• Svar på tråden Vi som läser på Liber Hermods del 5
  • ToZa

17 06 07 : Härligt att du är så pass motiverad . Hur länge har du pluggat distans ? 4,5år är länge det =) Men samtidigt så pass kort tid av ens liv . Jag har faktiskt funderat på inköpare mer o mer .. Satt och tittade på en utbildning i går som heter "internationell inköpare" och den är på 2år . Jag vart riktigt sugen . Jag tror jag hinner känna efter och så under tiden jag pluggar distans . Har ju ett tag på mig Hur långt har du kvar tills du är klar ?

• Mommee
    summertime123 skrev 2010-02-20 21:32:57 följande:
    hallo, ahapp va trevligt att du har lärt mycket av kursen, jag gjorde kursen för 5 månader sedan typ.
    hm läraren brukar inte fråga samma frågor kanske, men han frågar alltid 1 fråga i varje uppdrag, han frågade mig om de här reningsverket, hur det skulle gå till?, typ kommer riktigt inte ihåg.  det är bara o träna på uppdragen så mycket du kan, jag brukar alltid förkorta uppdragen med att i varje fråga skriver jag sammanfattning med några meningar så jag själv kommer ihåg det, sedan tränar jag på att bara läsa allt i några dagar och det gör att jag kommer ihåg allt precis i dialogen, det är bästa sättet för mig, 
    och det skulle verkligen funka för dig och de andra här inne;)
  • Matillin

170607

Jo den kursen tar ju mycket tid engelska c alltså.
    Men samtidigt tror jag du skulle tycka den är lätt då du har lätt för engelskan.
    Det är inga svåra uppdrag direkt om man ha bra fantasi till att skriva.
    För man ska ju hitta på egna historierna själv eller analysera olika texter.
    Vill du se hur uppdragen ser ut, jag kan klistra in lite?

Jag är nog mest inne på högskola igen.
    Alla studievägledare jag pratat med säger att det är bättre att satsa på en högskoleutb om man har möjlighet och kapaciteten att klara av det.
    Jag vet ju att det är så, det är som sagt det där med tiden bara.