• Svar på tråden Vi som läser på Liber Hermods del 5
  • ToZa

Nu förstog jag .. Snacka om att vara trögtänkt ibland

• summertime123
    Matillin skrev 2010-03-31 14:48:56 följande:
    Klart du kommer klara kursen. Det är lite repetition av a-kursen i b  men mycket nytt.Jag mindes ju inget av hur man räknade bråk tex eftersom jag läste a-kursen för 12 år sedan men det gick rätt fort att komma in i det igen.I b-kursen men mest i c kursen är det mycket bråkräkning fast då av lite mer avacerad art Men det kommer gå jättebra.Du verkar ju vara flitig som sagt och då brukar man lära sig saker även om som är svåra för än  Grattis till mvg.
    ok d går säkert bättre än vad jag tror nu! Ska börja läsa lite nästa vecka så får man bara hoppas på d bästa Men tycker du att jag borde köpa a boken oxå lr klarar jag mig med internet bara?
    YasValla skrev 2010-03-31 17:19:24 följande:
    Tack, ja det är jätte skönt :) både eng och psy har ett uppdrag kvar och nästa vecka kommer jag att skriva nationella prov, så nu gäller noga planering :) Jag har sökt till Lund och sen Malmö, bor själv i Malmö så det är lätt att pendla.  och du, är du klar snart och vad ska du läsa?
    Skriver du nationella prov genom hermods lr? Verkar vara olika i olika kommuner nämligen!
    ToZa skrev 2010-04-03 21:13:05 följande:
    Nu förstog jag .. Snacka om att vara trögtänkt ibland
    hehe jag fastna på den med, fatta först inte vad LMV stod för
  • YasValla
    summertime123 skrev 2010-04-04 11:01:26 följande:
    Ja det gör jag, man får ett texthäfte en vecka innan provet och förbereder sig inför writing
  • Perlan

Hej! Får man vara med här? Just nu gör jag prövningar på Komvux men planerar att läsa på Liber Hermods också .

• Matillin
    ok d går säkert bättre än vad jag tror nu! Ska börja läsa lite nästa vecka så får man bara hoppas på d bästa Men tycker du att jag borde köpa a boken oxå lr klarar jag mig med internet bara? Skriver du nationella prov genom hermods lr? Verkar vara olika i olika kommuner nämligen! hehe jag fastna på den med, fatta först inte vad LMV stod för
    Nej det räcker nog om du har b boken hemma. Det finns som sagt på nätet om det är något du behöver kolla upp.
    Och fråga mig eller fl annars om du har några frågor så hjälper jag dig
  • summertime123
    YasValla skrev 2010-04-05 01:48:11 följande:
    Ja det gör jag, man får ett texthäfte en vecka innan provet och förbereder sig inför writing
    ok! Jag har haft tur för här slipper vi nationella prov
    Perlan skrev 2010-04-05 02:34:33 följande:
    Hej! Får man vara med här? Just nu gör jag prövningar på Komvux men planerar att läsa på Liber Hermods också .
    Välkommen! Vad är det för kurser du läser?
    Matillin skrev 2010-04-05 08:49:33 följande:
    Nej det räcker nog om du har b boken hemma. Det finns som sagt på nätet om det är något du behöver kolla upp.Och fråga mig eller fl annars om du har några frågor så hjälper jag dig
    haha ok vad bra, tack! det märks att jag är nervös va? Hur gick det med ditt stora val? Kom du fram till ngt vettigt??
  • Mommee

Hej alla igen, har inte haft tid att skriva och vara aktiv här pågrund av lite fysik och kemi, NU har jag dialog eller har bestämd tid den 12 med bengt i kemi A och jag har tvärstopp vad det kommer handla om och hur det kommer gå till och vad vi ska prata om, så snälla den som har gjort kemi A med samma lärare hör av er så fort och tipsa mig vad ska jag träna på extra mer? snälla 

hälsningar
  • ToZa
    Ja det tog ett bra tag. Jag satt o tänkte jätte länge "Fan jag har inte läst om lmv" Hur ska jag veta det här ?! :-s Sen trilla poletten ner !

Nu väntar jag bara på rättning av uppdrag 3 sen är det muntligt. Känns som det kommer gå sådär men just nu är jag bara glad om jag klarar kursen eftersom det varit så tufft senaste dagarna ... Har du nå tips på vad man ska träna på ? :)

Nästa kurs är Näthandel och den ser jag verkligen fram emot
  • Matillin
    summertime123 skrev 2010-04-05 09:44:10 följande:
    ok! Jag har haft tur för här slipper vi nationella prov Välkommen! Vad är det för kurser du läser? haha ok vad bra, tack! det märks att jag är nervös va? Hur gick det med ditt stora val? Kom du fram till ngt vettigt??
    Nej jag har inte beslutat något ännu.
    Skriver hp på lördag och sen ska jag lämna in ansökan till högskolan, ska skicka ansökan till ky utbildning med sen får jag se sen
  • Perlan

17 06 07: Tack! . Just nu läser jag Psykologi B, Geografi B, Samhällskunskap C, Historia A & B samt Matte C. Så det är fullt upp med andra ord .

Är det någon här som vet hur man citerar enbart en del av texten?

Svar på tråden Vi som läser på Liber Hermods del 5