Inlägg från: Mommee |Visa alla inlägg
  • Mommee

Vi som läser på Liber Hermods del 5

Hej alla andra vänner, förlåt att jag inte har hört av mig senaste tiden på grund av jag har varit och labbat i kemi A samt fysik A. 
    men nu ska jag vara aktiv för håller på och gör uppdragen i de kurserna. 

någon mer som håller på med fysik A och kemi A så hör av er kanske man kan tipsa varandra lite. 

va trevligt att de kommer in nya folk här,  stor VÄLKOMMEN hit och hoppas ni får ha det trevligt här.

17 06 07 
    hej igen, hur gick det med naturkunskapen:O? hoppas du klarade den bra? 

du som skulle göra svenska B dialogen, det är bara och kunna alla de epokerna så  kommer du nog klara av dig, 

samhälle A

du ska bara kunna allt som du skrev i uppdragen, han frågar inte samma frågor hela tiden utan olika alltid. men det är bara o plugga på. 

angående eng C, såg att ngn hade kurs kursen, hur gick det? var det svårt? han frågar typ bara de olika författare och vilka romaner man har skrivit eller?
    för har dialog i den kursen är lite nyfiken.

ah men ni får har det så trevligt, 
  • Mommee
    Matillin skrev 2010-02-19 08:37:00 följande:
     Vad ska alla härinne plugga sen efter gymnasiekurserna? Jag har ju sista tiden varit inne på civilekonom nu när jag kommer in på den linjen. Men funderar igen på KY och affärslogistik. Det som lockar är ju att det är halva studietiden, 2 år, och dessutom massa praktik under dom 2 åren. Men det ger ju inte samma bredd som en universitetsutb. Har tänkt ringa ky-verket eller yh-verket kanske det heter? Höra vad dom har att säga för jag vet inte hur jag ska göra..
    jag ska ansöka eller jag håller på att ansöka till högskola i liverpool, inom medicin linje, kommer nog börja 2011 i oktober. 
    problemet med england är att man får inte börja samma år man ansöker utan man måste vänta 1 år, så jag kommer vara ledig mer än 1 år tills jag börjar,
    själva då? 
    hälsningar
  • Mommee
    summertime123 skrev 2010-02-20 21:32:57 följande:
    hallo, ahapp va trevligt att du har lärt mycket av kursen, jag gjorde kursen för 5 månader sedan typ.
    hm läraren brukar inte fråga samma frågor kanske, men han frågar alltid 1 fråga i varje uppdrag, han frågade mig om de här reningsverket, hur det skulle gå till?, typ kommer riktigt inte ihåg.  det är bara o träna på uppdragen så mycket du kan, jag brukar alltid förkorta uppdragen med att i varje fråga skriver jag sammanfattning med några meningar så jag själv kommer ihåg det, sedan tränar jag på att bara läsa allt i några dagar och det gör att jag kommer ihåg allt precis i dialogen, det är bästa sättet för mig, 
    och det skulle verkligen funka för dig och de andra här inne;)
  • Mommee
    Teschty skrev 2010-02-22 12:44:56 följande:
    Någon mer som läser eneglska A
    japp, jag har dialogen i eng A att göra,  men vet inte hur det kommer gå till så är stressad o vågar inte göra det,
    ngn som har  gjort kemi A dialogen senaste tiden? för  jag ska göra dialogen snart och har ingen aning hur det kommer gå till?
    snällt om ngn kunde tipsa till ba
    hälsningar
  • Mommee
    Lislis skrev 2010-02-22 17:07:10 följande:
    Mommee, jag hade kemi a för inte så länge sedan. Läraren tog upp en fråga från varje kapitel. Endel var enklare frågor, endel var sånt jag skulle räkna ut. Ha miniräknare, kladdpapper, penna, formelsamling med periodiska systemet framme. Lycka till!
    tack för tipset,  det är sådär att jag siktar på MVG och vill inte vara stressad när jag ska göra dialogen. 
    men jag vet inte liksom kommer han ta upp samma frågor som jag hade i uppdragen men 1 i varje uppdrag som kan pratar om? eller 1 fråga i varje kapitel? så jag måste gå genom hela boken igen och läsa på där?
    angående eng A så var det inte samma sak som C utan man behövde bara svara på småfrågor, komplitera mäst meningar som man ska rätta osånt
  • Mommee
    ToZa skrev 2010-02-23 10:17:20 följande:
    Jag är så taggad inför att börja plugga så jag läste nästan hela Branch & produktkunskapsboken igår Det ser ut att vara en väldigt lätt kurs .. Har en sjukling här hemma så hinner inte skriva så mycket men skriver mailen här . [email protected]">[email protected]  
    nej men det ser helt bra. försätt att plugga på och hoppas det ska gå bra för dig,
    ojdå ni värkar inte vara så taggade på att skriva här längre?  var typ ingen som skrev igår? 
    hur gåre med plugget? själv väntar jag på mina dialog i kemi A och matte D samt eng A och B, måste göra dom 4 kurserna så snabbt men vågar inte:P haha jag måste få MVG på de flesta av de så är super stressad
    själv då? 
