• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • amorosa

Love is: beklagar... Skit och åter skit!! Ta hand om er!

♥Alice föddes 2012-02-08♥
  • amorosa

NÅn som käkat Provera för att få mens? Hur lång tid ska det ta innan mensen kommer?? Tog sista tabletten i tisdags, och tycker mensen borde ha kommit nu... Har haft Primolut Nor förut, och då kom alltid mensen efter 3 dgr...  Så trött på min kropp just nu!!

• Love is everything

Jag har tagit Provera x 100 tror jag... Oftast kommer mensen nån dag efter, dag 12/13 nånting. Men nu sista gångerna har jag fått på tablettdag 10 redan. Men jag vet att en gång när jag väntade på mensen, kom den inte förrän 11 dagar efter avslutad tablettkur. Då var jag galet besatt på att den skulle komma en viss dag! Försök tänka bort det så kommer den säkert den stunden du minst av allt vill ha den!
    Lycka till!

Stickan blev aldrig blank förresten... Och ultraljudet visade en perfekt treskiktad slemhinna på 11 mm.... Läkaren var helt ställd! Vad var det då jag hade blött ut iom att jag aldrig haft nån hinnsäck, enligt första vulet?! Blodprovet visade på 61, två veckor efter förra blodprovet... Jätteskumt! Ska ta nytt imon. När det är under 5 ska jag börja med Provera och sen bygga upp slemhinnan igen med tabletter. Hoppas på fet i november kanske!

• amorosa

Love is: vad märkligt med ditt hcg!
    Imorgon är det en vecka sen sista tabletten. Har ganska ont i magen ikväll, så kanske nåt är på g... 

• amorosa

Nu verkar det faktiskt som nåt är på gång. Lite blodiga flytningar nu.

Ska ju ta Progynon nu, en tablett på morgonen och två på kvällen från första mensdagen. Frågan är om jag ska börja med två tabletter ikväll eller vänta till imorgon bitti och ta första tabletten på morgonen? Hur har ni gjort som tagit Progynon?

• Hemflyttad

Love is - vad tråkigt att det blev som det blev. Verkar ju konstigt att hcg-värdet har gått ner så långsamt. Hur såg det ut idag? Skönt i alla fall att ni har fler i frysen och kan ladda för nästa försök.

Amorosa - kan tyvärr inte svara på dina frågor men håller tummarna för att allt går bra!

Här flyter det på, tiden går snabbt och jag är i vecka 26 nu. Man hinner inte tänka på det så mycket när det är andra barnet, känns skumt. Men det börjar kännas tyngre i kroppen, och lillebror verkar bli ett aktivt barn!

Kram på er

Vår son föddes 2012 efter flera års längtan. BF 9/2 2014 ...
  • Love is everything

Man ska ju egentligen börja dag 2 eller 3 med Progynon, så om du började blöda idag hade jag definitivt väntat till imon bitti med första tabletten! Lycka till!

Åh, vad underbart det låter med en kula... Jag saknar verkligen tiden som gravid, att få känna rörelserna och alltid ha med sig lilla livet! Mäktiga känslor!

Jag får nog reda på hcg-resultatet imon, men igår var stickan nästan helt blank! Inte ofta man önskar det....

• Hemflyttad

Men vad jobbigt! Så frustrerande när kroppen inte kan uppföra sig. Vad gör du nu då, bara att vänta eller? Har ju själv regelbunden mens så kan inget om den biten. Däremot har jag alltid haft mycket spottings före mens, och vet att jag ofta fick en lite större blödning innan den kom igång på riktigt ett par dagar senare. Så jag hoppas att du slipper vänta!

Vår son föddes 2012 efter flera års längtan. BF 9/2 2014 ...
  • amorosa

Nu har mensen kommit igång på riktigt ikväll! Äntligen!!!

Love is: men vad konstigt! I mina papper står det att jag ska börja med progynon dag 1... Hur kan det vara olika??

Vet inte hur jag ska göra nu... Två tabletter ikväll eller börja imorgon bitti istället...? Tror det får bli imorgon.

När har ni andra fått börja med Progynon?? 

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19