Inlägg från: Mommee |Visa alla inlägg
  • Mommee

Vi som läser på Liber Hermods del 5

Hallo folket, snälla jag har nu dialog i kemi A med bengt, han sa att jag ska kolla genom uppdrags frågor i första hand? vad menar han? vad kommer skiten att handla om jag är så stressad, får jag tänka eller måste jag svara? kommer jag få räkna eller bara typ prata om lösningarna jag har gjort?? 

snälla hjälpa mig jag döör snart 
  • Mommee

hallo ville bara säga att jag fick vg i kemi A, ganska nöjd ändå 

• Mommee
    YasValla skrev 2010-04-14 10:34:57 följande:
    Alla skriver om muntliga examinationen, nu är det min tur  har engelska B på fredag, egentligen är inte nervös men det kankse beror på att det är min 12:e ex.  får se hur det går. Grattis till betyget, ToZa och Mommee
    ooh, hoppas de går bra för dig, 
    tack så mycket!  är ganska nöjd ändå med vgn, 
    håller just nu på med etik och livsfrågor, där har jag fått mvg i alla uppdragen och väntar på att hon ska bestämma när vi ska ja dialogen, så hoppas att MVG i den kursen då, samt håller jag på med fysiken, så ere någon som gör också det så kanske vi kan hjälpa till varandra när man har fastnat på något, för nu sitter jag o tänker på en fråga jag inte kan lösa alls-,- hah
    hälsningar
  • Mommee
    Geiisha skrev 2010-04-16 15:13:09 följande:
    Här är en till! Läser just nu Samhäll A på komvux via Liber Hermods. Ska sedan till hösten söka mig in på Torsås distans-utbildning (gymnasial) och försöka mitt yttersta att bli färdig på 1 år.. det blir kämpa kämpa som gäller. (Är förövrigt 18½ år och har några färdiga betyg sedan tidigare) Någon som gjort den muntliga examinationen Samhäll A? Är sjuuuukt nervös inför den. Vet inte riktigt hur den kommer att vara utformad.. är det som ett muntligt prov? Ska jag lära mig alla mina uppdrag utantill, eller hur är det tänkt?
    hej och välkommen hit.
    bara träna på uppdragsfrågor,  kommer nog frågor angående demokrati, vad staten äger,  o lite åt sånt, men läs på uppdragen så kommer du nog klara av dig,
    häls
  • Mommee

asså oooh jag blir så irreterad också;S jag har nu skickat in första uppdraget i fysik B för 1 veckan sedan och han har inte rättat den än, jag mejlade han idag två gånger att jag har skickat ett uppdrag för 1 vecka sedan och den är inte rättad och han har inte svarat mig, vad ska jag göra;S 

• Mommee

hallo, ja jag fick mina uppdrag rättade NU tylidgen, 

fick höra av en lärare att de har för mycket att göra och de börjar dröja på tiden, liber har kontrakt med andra skolor och skolorna börjar bli fler elever som söker in till, så det är fullt upp för deras skull, jag har nu väntat på att jag ska få tid i matte D och fick de precis, jag ska ha den snart, men har ingen aning hur de kommer gå till? är det desamma som de andra kursen att man får nationella prov eller hur är det? skulle vara tacksam om jag fick feeb back, 
    hälsningar
  • Mommee

ingen som har läst matte D ???

hälsn
  • Mommee
    Lislis skrev 2010-04-24 08:58:03 följande:
    Hejsan allihopa! Hoppas det går bra för er allihopa. Har inte varit inne här så mkt senaste tiden så jag har inte så bra koll på vad alla läser nu. Jag har en fråga till er som läst fysik, jag sitter och pluggar inför muntliga nu som jag har nästa vecka. (A-kursen). Behövde ni räkna mycket? Använde ni formelsamlingen? Jag klarar av att räkna ut uppgifterna om jag får använda läroboken och slå i samtidigt, och jämföra uppgifterna med liknande uppgifter i boken osv. Jag vet inte riktigt hur jag ska plugga till fysiken... Är dock glad bara jag blir godkänd och det tror jag att jag ska klara av i alla fall! Faktiskt första gången jag inte är vrålnervös inför muntliga! Men dagarna innan kommer jag nog bli lite nervös...
    hej, hur gick det i muntan, jag håller nu på med uppdrag 3 och 4 sen ska jag ha munta, kan du tipsa mig sedan efter du har gjort dialogen? skulle vara tacksam
    hälsningar
  • Mommee
    sus70 skrev 2010-04-28 09:17:48 följande:
    Engelska B muntilig examination någon som haft det?   Är det mycket realia eller bara lite grann? Frågor dom om all realia eller hur har eran muntliga varit?
    vem har du som lärare?
    hälsningar
  • Mommee
    sus70 skrev 2010-04-28 10:58:39 följande:
    aha men då vet jag inte, men de jag vet är att de frågar om relia sedan om uppdragen, jag har själv dåligt med de så lycka till annars
Svar på tråden Vi som läser på Liber Hermods del 5