• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • Love is everything

Olivia: Grattis!!! Jag själv har varit gravid fem gånger och jag har blött fyra av de gångerna. Enda gången utan blödningar var då jag fick sonen. Så för mig och min kropp har blod aldrig slutat lyckligt... Men för en del gör det det och allt går jättebra hela graviditeten utan problem! Så antingen får du njuta av att du är gravid just nu eller så avvaktar du med känslorna till u-ljudet varit, för då vet du säkert! Håll koll på symtomen, allt du känner är positivt! Lycka till!

CarolineB: Tack! Jo, vi har njutit av vår fantastiska son och allt som hör julen till under ledigheten, det har gått bättre än förväntat! Lycka till nästa vecka!! Ska hålla tummarna för dig!

Amarosa: Tack!

• Love is everything

Allt kom inte med...

Var hos läkaren idag och provet visade bara 11 (480 sist), så kroppen har skött det själv tillslut! Men han sa att en operation ändå är det bästa att göra så att jag slipper fler utomkveds i framtiden. Så nu ska jag försöka få tag på min läkare så får vi se hur planen blir. Det hade ju vart perfekt nu då lilleman skolas in på dagis nästa vecka och jag börjar jobba om tre veckor. Då kan min man vara hemma och vara fl medan jag är sjukskriven. Vi får se vad som händer...

• Hemflyttad

Grattis Olivia! Blödningar kan betyda vad som helst, tyvärr är det bara att vara tålmodig och vänta på VUL ... Var bara uppmärksam på om du får rejält ont.

Love is - skönt att kroppen tagit hand om det själv, men kan förstå läkarens rekommendation. Hoppas ni kan planera in något bra!

Caroline - lycka till på VUL nästa vecka!

Här är det bara drygt en månad kvar till BF, känns helt otroligt! Solig

Vår son föddes 2012 efter flera års längtan. BF 9/2 2014 ...
  • CarolineB

Hemflyttad - Spännande !!!

Olivia - Stort Grattis, som sagt att blöda är ju väldigt vanligt. Vänta på vul är ju rena rama tortyren :)

Love is - Skönt att höra att du mår bra och att det känns okej!

Skev ju att jag inte hade några symptom alls sist, tror kanske att det började 5 min efter det inlägget :)
    Sitter här på jobbet och mår så illa, vet inte riktigt vad jag ska ta mig till. Men jag har inte kräkts i alla fall, tack å lov!
    Pratade med mamma och syster de mådde illa i ca 2 veckor, så jag hoppas att jag brås på dem!

Hoppas så på att få se det lilla pyret på onsdag!! Olidligt väntan!

Kram på er!

• Love is everything

Är inte avundsjuka på er som ska på VUL... Fy vilka känslor man går igenom! Men håller tummarna för er skull!!

Haha, symtom är alltid välkomna i ett gravid-läge! Njut på du! Postafen räckte bra för min del, håller ju länge med.

Pratade med kk idag och de sa att väntetiden för operation är flera månader + att man ska läka och invänta all eftervård. Känns som om att det inte lär bli nåt innan sommaren. Och vi som vill göra nu.... Hur hade ni gjort? Ska man försöka med ett försök nu under tiden man väntar?! Jag vet ju knappt om det blir nån operation över huvud taget heller...

• Olivia3mars

Vi behövde inte vänta på VUL :( Jag började blöda allt mer och har även haft ont några dagar. Det blev till slut en rejäl mens och nu minskar graviditetssymptomen sakta men säkert. Och jag ser inte fram emot att gå tillbaks till jobbet på tisdag.. Vet inte riktigt hur jag ska göra. Berätta eller inte.. och för alla eller för några? Några få vet redan. Men jag vet ju att standardfrågan efter ledigheten är: Hur har din jul varit? Och vad ska jag svara. Jag känner mig så falsk när jag träffar vänner och säger "jora, mest bara bra" när de frågar om läget.. :/

