• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • Love is everything

Härligt! Det var precis samma känslor för oss förra gången. "Jaha, var det idag vi skulle åka till Göteborg?" Men dag två kom dom där helsikestankarna till en... Jag har testat plus dag 5 och 6 med mina blastocyster och jag har fått mens dag 12 och 13 dom gånger det inte funkat, så jag väntar inte till TD kan jag säga! Stooort lycka till nu!! Håller tummisarna!

• CarolineB

Härligt att vara ruvare igen :) Lycka till!

Har en liten fråga angående ägglossningstesten. Jag ska göra FET förhoppningsvis nästa vecka och fick ordinerat att börja testa med CB i söndags. De sa till mig att jag bara behövde testa på morgonen men jag har testat två ggr per dag för att jag är sååå rädd att missa den.

Så igår morse fick jag inget utslag på stickan men jag kände ändå att det var på g. När jag kom hem från jobbet gjorde jag ett test till som visade glad gubbe... Men nu imorse blankt igen?! Vad betyder det?
    Om jag bara hade testat på morgonen hade jag ju missat ÄL...       Kan man alltid lita på den glada gubben?
    Jag ska få komma på extra VUL för att säkerställa att ÄL skett, det bestämdes efter vårt misslyckade FET för en månad sedan.  Är så orolig att vi inte kommer att kunna göra FET nu!

Hoppas ni alla mår bra!   

• Love is everything

Vad konstigt... Jag har inte jättemycket erfarenhet av äl-tester. Men det borde ju visa på minst två tester tycker man ju! När ska du göra VUL? Håller tummarna att det blir FET för er snaaart!

• Hemflyttad

Jag har hört att det kan variera en del och att vissa bara får utslag en kort tid och även att olika slags tester funkar olika bra för olika personer. Komplicerat det där. För mig har de digitala alltid funkat superbra. (Fast senaste gången jag använde det betydde den glada gubben att jag var gravid med sonen, jag hade helt missat att jag redan haft ägglossning!)

Bra i alla fall att du får komma in på VUL, då kan de kolla läget och förhoppningsvis blir det FET riktigt snart. Lycka till!

Vår son föddes 2012 efter flera års längtan. BF 9/2 2014 ...
  • CarolineB

Tack för svar!

Fick tid för VUL imorgon bitti, känns skönt! Hon trodde inte det skulle vara några problem att fotsätta men jag skulle fortsätta ta ÄL test ikväll och imorgon :) Hoppas hoppas hoppas!    

Nu är det baske mig tredje gången gillt!!   

• CarolineB

Woho, FET på tisdag! Allt såg tip top ut :) Säger dom iof varje gång men ändå lika skönt att höra!

• Hemflyttad

Vad bra! Stort lycka till inför tisdag!

• Love is everything

Igår var jag på VUL och slemhinnan var 9,5 mm och jättefint treskiktad! Han sa att man skulle kunna skriva ut den och ha som plansch, för den var som ett skolboksexemplar! Då var man måttligt nöjd! Så han sa att det är bara och tina upp nu och sätta tillbaka vilken dag som helst. Men CA hade lämnat tid och datum för FET nästa måndag... Jättemärkligt! En hel vecka efter en perfekt slemhinne-kontroll... Och tidigare FET har jag satt in dag 18 tre gånger och på måndag blir det dag 23. Hon på mott kunde inte svara på varför det var så. Hon bad mig ringa dem själv och fråga, men nu missade jag deras samtal precis. Får prova igen!

Nån annan som har några kloka ord?!

• Hemflyttad

Ingen aning, hoppas du får ett vettigt svar så att du kan känna att allt går rätt till. Det var länge sedan jag gjorde medicinerat FET, minns inte så mycket ... Måste man inte börja ta progesteron ett visst antal dagar innan det är dags?

• Love is everything

Ja, man börjar mensdag 2-3 med Progynon som bygger upp slemhinnan och så kollar man med VUL efter ca 2 veckor. Och så (pratade med CA precis) tar man tydligen vagitorierna så många dagar innan återförandet som man har antal dagar gamla embryon/blastocyster. Och iom att mina är fem- och sexdagars odlade måste jag börja 5-6 dagar innan. Låter vettigt, men man vill ju inte att slemhinnan ska bli "skräpig" nu när man fick så gott betyg igår. Men det blir nog bra!

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19