Inlägg från: LuPeRo |Visa alla inlägg
  • LuPeRo

Vi som läser på Liber Hermods del 5

Hej tjejer!

Hoppas det är okej om jag hoppar in här.
    Har läst via Hermods det senaste året för att plugga upp mina betyg och för att få lite tid att tänka ut vad jag vill göra senare

De kurser jag läser just nu är Desktopp, Danska steg 1, Datorkommunikation, Programmering A, Databashantering och Psykologi A.
    Roliga kurser men ack så svåra! Men än så länge ligger jag på en VG-MVG nivå i alla ämnen så jag är nöjd trots allt

Nu till min lilla undran. Är där någon här som läst Psykologi A?
    Jag har fastnat på en fråga jag inte alls förstår. För att förtydliga, jag vill INTE ha det rätta svaret utan enbart förklaring på vad läraren menar.

Frågan lyder:
    Gör en jämförelse mellan humanistisk människosyn och behavioristisk människosyn.

Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.
  • LuPeRo
    Mommee: Tack för ditt svar!
    Så som du ställt upp det är min plan att skriva det hela. Men jag försöker just nu hitta mer information om dessa synsätt på internet men jag hittar inte så mycket.
    Med tanke på att det är absolut sista frågan vill jag skriva den med bravur, men informationen i boken är ju inte den bästa. Där står mest bara exempel och jag vill ha ut lite mer än det. Jag vill kunna förklara allt så att vem som helst kan förstå det.

Så är där någon som har en internetsida dom kan tipsa om så tar jag tacksamt emot det
  • LuPeRo

Stort tack för länkarna
    Nu ska jag nog kunna få ihop ett riktigt bra svar!

Svar på tråden Vi som läser på Liber Hermods del 5