Och så grubblet över framtiden. 7:e syskonförsöket som sagt. Barnet vårt fyller 5 i mars. Vi hade tänkt att detta skulle bli sista försöket. Så att vi skulle få gå in i 2014 och veta. Om det inte funkade, vilket vi tyvärr räknat med ändå, så skulle vi äntligen få gå vidare. Börja arbeta på att ställa in oss på det. Att kunna planera vår tillvaro utan att räkna med alla IVF-behandlingar. Att få gå vidare. Men just den här gången, vårt 7:e syskonförsök, så blev det ett embryo till frysen. Har inte hänt tidigare. Så nu går det ju inte att släppa. Nu måste vi bestämma hur vi ska gå vidare. Och det går väl inte att tacka nej, går inte att be dem slänga ett embryo. Men jag känner de flesta dagarna att jag inte orkar mer. Inte kan lägga mig där och se dem sätta in ett embryo och vara positiva och peppande. Det finns en gräns när det börjar kännas förnedrande.. Men så tänker jag på vårt barn och att inte ha syskon och så känns det så jäkla sorgligt. Och så fort jag kikar i förråden så finns allt där.. alla bebissaker och urvuxna kläder som ju skulle användas hos oss en gång till. Och då känns det så sorgligt.

Suck. Det var ju inte så här det skulle bli. Men ni som gått igenom missfall: Hur länge måste man vänta innan man kan göra ett frysåterförande? Det var ju ett tidigt missfall så jag gissar att det inte krävs lika mycket tid emellan då.

Kramkram

• Hemflyttad

Olivia - det var verkligen tråkigt att höra. Jag blir så ledsen för din skull när jag läser ditt inlägg. Fysiskt sett tror jag knappt att ni behöver vänta alls, men kanske behöver ni några månader för att ladda om? Slicka såren och tänka på annat? Embryot ligger ju där och väntar, så på så vis är det ingen brådska.

Angående jobbet så har jag aldrig varit särskilt öppen med mina problem och behandlingar, så kan inte hjälpa dig med det. Det är så olika vad som känns bäst.

Kram

Vår son föddes 2012 efter flera års längtan. BF 9/2 2014 ...
  • Love is everything

Usch vad ledsamt Olivia!! Fy, vad jobbigt för er... Jag vet inte vad man ska ge för råd. Vi började med syskonförsök innan O fyllde ett år för att vi inte ville ha för stort glapp emellan. Men nu sitter man här med 2 mf som resultat på 2 försök... Vi vet inte heller hur vi ska gå vidare eller hur länge vi ska försöka. Det är en jättesvår fråga, både psykisk/fysisk/ekonomisk... Undra om det finns något riktigt svar, ett facit?
    Men om ni inte gör det sista försöket kommer du att ångra ihjäl dig efteråt och för alltid undra "tänk om..." Men samtidigt finns det en gräns och det kan inte vara barn till varje pris. Den största skatten ni nånsin kommer få fyller snart fem år, det är ju fantastiskt!

Men å andra sidan, är du säker på att det är mf? Har du testat mer? Några symtom kvar?

Lycka till, vad som än händer!!

• CarolineB

Olivia - Det var väldigt tråkigt att höra! Jag tror som Love is, du kommer ångra dig om du inte gör det sista men som sagt är det värt det till varje pris?

Lycka till vad du än bestämmer dig för!

Ni som varit gravida tidigare, hade ni problem med att sova? Jag vaknar  varje natt vid 03.00 och är kissnödig, sen kan jag inte somna om. Föst när klockan börjar närma sig uppgång kan jag somna igen. Är detta ett grav symptom eller är det bara jag. Är ju såååå trött hela tiden så det känns så konstigt att jag vaknar på nätterna.

Idag får ni hålla alla era tummar! Är så nervös inför vul senare!

Kram kram

• Resande

CarolineB så har jag haft alla mina graviditeter. Vaknar vid 3-4 och ligger sen vaken, somnar möjligtvis om precis innan jag måste upp. Jätte jobbigt! Mitt gick i perioder och det var någon månad jag fick mer sömn.

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19