja sig lite från examination till examination.. Hade exa i NaturB för ett tag sen och där ställde han INGA frågor om uppdragen utan tog fritt i boken! Det var rätt svårt... Den boken är ju rätt stor..
Beror sig nog på lärarens humör .. Och också på hur väl man har presterat i uppdragen, vad läraren känner att han/hon inte riktigt fått fram där :)
MVH,
Anniz