• Svar på tråden Vi som läser på Liber Hermods del 5
  • Mommee

Hej alla, nu e jag här igen, efter att jag har varit och labbat för kemi och fysik, så nu e jag klar med labben har bara uppdragen att göra;) det skänns skönt faktiskt, 

men ere ingen som har kommit igång med fysik A, B ? eller kemi B ? så hör av er;) 
    för jag har faktiskt fassnat på uppdrag 1 och 2 i fysik B och har lite missat i A kursen, 
    men iallafall, de funkar 
    sus70 skrev 2010-03-16 21:15:00 följande:
    sus70: är det ngn specifik fråga du vill ha hjälp m nu? tänkte om du hann komma igång idag. Jag kan liksom inte få igång tänket i uppdrag 1 sitter o kikar på frågorna men det lossnar liksom inte Har du nåt bra att maila så man kan få igång tankeverksamheten så är jag tacksam [email protected]">[email protected]
    jaaduu, sådär tänker alla andra elever som är nya och börjar på distans, i kanske korr och andra skolor via liber, 
    du vet väl att det är FUSK att skicka uppdrag till någon? 
    jag kan bara säga att en gång för 2 år sedan då var jag ny i distans och skulle precis börja med religion A, då såg jag någon här i familjelivet, som hållde på med samma kurs så jag frågade bara, skulle du kunna skicka svaren på fråga 2 och 5 , så skrev hon ut det och skickade till rektorn i skolan och fick varning att det är FUSK, och om jag gör det igen så blir jag kickad, så akta dig ifrån att fråga sådär att få rakt ut hjälp, 
    liksom vad ska vi känna på att skicka uppdragen helt klara medans vi har tänkt och pluggat sönder oss, samtidigt, dú lär nog dig ingenting utav att ta frågorna, hur ska du klara dig i framtiden om du ska fråga efter hjälp utan att försöka? religion A tyckeru är svår? hur ska du klara andra kurser, och så du vet, är religion A den lättaste kursen som finns,
    samtidigt de finns alltid lärare man ska vända sig till när  man har fassnat på något, 
    så tips gör ditt bästa och försök, OM du inte lyckas att förstå frågan kan du vända dig till läraren,
    här i tråden är det för dom som behöver förklaringar, och snacka lite om man har fassnat på någon och få kanske hjälp men inte att få hela uppdragen rakt ut, 
    det är fusk, så akta dig 
    sry att jag kanske hade dålig humör när jag skrev det, men det är nog för ditt bäsa, och lycka till,
    jag kan hjälpa dig med säg vilken fråga, så kan jag hjälpa dig var du ska läsa, för religion A är lätt, och man behöver inte ens tänka när jag gjorde kursen för allt fakta ska man ha kunnat om man har gått i 9an, för det är ungefär samma innehåll, 
    hälsningar
  • summertime123
    Mommee skrev 2010-03-17 10:35:02 följande:
    Hej alla, nu e jag här igen, efter att jag har varit och labbat för kemi och fysik, så nu e jag klar med labben har bara uppdragen att göra;) det skänns skönt faktiskt,  men ere ingen som har kommit igång med fysik A, B ? eller kemi B ? så hör av er;)  för jag har faktiskt fassnat på uppdrag 1 och 2 i fysik B och har lite missat i A kursen,  men iallafall, de funkar  du vet väl att det är FUSK att skicka uppdrag till någon?  jag kan bara säga att en gång för 2 år sedan då var jag ny i distans och skulle precis börja med religion A, då såg jag någon här i familjelivet, som hållde på med samma kurs så jag frågade bara, skulle du kunna skicka svaren på fråga 2 och 5 , så skrev hon ut det och skickade till rektorn i skolan och fick varning att det är FUSK, och om jag gör det igen så blir jag kickad, så akta dig ifrån att fråga sådär att få rakt ut hjälp,  liksom vad ska vi känna på att skicka uppdragen helt klara medans vi har tänkt och pluggat sönder oss, samtidigt, dú lär nog dig ingenting utav att ta frågorna, hur ska du klara dig i framtiden om du ska fråga efter hjälp utan att försöka? religion A tyckeru är svår? hur ska du klara andra kurser, och så du vet, är religion A den lättaste kursen som finns, samtidigt de finns alltid lärare man ska vända sig till när  man har fassnat på något,  så tips gör ditt bästa och försök, OM du inte lyckas att förstå frågan kan du vända dig till läraren, här i tråden är det för dom som behöver förklaringar, och snacka lite om man har fassnat på någon och få kanske hjälp men inte att få hela uppdragen rakt ut,  det är fusk, så akta dig  sry att jag kanske hade dålig humör när jag skrev det, men det är nog för ditt bäsa, och lycka till, jag kan hjälpa dig med säg vilken fråga, så kan jag hjälpa dig var du ska läsa, för religion A är lätt, och man behöver inte ens tänka när jag gjorde kursen för allt fakta ska man ha kunnat om man har gått i 9an, för det är ungefär samma innehåll,  hälsningar
    Alltså detta är inte första gången du skriver i denna tråd och är jävligt otrevlig o spydig. Alla får ha sina åsikter om vad fusk är men vem är du och se ner på folk som ber om hjälp? Kan du inte vara trevlig när du säger det du tänker tycker jag inte att du kan hålla tyst. Sus70 är inte ny här och bara för att du gjorde misstag när du va ny ska man inte dra alla över en kam vilket du verkar göra ofta (när man kollar tillbax på det du skrivit tidigare) 
    Sedan tycker jag inte heller att du har ngn rätt att bestämma vilka kurser som "är" lätta, alla människor är olika och fungerar på olika sätt. Du kan inte gå runt o döma andra utifrån dina egna erfarenheter!?
    Kanske dags o ändra din attityd litegrann för du beter dig verkligen som en barnrumpa med dina kommentarer!!
  • sus70
    Mommee skrev 2010-03-17 10:35:02 följande:
    Hej alla, nu e jag här igen, efter att jag har varit och labbat för kemi och fysik, så nu e jag klar med labben har bara uppdragen att göra;) det skänns skönt faktiskt,  men ere ingen som har kommit igång med fysik A, B ? eller kemi B ? så hör av er;)  för jag har faktiskt fassnat på uppdrag 1 och 2 i fysik B och har lite missat i A kursen,  men iallafall, de funkar  du vet väl att det är FUSK att skicka uppdrag till någon?  jag kan bara säga att en gång för 2 år sedan då var jag ny i distans och skulle precis börja med religion A, då såg jag någon här i familjelivet, som hållde på med samma kurs så jag frågade bara, skulle du kunna skicka svaren på fråga 2 och 5 , så skrev hon ut det och skickade till rektorn i skolan och fick varning att det är FUSK, och om jag gör det igen så blir jag kickad, så akta dig ifrån att fråga sådär att få rakt ut hjälp,  liksom vad ska vi känna på att skicka uppdragen helt klara medans vi har tänkt och pluggat sönder oss, samtidigt, dú lär nog dig ingenting utav att ta frågorna, hur ska du klara dig i framtiden om du ska fråga efter hjälp utan att försöka? religion A tyckeru är svår? hur ska du klara andra kurser, och så du vet, är religion A den lättaste kursen som finns, samtidigt de finns alltid lärare man ska vända sig till när  man har fassnat på något,  så tips gör ditt bästa och försök, OM du inte lyckas att förstå frågan kan du vända dig till läraren, här i tråden är det för dom som behöver förklaringar, och snacka lite om man har fassnat på någon och få kanske hjälp men inte att få hela uppdragen rakt ut,  det är fusk, så akta dig  sry att jag kanske hade dålig humör när jag skrev det, men det är nog för ditt bäsa, och lycka till, jag kan hjälpa dig med säg vilken fråga, så kan jag hjälpa dig var du ska läsa, för religion A är lätt, och man behöver inte ens tänka när jag gjorde kursen för allt fakta ska man ha kunnat om man har gått i 9an, för det är ungefär samma innehåll,  hälsningar
    Jag har läst in ett helt slutbetyg på 8 månader med i genomsnitt MVG och några VG så jag klarar nog mina andra kurser.
    Det handlade inte om fusk jag ville bara få hjälp att få igång tänkandet. Men ska ej ställa frågor i forumet mer, har ställt kanske 2 frågor på dessa 8 månader.

