• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • amorosa

Caroline: hon tvekade inte mellan FET och färskförsök, utan om det skulle vara stimulerad eller naturlig cykel pga mina oregelbundna cykler. Hade tidigare 60-80 dgr cykler och nu efter graviditeten ligger den på i genomsnitt 45 dgr. Så den har ju förkortats betydligt, vilket är jätteskönt. Lite mer regelbunden också. Men jag har alltid äl, tror jag. Märker det på sekretet och magont. De bestämde iaf att det blir naturlig cykel och jag äl-tester med posten igår. Vul på onsdag.

♥Alice föddes 2012-02-08♥
  • Hemflyttad

Lycka till Amorosa! Måste kännas häftigt att sätta igång igen. Det är självklart inte korkat att hoppas på att bli spontangravid, det kan ju funka! Fast det är jobbigt att bli besviken varje månad...

Caroline - förhoppningsvis får du din skatt om ungefär 9 månader. Flört

Love is - hoppas det går bra hos läkaren. Har ni tänkt köra igång snart då? Vill ni har barn tätt eller är det mer att ni inte vågar vänta eftersom första tog så lång tid? Så är det ju för många av oss ...

Jag känner mig inte alls gravid längre. Vet att det ofta är så i början av andra trimestern, men ska få gå till barnmorskan och försöka höra hjärtljud nästa vecka. Lyckades inte höra hemma med dopplern, ångrar verkligen att vi försökte!

Vår son föddes 2012 efter flera års längtan. BF 14/2 2014 ...
  • amorosa

Hemflyttad: ja, det där att ha egen doppler hemma är nog inte så bra alltid. Glad att jag inte hörde om det förrän efter Alice föddes. Visste inte att man kunde köpa sån själv.  Det är säkert inga problem, de här tidiga veckorna innan magen börjar växa kallas ju spökveckor. Vilken vecka är du nu i?

• Resande

Hemflyttad jag hörde aldrig med den hemma, inte ens som höggravid.. Spökveckorna suger. Kram

• Hemflyttad

Tack för peppningen!  Hjärta Jag är i vecka 15 nu. Magen var större för ett tag sedan, tycker jag, men jag vet ju att det också är vanligt, att man blir mindre svullen och uppblåst. Med lille A hörde vi hjärtat hemma utan problem, men eftersom jag har moderkakan i framvägg den här gången kan det tydligen dröja längre. Men ska bli skönt att få träffa barnmorskan snart i alla fall. Alltid finns det något att oroa sig för... Patetisk är man. Men jag kan ändå säga att jag känner mig betydligt mer avslappnad den här gången än när jag väntade A.

Vår son föddes 2012 efter flera års längtan. BF 14/2 2014 ...
  • amorosa

Hemflyttad: jag hade moderkakan i framvägg med Alice, och det dröjde ganska länge innan jag kände sparkar. Jag var i v 22 när jag kände nåt första gången. Så bli inte orolig om det dröjer med det också!

• Love is everything

CarolineB: Vi har en tid nu på torsdag, börjar bli lite nervös nu... Känns som om man glömt allt! Förhoppningsvis kan vi starta i september, måste nog ha en Provera-mens först bara!

Amarosa: Lycka till med VUL! Häftigt att köra i egen cykel, håller tummarna för dig!

Hemflyttad: Det är okej, man får vara nervös! Och känslan av att nåt är fel försvinner inte förrän du vet det motsatta! Jag har med varit där många gånger... Så jag ger dig en cyberkram och hoppas helt enkelt att tiden går fort fram till det att ni har en tid för att lyssna! Och håller givetvis tummarna för att bebisen njuter och ser din mage som en lyxsemester!
    Både ja och ja! Vi vill ha barn hyfsat tätt, när jag än blir gravid så kommer det ju ändå skilja ca 2 år emellan. Och iom att det nästan tog fem år, så vågar vi inte ta den risken genom att vänta. Dom kasserar väl äggen efter fem år med va?! Vi har fyra blastisar kvar så vi hoppas på en av dom!

• amorosa

Såg när jag kollade de gamla papperna från CA att det bara är gratis frysförvaring de första tre åren, sen kostar det. Det hade jag helt glömt. Nu spelar det ju ingen roll för oss eftersom vi bara har en i frysen från två år sen och den kommer att användas nu snart. Men kanske någon annan som har gamla eskimåer i frysen som snart börjar kosta?

• CarolineB

Love is everything - Skönt att komma igång!

Idag var jag på sprutskola, det gick förvånansvärt bra Ska ta 125 enheter preugon! Är det en väldigt låg dos? Är lite rädd att det inte blir några ägg
    Blir antagligen sprutstart på fredag och ÄP 2/9, det närmar sig med storm steg!!

• Love is everything

I torsdags var vi hos hemortsläkaren, allt såg ut som det skulle, så nu har jag fått recept på allt! Får bli en sväng till apoteket imon.

Tänkte att jag skulle börja med Proveran imon, så om ca 4 veckor är det dags för FET!! Spännande...

Men vad fort man glömmer... Hittade ett gammalt protokoll hemma för ett tidigare FET som tog sig men slutade i tidigt mf. Så det kan ju vara en bra grund + att jag ska ta Fragmin den här gången med!

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19