    hur gåre för er del?
    hälsningar
  • Mommee
    Lislis skrev 2010-02-26 10:47:00 följande:
    Hejsan! Hur går det för er andra? Det har varit ganska mycket nya namn i tråden så jag har inte koll på vad alla pluggar längre... Idag sitter jag och gör en fysiklab, går ok än så länge. Oxå ska jag plugga till muntliga i kemin, är sjukt nervös inför den. Men snart är den över! Mommee, hur går det för dig med alla dina muntliga på g? Förstår att du blir stressad. Toza, vad kul att du är så taggad! Passa på medan motivationen finns! För mig går det upp och ner med motivationen.
    ja du, det är ganska nya namn här inne i tråden, 
    vad trevligt att du håller på med fysik lab? vilken fysiken håller du på med ?
    för min del håller jag på med uppdrag 1 i fysik A men är tveksam om jag ska skicka in eller inte vill ha helst MVG så jag vet inte till vem man ska vänta sig till?
    för mina dialoger går det helt dåligt faktiskt, jag har nu eng A,B kemi A matte D att göra, men dom har jag tänkt att göra nästa månad, hoppas jag. 
    nu håller jag på med fysiken och kemi  B, 
    såg att du skulle göra dialog i kemi  nästa vecka? 
    kan du då tipsa mig efter dialogen hur det gick till?
    asså jag förstår inte en sak:P 
    i matte D, sade läraren att jag ska få frågor och prata om i dialogen, 
    men en perso sade att jag skulle få 3 frågor som är på olika nivåer? eller är det nationella prov som man får innan dialogen på 1 timme?
    det är det som gör mig stressad i matten, 
  • Mommee
    summertime123 skrev 2010-03-05 10:37:48 följande:
    alltså det är är ju heeeelt galet!!!! Jag lyckades få MVG i naturkunskap!!!!!!!!!!!!!!!! trots att jag bara fått VG på uppdragen. Jag som vca orolig över att få IG i början HAHAHAHA SHIT VAD GLAD JAG ÄR!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Ohh grattis som sataan<33 visste att du skulle klara av det, för du jobbade så hårt, genom att göra om labben och lyckades rent bra med uppdragen, stor grattis ifrån mig,
    samma sak med Lislis, STOR grattis ifrån mig, 
    problemet är att jag MÅSTE ha MVG i kemi A eller B, därför vågar jag inte göra de, 
    jag fattar inte hur frågorna kommer att se ut liksom:S?   är det såna frågor man får i uppdragen? det är det som gör mig stressad, jag måste få MVG och jag ska räkna ut saker i dialogen om jag missar något kommer jag inte få MVG och det är det som gör mig att inte göra dialogen:(
  • Mommee
    Lislis skrev 2010-03-06 16:41:41 följande:
    170607 - förstår att du kommer glädjas för betyget länge till! Visst får man lite extra energi när det går bra?! Mommee - I kemi A liknade frågorna de i uppdragen. Dock räknade jag helt fel på en uppgift, jag fick berätta för läraren hur jag hade börjat räkna också sa han till där jag börjat räkna fel. Då hjälpte han mig hur jag skulle gå vidare med uträkningen så att den blev rätt.  Jag fick MVG ändå. Klarade dock alla de andra frågorna utan hjälp från läraren. Hade MVG på alla uppdrag. I kemi B fick jag jättelätta frågor. Skulle typ bara beskriva vad några ord betyder. Enda uträkningen jag skulle göra var att räkna ut pH i en lösning (skrev om det i ett inlägg innan). Fick MVG, hade MVG på alla uppdragen utom ett där jag hade MVG-. Muntliga i kemi a tog ca en timme (min längsta hittils) och kemi b ca 10 min. Båda lärarna var mycket trevliga, nervositeten försvann när jag hade kommit igång. Lycka till med examinationerna! Du får skriva här och berätta för oss hur det går!
    Tack för all tips!
    det ända problemet är att jag måste ha MVG drf jag är stressad men jag ska nog göra den snart men inte nu, för jag håller på att göra dialogen  i eng A  samt labbaen i fysik B samt Kemi B,  så kommer nog göra kemi A dialogen ungefär om 20 dagar men jag ska göra mitt bästa och vi får se hur det går,
    vem hade du i Kemi A och B ?
    hälsningar
  • Mommee
    Lislis skrev 2010-03-07 15:41:55 följande:
    Mommee - I kemi A hade jag läraren SD och i Kemi B JH. Håller du redan på med labben i fysik b? Vad snabb du är! Vi började väl ungefär samtidigt med fysiken... Fast jag läser nog i snigelfart jämfört med dig! ;= 170607 - Vad jobbigt att du börjat tveka inför ditt yrkesval. Är inte ett dugg insatt i i de utbildningarna du är intresserad av. Hoppas att det löser sig för dig! Berätta vad du kommer fram till så får vi peppa dig och hoppas du kommer in när det väl är dags att söka!
    Hej, 
    vem heter SD? jag har begnt söderberg i båda kursen?
    haha nja jag pluggar för mycket för mitt mål är att jag ska ta studenten iår
    hälsningar
Svar på tråden Vi som läser på Liber Hermods del 5