• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • RottisTina

Det gick finfint för mig oxå på ultraljudet. Det var ett litet hjärta som slog å allt såg bra ut sa doktorn. BF 2014-02-12

• Eliezer4
    RottisTina skrev 2013-07-03 23:41:11 följande:
    Det gick finfint för mig oxå på ultraljudet. Det var ett litet hjärta som slog å allt såg bra ut sa doktorn. BF 2014-02-12
    Vad härligt! Och du har BF dagen efter mig. Fast för min del så blir det med stor sannolikhet några veckor tidigare i och med att jag väntar tvillingar.
  • Hemflyttad

Hej tjejer!

Hur har ni det i sommarvärmen? Nu öppnar väl CA snart så några av er borde vara i startgroparna. Spännande!

Hur går det för er som är gravida?

Här går allt bra, har varit lite jobbigt med trötthet och illamående - inte så farligt egentligen, men det är ju lite annorlunda minst sagt när man har en ettåring att ta hand om också. Skönt att vi hade semester när det var som värst.

Gjorde KUB i veckan och det gick jättebra. Är i vecka 13, och det börjar sakta kännas mer verkligt.

Ser fram mot många fina plus snart, kanske kan vi väcka liv i gravidtråden igen också!

Kram

Vår son föddes 2012 efter flera års längtan. BF 14/2 2014 ...
  • amorosa

Hemflyttad: skönt att du har det bra! Och att KUB gick bra!

Idiot som man är, så hoppas man ju fortfarande att man ska lyckas bli spontangravid... Hur man nu kan tro det, när det aldrig hänt förut och det krävdes fyra år och sju behandlingar för att lyckas med Alice...  Korkat, eller hur??Skrikandes Hur som helst, så kommer nog mensen i helgen eller början av nästa vecka. Antingen ringer jag CA då, så planerar vi inför FET i nästa cykel. Eller så väntar vi en cykel till. Ska diskutera med maken så fort mensen dyker upp. Men jag känner verkligen mig sugen att komma igång nu. Längtar efter att vara gravid igen!

♥Alice föddes 2012-02-08♥ På 7:e ivf-försöket gick det!
  • Love is everything

Grattis till lyckat KUB Hemflyttad!

Vi ska ju också försöka nu till "hösten". Fick ju igång mens och äl på egen hand två månader efter FL, men det försvann helt i april. Som du säger amarosa; dum som man är tror man att man kaaaanske kaaaanske blivit spontangravid. Men nej, testet nästan hånskrattade åt mig. :-P

Så har bokat en tid hos distansdoktorn om 10 dagar ca. Spännande att se hur det ser ut iom att det var så längesen jag hade mens... Och spännande med planering och allt. Känner mig 100 gånger lugnare nu när det är syskonförsök. Är väl förmodligen för att man redan fått sin största skatt!

Ha det fint!

• CarolineB

Hemflyttad - Skönt att allt är bra med dig och bebisen

Jag ska äntligen börja spruta snart, torsdag nästa vecka bör det vara sprutstart Känns så skönt att det äntligen kommer igång!

• amorosa

Mensen kom i helgen, så idag ringde jag CA. Innan sommaren sa de att vi skulle köra på FET i naturlig cykel, men nu tvekade hon. Hon skulle kolla med en läkare och återkomma. Vilket hon inte gjorde idag. Hoppas bara inte hon ringer när jag är på inskolningen på dagis imorgon...

♥Alice föddes 2012-02-08♥
  • amorosa
    CarolineB skrev 2013-08-15 10:55:49 följande:
    Någon som vet vilken dag i cykeln man börjar spruta med det korta protokollet?

Jag har börjat på dag 2.
    ♥Alice föddes 2012-02-08♥
  • CarolineB

Amorosa -  Vad var det som gjorde att hon tvekade ang. FET eller Färsk?
    Har du fått svar på hur det blir?

Love is everything  - Har du fått något start datum än?
    A, det måste kännas lite lugnare när man redan fått en STOR SKATT innan, precis som du säger! 
    Jag vill så gärna ha min skatt NU :)

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19