• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • Love is everything

CarolineB: Vad tråkigt med minus.... Men topen att ni har energi till FET-försök! Det är ju bara på´t igen som hjälper tyvärr... Och det är ju faktiskt lite mer än 50% chans att det tar sig, så nästa gång borde vara perfekt för er! Vi har gjort 4 insättningar totalt varav 1 mf och en fantastisk kille, så det har verkligen stämt med % för oss. (5-dagars blastocyster).

Därför hoppas jag ordentligt nu när det blir FET (på tisdag!) Hade en treskiktad slemhinna på 8,7 mm i går på VUL! Så håll era tummar!

Ha en trevlig helg! Ikväll blir det fredagsmys framför ett par avsnitt av Breaking Bad (Serie-tips!!!!) och imon tacokväll med massssssa vin! Tror det är bra med lite extra avslappning...  

• Love is everything

Nu är jag ruvare igen för första gången på 2 år! En finfin blastocyst som klarade upptiningen perfekt, samma skick som när den frystes fick jag veta. Och den var på väg att kläckas så inom 24 timmar har den (förhoppningsvis) fäst!

Håll era tummar nu!!!

• Resande
    Love is everything skrev 2013-09-24 15:15:07 följande:
    Nu är jag ruvare igen för första gången på 2 år! En finfin blastocyst som klarade upptiningen perfekt, samma skick som när den frystes fick jag veta. Och den var på väg att kläckas så inom 24 timmar har den (förhoppningsvis) fäst!

Håll era tummar nu!!!
    Grattis!! Vad underbart att höra att den var på väg att kläcka! Det hände oss vid första försöket då det lyckades och de fyra misslyckade FET-försöken var inte med kläckfärdiga. Det låter verkligen superduper positivt!! Håller tummarna nu att du får ett fint starkt plus om dryga veckan (eller hur tidigt du nu vågar testa hehe) och att det kommer en liten sötnos om sisådär nio månader.
  • amorosa
    Love is everything skrev 2013-09-24 15:15:07 följande:

Håll era tummar nu!!!
    Vad härligt!! Grattis!! HÅller tummarna stenhårt! Åh, vad jag längtar nu till vårt FET!!
    ♥Alice föddes 2012-02-08♥
  • Love is everything

Jag har glömt hur man räknar ruvardag, FET = 0 eller 1? Skäms

För övrigt är man ju inne i den överanalyserande  delen utav ruvningen.... Tungan ute 
    Känner dock inget alls, det enda jag känt av är molvärk flera gånger, men det har suttit i sen kvällen precis efter FET. Liiite tidigt va?? När jag kollar tillbaka på mina gamla protokoll har molvärken inte kommit förrän dag 6 eller 7 nånting varken som gravid eller icke-gravid. Och det är ju inte vagitorierna heller för de har jag tagit en vecka nu och varken nu eller tidigare har haft några biverkningar utav dom.

Vad är era erfarenheter??

Tjuvtestning redan på lördag är det bestämt, jag har 7 stickor från Testlagret här hemma som väntar på mig! Skrattande 

• Love is everything

Totalt blankt på stickan både igår och idag... Känns kört då jag fick tillbaka en perfekt hatchande blastis... Deppig idag. Plussade rd 5 med sonen som också var en hatchande blastis!

Tröttsamt och långsamt det här...

• Resande
    Love is everything skrev 2013-09-30 09:26:41 följande:
    Totalt blankt på stickan både igår och idag... Känns kört då jag fick tillbaka en perfekt hatchande blastis... Deppig idag. Plussade rd 5 med sonen som också var en hatchande blastis!

Tröttsamt och långsamt det här...
    Men det är ju absolut inte kört än!! Bara för att den är på väg att spricka betyder ju inte att den gör det omedelbums eller hittar en plats att plantera sig på. HCG produceras väl inte förrän den faktiskt satt sig riktigt och även då kan de vara låga halter från början och sen fördubblas det väl var tredje dag eller liknande? Ge inte upp hoppet än! Ge det ett par, tre dagar till så ska du se på andra bullar hoppas vi.
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19