• Svar på tråden Vi som läser på Liber Hermods del 5
  • Mommee
    ToZa skrev 2010-02-23 10:17:20 följande:
    Jag är så taggad inför att börja plugga så jag läste nästan hela Branch & produktkunskapsboken igår Det ser ut att vara en väldigt lätt kurs .. Har en sjukling här hemma så hinner inte skriva så mycket men skriver mailen här . [email protected]">[email protected]  
    nej men det ser helt bra. försätt att plugga på och hoppas det ska gå bra för dig,
    ojdå ni värkar inte vara så taggade på att skriva här längre?  var typ ingen som skrev igår? 
    hur gåre med plugget? själv väntar jag på mina dialog i kemi A och matte D samt eng A och B, måste göra dom 4 kurserna så snabbt men vågar inte:P haha jag måste få MVG på de flesta av de så är super stressad
    själv då? 
    hur gåre för er del?
    hälsningar
  • duvetvem

Mommee (eller någon annan som vet): Jag ska så småningom också läsa Matematik D på Hermods och jag undrar hur uppdragen ser ut? Har inte läst någonting där förut så jag vet ingenting om hur det fungerar :S Dialogen har jag hört att man får svara på lite frågor från avsnitt i boken och eventuellt uppdrag man har gjort, men hur fungerar det att skicka in uppdragen egentligen? Gör man liksom ett prov på hemsidan? Uppskattar all info jag kan få :D tack!

• DuBBeeL
    duvetvem skrev 2010-02-24 18:57:26 följande:
    Mommee (eller någon annan som vet): Jag ska så småningom också läsa Matematik D på Hermods och jag undrar hur uppdragen ser ut? Har inte läst någonting där förut så jag vet ingenting om hur det fungerar :S Dialogen har jag hört att man får svara på lite frågor från avsnitt i boken och eventuellt uppdrag man har gjort, men hur fungerar det att skicka in uppdragen egentligen? Gör man liksom ett prov på hemsidan? Uppskattar all info jag kan få :D tack!
    Uppdragen är som delprov i kursen, med uppgifter som ska lösas och redovisas under krursens gång. Uppdragen finns på Hermods plattform "Athena" i ditt egna "studierum". Lättast är att lösa uppgifterna i ett Word-dokument och sen bifoga det i uppdraget.

När det var dags för muntliga dialogen för mig så fick jag ett mail av läraren 1 timme innan, som bestod av ett nationellt prov. Jag fick alltså 60 minuter på mig att förbereda mig.
    Den muntliga dialogen bestod sen av att jag fick lösa vissa uppgifter som läraren valde ut. Att kunna "prata" matte och förklara sig är viktigt att man kan.

Lycka till!
  • duvetvem
    DuBBeeL skrev 2010-02-24 19:37:43 följande:
    Uppdragen är som delprov i kursen, med uppgifter som ska lösas och redovisas under krursens gång. Uppdragen finns på Hermods plattform "Athena" i ditt egna "studierum". Lättast är att lösa uppgifterna i ett Word-dokument och sen bifoga det i uppdraget. När det var dags för muntliga dialogen för mig så fick jag ett mail av läraren 1 timme innan, som bestod av ett nationellt prov. Jag fick alltså 60 minuter på mig att förbereda mig. Den muntliga dialogen bestod sen av att jag fick lösa vissa uppgifter som läraren valde ut. Att kunna "prata" matte och förklara sig är viktigt att man kan. Lycka till!
    Ok! Låter nervöst med det muntliga, men det ska väl förhoppningsvis gå bra... Tack för hjälpen, återkommer säkert med mer frågor i framtiden! :)
  • Lislis

Hejsan!

Hur går det för er andra? Det har varit ganska mycket nya namn i tråden så jag har inte koll på vad alla pluggar längre... Idag sitter jag och gör en fysiklab, går ok än så länge. Oxå ska jag plugga till muntliga i kemin, är sjukt nervös inför den. Men snart är den över!

Mommee, hur går det för dig med alla dina muntliga på g? Förstår att du blir stressad.

