lillstrumpa73 skrev 2010-05-04 23:15:54 följande:
Hej,Jag är ny här. Pluggar psykologi A hos Hermods. Men nästa vecka har jag muntl.examination. Är det nån som vet hur det går till? Vad ska jag tänka på? Fick VG i alla mina uppdrag. Kan man få IG om man klarar inte muntl.examination? Jag är jätte nervös. Hoppas att ni kan hjälpa mig...Kram på er alla....Leila
Jag har läst psykologi A, med Maria som lärare, hon är jätte bra tycker jag och hon är lugn. Ställer frågor som du komme rkänna igen från uppdragen, så läs genom uppdragen och du ska kunna vidareutveckla och analysera dina svar, hon är också bra för att hon ställer lite följdfrågor och man har mera ett samtal känner jag om ämnet än att det bara blir frågor och svar.
ta det lugnt och läs uppdragen, så kommer de gå bra. Tror inte du får IG när du fått VG på uppdragen, men om du inte alls kan svara på frågorna eller prata om ämnet, så kanske de sänker betyget, man ska ju bevisa att man lärt sig något.
Jag brukar ofta skriva ner uppdragen med stödord inför de muntliga och be maken att ställa frågor och som jag då pratar om, det är lättare att ha pratat om det än att bara mala på i huvudet.
Lycka till!!