• Svar på tråden Vi som läser på Liber Hermods del 5
  • Mommee
    LuPeRo skrev 2010-03-17 15:30:59 följande:
    Stort tack för länkarna Nu ska jag nog kunna få ihop ett riktigt bra svar!
    varsegood!!
  • Sukio01

Hej.

Jag undrar om någon har gjort den muntliga i matte B och vilka frågor dom har ställt??? Tack

• Mommee
    Sukio01 skrev 2010-03-18 02:58:46 följande:
    Hej. Jag undrar om någon har gjort den muntliga i matte B och vilka frågor dom har ställt??? Tack
    Hej och välkommen hit!
    hm. i matte B är samma sak som matte A, alltså matte A,B,C så får man nationella prov att lösa, och de får man ungefär 30, till 1 timme innan dialogen då webbläraren skickar filen, med nationella frågorna, så du har en viss tid att läsa genom de och när dialogen börjar så ska han då typ säga vilken fråga du ska lösa för honom och då får du några min att besvara på frågan, bra att ha papper o penna, 
    så lycka till 
    hälsningar
  • Mommee

Hallo, föresten är det någon som har gjort matte D som har VG, MVG nivå? så snälla säg till mig, 

så fort
    hälsn 
  • Houston

Hej på er.

Inte varit in här på ett tag, men hoppa snågon kan hjälpa mig.

Läser vård- och omsorg, uppdrag 1, 8:e frågan, lyder " Vad menas med en ividuell vårdplanering och beskriv hur det går till med ett exempel"

Hur menar de med exempel? Ska jag bifoga en egen skriven IVP, eller hur har ni gjort som gjort kursen eller ni andra som kan komma med förslag? Vet vad en IVP är, men är exempel jag "haka upp mig på"

• Sukio01

Tack Mommee undrar om någon har gjort den här årets nationell prov i matte B eller är den olika från person till person alltså kommer vi alla att göra den på samma gång..Tack 

• sus70

Jag har läst den kursen men så lyder inte frågan på mitt uppdrag 1 fråga 8?

Där är frågan: Vem utreder om en person skall få bistånd i sitt hem och hur går en biståndsbedömning till?

• Houston
    sus70 skrev 2010-03-18 13:54:26 följande:
    Jag har läst den kursen men så lyder inte frågan på mitt uppdrag 1 fråga 8?Där är frågan: Vem utreder om en person skall få bistånd i sitt hem och hur går en biståndsbedömning till?
    Ok, min ffråga 7 handlar om bistånd, men lyder "bara" - vad innebär det att få bistånd?

Kanske har gjorts om då, uppdragen, men du har ingen idé om hur de kan mena med detta om exempel? Ska man låtsas ha en dam som de ska göras ivp på, och hitta på åkommor osv...? Eller bara "ta" från boken om hur en sådan kan se ut? Fast det är ju mera ren fakta, inget exempel...
  • sus70
    Houston skrev 2010-03-18 13:58:21 följande:
    Ok, min ffråga 7 handlar om bistånd, men lyder "bara" - vad innebär det att få bistånd?Kanske har gjorts om då, uppdragen, men du har ingen idé om hur de kan mena med detta om exempel? Ska man låtsas ha en dam som de ska göras ivp på, och hitta på åkommor osv...? Eller bara "ta" från boken om hur en sådan kan se ut? Fast det är ju mera ren fakta, inget exempel...
    Jag skulle skriva hur man gör en vårdplanering och sen skriva om t ex Elsa som brutit lårbenet hur vårdplanerar man för henne på bästa sätt.
  • Mommee
    Sukio01 skrev 2010-03-18 12:34:46 följande:
    Tack Mommee undrar om någon har gjort den här årets nationell prov i matte B eller är den olika från person till person alltså kommer vi alla att göra den på samma gång..Tack 
    jaadu, alla får samma nationella vad jag vet, men jag kan nog inte säga precis vilken nationella de är, men tips är att söka på nationella ifrån 2004-2007 kolla upp nationella B under dessa åren och träna på de, 
Svar på tråden Vi som läser på Liber Hermods del 5