Toza, vad kul att du är så taggad! Passa på medan motivationen finns! För mig går det upp och ner med motivationen.

• AnnieSofie

Jag ska ha min muntliga eximination nästa vecka i Svenska B och undrar vad man ska tänka på.

Vad kommer det för slags frågor? Jag har hört att man ska hålla ett tal.. men har inte fått någon info om något ämne eller så så det verkar mer att vi kommer prata om kursen i stort sett.

Tacksam för svar =)

• Mommee
    Lislis skrev 2010-02-26 10:47:00 följande:
    Hejsan! Hur går det för er andra? Det har varit ganska mycket nya namn i tråden så jag har inte koll på vad alla pluggar längre... Idag sitter jag och gör en fysiklab, går ok än så länge. Oxå ska jag plugga till muntliga i kemin, är sjukt nervös inför den. Men snart är den över! Mommee, hur går det för dig med alla dina muntliga på g? Förstår att du blir stressad. Toza, vad kul att du är så taggad! Passa på medan motivationen finns! För mig går det upp och ner med motivationen.
    ja du, det är ganska nya namn här inne i tråden, 
    vad trevligt att du håller på med fysik lab? vilken fysiken håller du på med ?
    för min del håller jag på med uppdrag 1 i fysik A men är tveksam om jag ska skicka in eller inte vill ha helst MVG så jag vet inte till vem man ska vänta sig till?
    för mina dialoger går det helt dåligt faktiskt, jag har nu eng A,B kemi A matte D att göra, men dom har jag tänkt att göra nästa månad, hoppas jag. 
    nu håller jag på med fysiken och kemi  B, 
    såg att du skulle göra dialog i kemi  nästa vecka? 
    kan du då tipsa mig efter dialogen hur det gick till?
    asså jag förstår inte en sak:P 
    i matte D, sade läraren att jag ska få frågor och prata om i dialogen, 
    men en perso sade att jag skulle få 3 frågor som är på olika nivåer? eller är det nationella prov som man får innan dialogen på 1 timme?
    det är det som gör mig stressad i matten, 
  • summertime123

har inte skrivit på ett tag. Min son har varit sjuk i över en vecka och har knappt hunnit plugga på kvällarna eftersom han har vänt på dygnet. Första ggn ikväll som han somnade en normal tid. Måste dricka 20 koppar te för att orka plugga! 

Är det ngn som har läst människan socialt & kulturellt? Skulle ha påbörjat den i januari men har inte hunnit så kommer ha typ 3 veckor på mig att bli klar om jag ska bli klar i tid d.v.s. Är kursen lätt?

Kommer ha en muntlig examination i naturkunskap A nästa vecka förhoppningsvis o så ska jag skicka in sista uppdraget i både adminiastration A & bransch- och produktkunskap. Full rulle med andra ord Är det bara jag som allid stressar i sista minuten lr är ni andra som jag?

Eftersom mitt studielån tar slut i oct hade jag tänkt att läsa 150p extra utöver poängen för heltidsstudier för att få mitt slutbetyg men nu fick jag reda på att man endast får läsa heltidsstudier p.g.a. ekonomiska skäl i min kommun :-O va fan... jag har ju inget studielån kvar att ta ut efter oct!! Ska skriva ett brev till rektorn o förklara min situation, annars kan jag ju inte läsa vidare sen eftersom d saknas 150 p. hoppas hoppas han godkänner extra kurserna! Hade aldrig trott att de skulle säga nej, fanns inte i min värld så nu blev man ju lite nervös....

• ToZa

17 06 07: Jag har läst människan socialt o kulturellt . Jag tyckte den var lätt men jag tyckte det var jätte intressant för man fick en helt annan syn på olika kulturer. Det är så lätt att ha fördomar mot hur andra har det i sina kulturer men man fick sig en tankeställare :) IAllafall jag =)

• Teschty

hej någon som kan hjälpa mig? jag läser engelska A och har en inlämning idag men fattar inte riktigt.

Alvin mammas hjärta
Svar på tråden Vi som läser på Liber Hermods del 5