Har lämnat in uppdrag 1 och 2 så jag är snart klar med religionen med, tack alla och lycka till med era studier
  • summertime123
    sus70 skrev 2010-03-17 11:03:37 följande:
    Jag har läst in ett helt slutbetyg på 8 månader med i genomsnitt MVG och några VG så jag klarar nog mina andra kurser.Det handlade inte om fusk jag ville bara få hjälp att få igång tänkandet. Men ska ej ställa frågor i forumet mer, har ställt kanske 2 frågor på dessa 8 månader.Har lämnat in uppdrag 1 och 2 så jag är snart klar med religionen med, tack alla och lycka till med era studier
    Jag tror inte d va ngn annan än mommee som misstolka det du skrev väldigt tydligt ang att du behövde komma igång m tänkandet. Klart du ska fortsätta skriva i tråden, det är otrevliga personer som får hänga ngn annastans istället!
  • LuPeRo

Hej tjejer!

Hoppas det är okej om jag hoppar in här.
    Har läst via Hermods det senaste året för att plugga upp mina betyg och för att få lite tid att tänka ut vad jag vill göra senare

De kurser jag läser just nu är Desktopp, Danska steg 1, Datorkommunikation, Programmering A, Databashantering och Psykologi A.
    Roliga kurser men ack så svåra! Men än så länge ligger jag på en VG-MVG nivå i alla ämnen så jag är nöjd trots allt

Nu till min lilla undran. Är där någon här som läst Psykologi A?
    Jag har fastnat på en fråga jag inte alls förstår. För att förtydliga, jag vill INTE ha det rätta svaret utan enbart förklaring på vad läraren menar.

Frågan lyder:
    Gör en jämförelse mellan humanistisk människosyn och behavioristisk människosyn.

Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.
  • Mommee
    sus70 skrev 2010-03-17 11:03:37 följande:
    Jag har läst in ett helt slutbetyg på 8 månader med i genomsnitt MVG och några VG så jag klarar nog mina andra kurser. Det handlade inte om fusk jag ville bara få hjälp att få igång tänkandet. Men ska ej ställa frågor i forumet mer, har ställt kanske 2 frågor på dessa 8 månader. Har lämnat in uppdrag 1 och 2 så jag är snart klar med religionen med, tack alla och lycka till med era studier
    Ah men de låter ju fint!
    asså det jag menade är att när jag såg att du ville att någon skulle skicka uppdrag till dig som du kan läsa och därefter göra dina egna uppdrag så tänkte jag på det som hände mig så ville inte att du skulle få desamma som hände, men liksom aja det har gått bra för dig som jag ser, 
    tips inför dialogen är att du ska förkorta alla dina svar som du har gjort i uppdragen alltså skriva om frågorna med egna ord som du kan komma ihåg och sedan bara träna sönder dig på de, 
    det var 2 år sedan jag gjorde kursen men du har väl magnus och han är trevlig och hjälpsam, 
    han kommer nog fråga om olika religioner, liksom skillnad mellan muslimer och hinduer? vad man har för vad hete det nu igen? typ heliga boken? i islam har man koran, i kristna, biblen, och han kommer fråga vad har hinduer för slags bok, sry jag kommer inte ihåg vad den hete, 
    ta reda också lite fakta på skillnad mellan profeten mohammed och jesus, liksom om något du undrar så är det bara o säga till, så kan jag gärna hjälpa till, om det är någon fråga du inte förstår så säg bara till vi finns här för dig och alla andra, och samma sak för min del ni finns för mig om jag behöver hjälp, det är drf de finns forum för att hjälpa varandra, men jag kanske va på dålig humör efter jag har pluggat sönder mig med labben i fysik B och såg att du ville ha uppdragen så va jag ute o cyklade med humöret, men sry för det, och hoppas de går bra för dig och alla andra!
  • Mommee
    LuPeRo skrev 2010-03-17 14:04:27 följande:
    Hej tjejer! Hoppas det är okej om jag hoppar in här. Har läst via Hermods det senaste året för att plugga upp mina betyg och för att få lite tid att tänka ut vad jag vill göra senare De kurser jag läser just nu är Desktopp, Danska steg 1, Datorkommunikation, Programmering A, Databashantering och Psykologi A. Roliga kurser men ack så svåra! Men än så länge ligger jag på en VG-MVG nivå i alla ämnen så jag är nöjd trots allt Nu till min lilla undran. Är där någon här som läst Psykologi A? Jag har fastnat på en fråga jag inte alls förstår. För att förtydliga, jag vill INTE ha det rätta svaret utan enbart förklaring på vad läraren menar. Frågan lyder: Gör en jämförelse mellan humanistisk människosyn och behavioristisk människosyn.
    Hej, välkommen hit!
    hm, jag har gjort båda A och B, och frågan du frågar är i uppdrag 1 va?  i psy A ,.
    jag har försökt att öppna uppdragen men kunde tyvär inte, men frågan är ganska lätt, det du ska göra är BARA att skriva ett jämförelse mellan dessa:
     humanistisk människosyn och behavioristisk människosyn. alltså kan du göra, typ: 

humanistisk människosy:  FAKTA 

behavioristisk människosyn Fakta

och sedan kan du skriva jämförelser och skillnader, 

om du siktar på högre betyg ska du ALLTID i psy A kursen att skriva egna åsikter,  vad du tycker, typ vad skulle de hända om de va så? vad skulle de hända om man inte hade så?om man hade lika rustning som nutiden? asså du får tänka hur vi lever nu och göra jämförelse på deras tid, 

om det är något du inte förstår säg bara till

hälsn 
  • LuPeRo
    Mommee: Tack för ditt svar!
    Så som du ställt upp det är min plan att skriva det hela. Men jag försöker just nu hitta mer information om dessa synsätt på internet men jag hittar inte så mycket.
    Med tanke på att det är absolut sista frågan vill jag skriva den med bravur, men informationen i boken är ju inte den bästa. Där står mest bara exempel och jag vill ha ut lite mer än det. Jag vill kunna förklara allt så att vem som helst kan förstå det.

Så är där någon som har en internetsida dom kan tipsa om så tar jag tacksamt emot det
  • Mommee
    Här, om du läser de här sidorna har du nog svaren på frågan, läs på och skriv på, en sak till läraren som heter britt, bryr sig inte var du får informationen ifrån utan bara att du har skrivit det rätta, 
    lycka till
    http://www.svenskakyrkan.se/default.aspx?di=64591
    oj hittade en som har frågat samma fråga i familjelivet, kolla här:
  • LuPeRo

Stort tack för länkarna
    Nu ska jag nog kunna få ihop ett riktigt bra svar!

Svar på tråden Vi som läser på Liber Hermods del 5