• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • Love is everything

Hej! Har en fråga ang Provera/Progynon. Jag har tagit Provera 10 dagar, men på dag 7-8 blev det ett stort glapp mellan tabletterna, så mensen kom redan då dag 8 ist för dag 10/11/12. Och på tredje mensdagen började jag med Progynon 3 tabl/dag. Och nu har jag haft mens 10 dagar.... Den ökade på sig lite när jag egentligen skulle haft mensen.

Vad händer nu?! Min läk.mott har stängt idag, så jag får inte tag på dom innan måndag... Nån som vart med om något liknande eller som vet något om det gör nån skillnad i processen?

Tacksam för svar!

• Hemflyttad

Hej alla!

Jag läser vad ni skriver men har så otroligt fullt upp med jobb, hus och familj att jag har fått dra in på forumskrivandet - tillfälligt i alla fall! Ville vara säga att jag tänker på er och håller tummarna för er som håller på just nu. Själv ska jag på RUL på tisdag, gulp.

Kram

• CarolineB

Love is everything - Åh jobbigt, jag kan tyvärr inte hjälpa dig men ring till Carlanderska då? Där är det alltid öppet!?

• amorosa

Love is everything: kan tyvärr inte hjälpa dig med din fråga. Har ingen aning...

Hemflyttad: lycka till på rul!! Härligt att se lilla knytet!

Själv var jag på vul i Malmö i tisdags för att kolla om jag verkligen haft äl. Det hade jag INTE... Så vi avbröt det här "försöket", och så fick jag recept på Progynon som jag ska börja med när mensen kommer. Det blir alltså stimulerat FET istället. Känns ändå ok. Vill ju ge lilla frysisen de bästa förutsättningarna! Vill inte riskera nåt med en osäker äl och halvtaskig slemhinna. Bara trist att behöva vänta ytterligare några veckor. Men det är ju som vanligt i ivf-svängen. Ett evigt väntande hela tiden... 

♥Alice föddes 2012-02-08♥
  • CarolineB

Hemflyttad - Lycka till!!

Amorosa - Åh nej vad segt! Men som du säger så vill man ju inte ta några onödiga risker!

Själv ruvar jag på, känner inte mycket. Haft mensvärk till och från sen ruvardag 3 typ är på 7 idag. Igår började jag få kraftiga flytningar (ursäkta detaljerna) men det känns som det verkligen rinner! Någon annan som använt crinone och upplevt samma sak? Mina bröst ömmar inte för fem öre Testdag på onsdag!

• Love is everything

Hemflyttad: Lycka till imon!!

Amarosa: Jag tycker det låter som en toppenbra plan! Ska du invänta egen mens eller ska du "framkalla" en? Håller tummarna för dig!

CarolineB: Jag hade mensvärk varje dag när jag plussade, det är positivt! Annars kände jag inte mycket... Absolut inget i brösten eller nåt sånt. Så håller tummarna för dig! (Kan säga att iom att jag är en tjuvtestare, såg jag plusset redan rd5.) Lycka till nu! Spännande!

• CarolineB

Igår började jag blöda och tog då ett test som visade negativt Usch vad jobbigt det kändes.. Var ändå lite beredd i och med att det verkar svårare att lyckas första gången!

Vet ni om man måste vänta in en "vanlig" mens innan man får göra FET? Kan inte sluta tänka på att vi kanske faktiskt inte kan få barn.. Det var lite jobbigare än vad jag trodde det här!

Kram kram

• amorosa
    Love is everything skrev 2013-09-16 22:30:06 följande:
    Hemflyttad: Lycka till imon!!

Amarosa: Jag tycker det låter som en toppenbra plan! Ska du invänta egen mens eller ska du "framkalla" en? Håller tummarna för dig!

CarolineB: Jag hade mensvärk varje dag när jag plussade, det är positivt! Annars kände jag inte mycket... Absolut inget i brösten eller nåt sånt. Så håller tummarna för dig! (Kan säga att iom att jag är en tjuvtestare, såg jag plusset redan rd5.) Lycka till nu! Spännande!
    Jag ska invänta egen mens. Men tror den kommer om 1-2 veckor. Så det blir inte såå lång väntan.

CarolineB: beklagar... Det är verkligen jobbigt med minus, men jag tyckte nog första gången var jobbigast för vi hade så väldigt höga förväntningar. Tänkte att "får vi bara hjälp, så löser det sig". Men så enkelt är det ju inte alltid. Många lyckas första gången, men långtifrån alla. Tyckte de följande försöken var "lättare" att hantera när stickan visade minus... Men det kommer säkert att gå jättebra nästa gång!! Tror du får invänta nästa mens för att göra FET. Tappa inte hoppet!!!
    ♥Alice föddes 2012-02-08♥
  • CarolineB

Ja, vi hade nog högre förväntningar än jag trodde

Idag känns det bättre och jag laddar inför FET, ska ringa imorgon och göra ny plan :) Barnmorskan sa igår när vi pratades vid att jag med största sannolikhet behöver vänta tills nästa cykel. Hon frågade dock mycket om hur min egna ägglossning såg ut, vet inte vart hon ville komma med det. Men jg sa som det var, äl och mens är mycket punktlig varje månad!

Tittade på statistiken för återföring av tinad blasocyst, den är ju lite lite högre än återföring av färsk blasocyst! Lite konstigt men ack så skönt att se

• CarolineB

Hej igen! Ska vänta på nästa mens, men jag fick faktiskt bölja själv!! Men om de säger att det är bra för kroppen att återhämta sig innan nästa försök så får vi nog lyssna på det :) Vill ju inte slösa bort våra frysisar!

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19