• Svar på tråden Vi som läser på Liber Hermods del 5
  • summertime123
    AnnieSofie skrev 2010-03-04 10:11:13 följande:
    Jag ska ha min muntliga eximination nästa vecka i Svenska B och undrar vad man ska tänka på.Vad kommer det för slags frågor? Vad kommer hända?Tacksam för svar
    i inlägg #7 på s.1 finns det lite info!

Jag har min muntliga examination i naturkunskap A om en halvtimme. Trodde jag skulle va sjukt nervös men det är jag inte haha känns som jag kan allt. Hoppas det iaf!!! Wish me luck!!!
  • summertime123

alltså det är är ju heeeelt galet!!!! Jag lyckades få MVG i naturkunskap!!!!!!!!!!!!!!!! trots att jag bara fått VG på uppdragen. Jag som vca orolig över att få IG i början HAHAHAHA SHIT VAD GLAD JAG ÄR!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Lislis
    summertime123 skrev 2010-03-05 10:37:48 följande:
    alltså det är är ju heeeelt galet!!!! Jag lyckades få MVG i naturkunskap!!!!!!!!!!!!!!!! trots att jag bara fått VG på uppdragen. Jag som vca orolig över att få IG i början HAHAHAHA SHIT VAD GLAD JAG ÄR!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Grattis! Bra jobbat! Förstår att du är glad, var stolt över dig själv! Det är ju så himla härligt när man klarat av en kurs!
  • ToZa
    Wow ! Grattis ! Fan vad kul !!
  • Mommee
    Ohh grattis som sataan<33 visste att du skulle klara av det, för du jobbade så hårt, genom att göra om labben och lyckades rent bra med uppdragen, stor grattis ifrån mig,
    samma sak med Lislis, STOR grattis ifrån mig, 
    problemet är att jag MÅSTE ha MVG i kemi A eller B, därför vågar jag inte göra de, 
    jag fattar inte hur frågorna kommer att se ut liksom:S?   är det såna frågor man får i uppdragen? det är det som gör mig stressad, jag måste få MVG och jag ska räkna ut saker i dialogen om jag missar något kommer jag inte få MVG och det är det som gör mig att inte göra dialogen:(
  • summertime123

tack tack tack Helt underbart när man får ett betyg man inte väntat sig!! Speciellt eftersom jag hade så svårt under kursens gång men till slut fastna allt bara o jag förstod saker bättre! Kan nog leva på denna glädje i någon månad till Hade även räknat m att få VG i denna kurs så mitt betygssnitt kommer må bra av detta!!
    Nu är det examinationer i bransch- & produktkunskap & Administration A som gäller de kommande veckorna!

Hur går det för er??

Mommee: Är du klar m kemi kurserna redan o bara har kvar examinationen lr? Tyvärr så kan jag inte hjälpa dig eftersom jag inte läst dem

• Lislis

170607 - förstår att du kommer glädjas för betyget länge till! Visst får man lite extra energi när det går bra?!

Mommee - I kemi A liknade frågorna de i uppdragen. Dock räknade jag helt fel på en uppgift, jag fick berätta för läraren hur jag hade börjat räkna också sa han till där jag börjat räkna fel. Då hjälpte han mig hur jag skulle gå vidare med uträkningen så att den blev rätt.  Jag fick MVG ändå. Klarade dock alla de andra frågorna utan hjälp från läraren. Hade MVG på alla uppdrag.

I kemi B fick jag jättelätta frågor. Skulle typ bara beskriva vad några ord betyder. Enda uträkningen jag skulle göra var att räkna ut pH i en lösning (skrev om det i ett inlägg innan). Fick MVG, hade MVG på alla uppdragen utom ett där jag hade MVG-.

Muntliga i kemi a tog ca en timme (min längsta hittils) och kemi b ca 10 min. Båda lärarna var mycket trevliga, nervositeten försvann när jag hade kommit igång.

Lycka till med examinationerna! Du får skriva här och berätta för oss hur det går!

• Mommee
    Lislis skrev 2010-03-06 16:41:41 följande:
    170607 - förstår att du kommer glädjas för betyget länge till! Visst får man lite extra energi när det går bra?! Mommee - I kemi A liknade frågorna de i uppdragen. Dock räknade jag helt fel på en uppgift, jag fick berätta för läraren hur jag hade börjat räkna också sa han till där jag börjat räkna fel. Då hjälpte han mig hur jag skulle gå vidare med uträkningen så att den blev rätt.  Jag fick MVG ändå. Klarade dock alla de andra frågorna utan hjälp från läraren. Hade MVG på alla uppdrag. I kemi B fick jag jättelätta frågor. Skulle typ bara beskriva vad några ord betyder. Enda uträkningen jag skulle göra var att räkna ut pH i en lösning (skrev om det i ett inlägg innan). Fick MVG, hade MVG på alla uppdragen utom ett där jag hade MVG-. Muntliga i kemi a tog ca en timme (min längsta hittils) och kemi b ca 10 min. Båda lärarna var mycket trevliga, nervositeten försvann när jag hade kommit igång. Lycka till med examinationerna! Du får skriva här och berätta för oss hur det går!
    Tack för all tips!
    det ända problemet är att jag måste ha MVG drf jag är stressad men jag ska nog göra den snart men inte nu, för jag håller på att göra dialogen  i eng A  samt labbaen i fysik B samt Kemi B,  så kommer nog göra kemi A dialogen ungefär om 20 dagar men jag ska göra mitt bästa och vi får se hur det går,
    vem hade du i Kemi A och B ?
    hälsningar
  • summertime123

Ååh jag håller på att bli galen m alla dessa framtidsval Hade ju bestämt mig för att jag skulle bli jurist men har varit tvungen att ändra mig, insåg att utbildningen skulle bli sjukt tuff och att den inte alls passar in i min livssituation idag Måste alltså hitta en ny utbildning att satsa på och som ni alla vet är det INTE lätt, speciellt inte efter att man ställt in sig på ngt helt annat
    Måste bestämma mig inom en vecka typ eftersom jag måste se till att jag har gått rätt meritkurser så jag får alla poäng jag behöver. Någon som vet ngt om utbildningarna miljö och utveckling, logistik & ekonomi & personalvetare?? Vill ju gärna veta lite om lön o chans att få jobb. Vart kan man hitta sån info? Har kollat lite på lönestatistik o så men den känns ju inte så aktuell eftersom d e svårt o veta vad man kan få för jobb o på ams står d ju aldrig ngt om lön.... Det är just den delen som är viktigast, måste finnas möjligheter att tjäna bra. Helst en startlön runt 30. Vill inte utbilda mig inom ngt område o så kan man aldrig utvecklas lönemässigt då är det ju kört.

• Lislis

Mommee - I kemi A hade jag läraren SD och i Kemi B JH. Håller du redan på med labben i fysik b? Vad snabb du är! Vi började väl ungefär samtidigt med fysiken... Fast jag läser nog i snigelfart jämfört med dig! ;=

170607 - Vad jobbigt att du börjat tveka inför ditt yrkesval. Är inte ett dugg insatt i i de utbildningarna du är intresserad av. Hoppas att det löser sig för dig! Berätta vad du kommer fram till så får vi peppa dig och hoppas du kommer in när det väl är dags att söka!

Svar på tråden Vi som läser på Liber Hermods del 5